شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن روشی برای مواجه با سایت هایی است که بی رویه شروع به خریدن بک لینک میکنند. و جزو تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب میشود. در سال 2012 گوگل با ارئه الگوریتم پنگوئن با لینک سازی های اسپم و غیرطبیعی مبارزه کرد. بسیاری از سایت ها با روش های غیرطبیعی لینک سازی میخواهند رتبه بالایی کسب نمایند. اما الگوریتم پنگوئن در این میان یکی از الگوریتم های مهم گوگل به شمار می آید. این الگوریتم به سایت های مختلف مراجعه کرده و اگر متوجه شوند که سایتی از روش لینک سازی غیر استاندارد و اسپم استفاده کرده است. سایت موردنظر را جریمه میکند.

آقای مت کاتز اعلام کرد که برای مبازره با محتوای بی کیفیت الگوریتم پاندا را معرفی کردیم که سایت های اسپم را از بین ببرد. اما برای مبارزه با لینک سازی های اسپم در سایت نیز باید روشی ارائه میشد که الگوریتم پنگوئن را ارئه دادیم.

فهرست مطالب

پیش از ارائه الگوریتم پنگوئن، سایت ها با خرید بک لینک ها بسیار زیاد سعی میکردند که رتبه های بالاتری در گوگل بگیرند. قبل از این الگوریتم گوگل سایت هایی که تعداد لینک زیادتری داشتند را در جایگاه های اولیه قرار میداد. و به محتوا و کیفیت محتوای تولید شده آن ها توجهی نمی کرد. الگوریتم پنگوئن گوگل بر این است که چرا بعضی از سایت ها کاهش رتبه شدید پیدا کردند. که جواب این است که این سایت ها از روش های سئو کلاه سیاه برای لینک سازی زیاد و غیر طبیعی استفاده کردند.

هدف الگوریتم پنگوئن

هدف از طراحی الگوریتم پنگوئن این است که سئو اصولی را رایج کند و روش های کلاه سیاه سایت ها از میان رود. و سایت هایی که لینک دهی های غیر معتبر و ساختگی کرده بودند را به اعماق نتایج گوگل فرو برد. در ابتدا تمرکز الگوریتم بر روی سایت هایی بود که لینک های زیادی دریافت کرده بودند. که با محاسبه تعداد لینک ها و نوع لینک سازی خارجی سایت، سایت های اسپم شناخته و جریمه شدند. اما به مرور بر روی لینک های خروجی سایت نیز توجه کرد

مبارزه با تکرار کلمات کلیدی

الگوریتم پنگوئن علاوه بر اینکه بر روی لینک سازی های غیر طبیعی سایت ها تمرکز دارد. بر روی Keyword Stuffing نیز تمرکز دارد. در گذشته برای رتبه گرفتن سایت میتوانستید در محتوای خود از تکرار بی رویه کلمات کلیدی استفاده کنید. اما حال با این الگوریتم حتی 3 درصد از محتوا نیز نباید از تکرار کلمات کلیدی مملو باشد. این الگوریتم صفحه هایی را که بی رویه از کلمات کلیدی استفاده میکرند را شناسایی و جریمه کرد. زیرا این مسئله یکی از تکنیک های کلاه سیاه است.

اشتباهات رایج الگوریتم پنگوئن

پنگوئن بخش اصلی از هسته الگوریتم های گوگل است. در صورت جربمه شدن سایت گوگل هیچ اطلاعاتی به شما نمیدهد. گوگل سرچ کنسول ابزاری است که ما یک ارتباطی با گوگل برقرار میکنیم. اما به این معنی نیست که اطلاعاتی در مورد جریمه شدن ها به دلیل الگوریتم های مختلف به شما اطلاع رسانی کند. لازم است بدانید که Disavow کردن لینک های مخرب تنها راه رهایی از جریمه نیست.باید نسبت به گرفتن لینک های معتبر نیز اقدام کنید.

چگونگی رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

 بسیاری از سایت ها با حذف کردن لینک های اسپم باز نیز دچار بخشش نشدند. که در ادامه به چند دلیل اشاره داریم که چرا این اتفاق میفتد :

  • سایت هایی که علاوه بر لینک سازی اسپم، ترافیک و رتبه های غیر طبیعی دارند. که به دلیل این است که بک لینک هایی که گرفته اند غیر معتبر بوده است.
  • سایت هایی که تلاشی برای کسب بک لینک های با ارزش نکردند با این حال که لینک قبلی را حذف کردند. که به این دلیل است که سایت کلا بی ارزش است
  • سایت هایی که لینک های اسپم خود را کاملا برطرف نکرده باشند.
  • سایت هایی که مشکل آن ها صرفا بک لینک های اسپم نیست و باید مشکل را از جای دیگر بررسی کنند.

زمانی که سایت خاطی مورد بخشش قرار بگیرد. گوگل نیز به مرور رفتارهای سایت را بررسی میکند. اما بسیاری از این سایت ها به جایگاه فعلی خود بازنمیگرند. زیرا جایگاه قبلی آن ها غیر واقعی بوده است. و صرفا به خاطر بکلینک های زیادی بوده است که از سایت های دیگر گرفته بودند. تا بتوانند جایگاه خود را بهبود بدهند. بسیاری از سایت ها از ترس بسیاری از لینک های خود را بی اثر کردند. و در این میان لینک هایی که اثربخش و با ارزش بود از میان رفتند. که همان لینک ها میتوانستند جایگاه سایت را بهبود دهند.

بروزرسانی های الگوریتم پنگوئن

بروزرسانی های الگوریتم پنگوئن

با روی کار آمدن الگوریتم پنگوئن در سال 2012 تنها 3 درصد از نتایج جستجو را بهبود داد. و هر دفعه با بروزرسانی های متعدد این الگوریتم، بر روی نتایج جستجوگر گوگل تاثیرات بیشتری میگذاشت. مهمترین تغییرات و بروزرسانی های این الگوریتم در سال 201 باعث شد که 5.3 درصد از نتایج را تغییر دهد. درادامه به تعدادی از بروزرسانی های الگوریتم پنگوئن اشاره ای خواهیم کرد. که بدانید در طول دوره حضور تا الان جه تغییراتی داشته است.

  • 26 مارس 2012
    در این زمان الگوریتم پنگوئن معرفی شد. و سایت هایی که از لینک دهی های بی مورد استفاده ردد جریمه شدند. و سایت هایی که به سرعت لینک های اسپم خود را حذف کردند جریمه خود را رفع کردند. سایت هایی که در مرحله اول حضور پنگوئن شناسایی نشده بودند. در مرحله بهدی آن شناسایی شدند.
  • 5 اکتبر 2012
    در این زمان الگوریتم پنگوئن به روز شد. و سایت های غیر انگلیسی زبان را نیز شامل جریمه های خود کرد. زیرا تا پیش از این اقدامات سختگیرانه بر روی سایت های انگیلیسی صورت گرفته بود.
  • 22 مه 2013
    در این بروزرسانی الگوریتم پنگوئن دیگر حدود 5.3 درصد از نتایج بهبود پیدا کردند. در ابتدای الگوریتم گوگل صفحات اصلی و دسته بندی های مهم را بررسی میکرد. اما در این الگوریتم همه صفحات را برای بررسی لینک سازی اسپم جستجو کرد.
  • 4 اکتبر 2013
    در این بروزرسانی نتایج از 5 درصد به 6 درصد بهبود نتیجه داشتند.
  • 17 اکتبر 2014
    در این بخش تغییراتی در هسته الگوریتم پنگوئن ایجاد نشد. اما گوگل سایت هایی را که لینک سازی اسپم خود را رفع کرده بودند مورد بخشش قرار داد. طبق روال سایت هایی که هنوز اسپم بودند شناسایی میشدند و در دام گوگل میفتاند.
  • 23 سپتامبر 2016
    بعد از بروزرسانی نسخه قبلی این نسخه ارائه شد. در این جا گوگل رویه خود برای مبارزه با سایت هایی که از لینک سازی اسپم استفاده میکند را تغییر داده است. تا حد امکان سعی میکند که لینک های کم اعتبار را نایده و بی اثر کند. و اینگونه سایت ها را مجازات نکند.

اما همانطور که میدانید این الگوریتم های هوش مصنوعی به صورت لحظه ای با رفتارهای سایت ها و کاربران بهبود پیدا میکنند.

 

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...