شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد

what-is-LCP

largest contentful paint

مخفف LCP به معنی “Largest Contentful Paint” است که یکی از معیارهای Core Web Vitals است. این معیار به زمانی اشاره دارد که بزرگترین عنصر قابل نمایش یک صفحه وب به صورت کامل رندر می‌شود و زمانی که کاربران می‌توانند محتوای اصلی صفحه را بدون تأخیر مشاهده کنند. به عبارت دیگر، زمانی که کاربران می‌توانند به راحتی به صفحه دسترسی پیدا کنند و محتوای آن را بدون مشکلی مشاهده کنند، LCP بهبود پیدا کرده است. این معیار از اهمیت بسیاری برای تجربه کاربری و بهینه‌سازی سئوی صفحات وب برخوردار است.

متا تگ یا (Meta tags) چیست ؟

متا تگ چیست ؟

متا تگ مفهوم مهمی در سئو سایت و بهینه سازی سایت دارد. واژه Meta ترجمه معنایی خاصی ندارد. به هر داده و اطلاعتی که در مورد چیز مشخصی باشد متا گفته میشود. تگ های متا اطلاعاتی در مورد وب سایت را نگهدای میکنند. داده های متا میتوانند حالت توصیفی و توضیحی نیز داشته باشند.

بانس ریت یا bounce rate چیست ؟

بانس ریت چیست؟ تاثیر نرخ پرش در سئو

نرخ پرش یا Bounce rate زمانی اتفاق میفتد که کاربر به یک صفحه ورود میکند بدون اینکه کاری انجام دهداز صفحه موردنظر خارج میشود. اگر کاربر بر روی لینک های صفحه کلیک کنید وارد صفحات دیگر شود، این نشان میدهد که کاربر تعامل با سایت داشته است. بانس ریت در واقع تعاملی که کاربر با سایت شما را دارد اندازه گیری میکند.

اصول سئو در تولید محتوا

اصول سئو در تولید محتوا

تاکنون در مورد اهمیت تولید محتوا در سایت شنیده اید . اما واقعیت این است که هر محتوای برای سئو سایت مناسب نیست. باید اصول سئو در تولید محتوا را رعایت کرده باشید. تا بتوانید با سیر کسب و کارهای هم صنف خود به رقابت بپردازید. شاید همه تصور کنند که تولید محتوا کار آسانی است. اما همین کار آسان اگر توجه نشود به جای اینکه رتبه شما را کاهش دهد باعث افت جایگاه سایت در گوگل میشود.

چگونگی ساخت بک لینک یا Backlinks

اصول سئو در تولید محتوا

در کنار تولید محتوا با کیفیت در سایت خود که سئو داخلی استی میشود. باید به سئو خارجی سایت که یکی از اصل های آن دریافت بک لینک از سایت های دیگر است توجه کنید. برای داشتن رتبه بالا در گوگل فاکتورهای زیادی را باید رعایت کنید. که مهمترین آن ها لینک سازی  داخل و لینک سازی خارجی است. شما بدین وسیله میتوانید در نتایج اولیه گوگل دیده شوید. در این بخش در مورد چگونگی ایجاد بک لینک از سایت های دیگر صحبت میکنیم.

impression چیست ؟

impression چیست ؟

به تعداد دفعات نمایش محتوای سایت شما در نتایج جستجو impression یا ایمپرشن گفته میشود. این نتایج شامل لینک صفحات (اسنیپت) ، کراسل (تصاویر، ویدیو ، پادکست و …) و غیره است. زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند سایت شما نمایش داده شود یک ایمپرشن به سایت شما اضافه میشود. در ادامه خواهیم دید که ایمپرشن یا impression در سئو چیست و چه تفاوتی با reach دارد.

بردکرامپ چیست ؟

بردکرامپ چیست ؟

یکی از عواملی که بر روی تجربه کاربری تاثیر خوبی میگذارد استفاده از بردکرامب یا breadcrumbs است. در این مقاله قصد داریم که در مورد تاثیرات مثبت این مورد بر روی سئو و بهینه سازی سایت صحبت نماییم. و سپس به شما آموزش میدهیم که چگونه میتوانید یک بردکرامب ایجاد نمایید. بردکرامپ چیست ؟ برای درک بهتر با ما همراه باشید.

پوگو استیکینگ

پوگو استیکینگ چیست ؟

زمانی که کاربران تایج جستجو متعدد را بررسی میکنند تا در نهایت نمونه دلخواه خود را پیدا کنند پوگو استیکینگ گفته میشود. برای مثال شما یک کلمه کلیدی نظیر آموزش سئو را در گوگل جستجو کرده اید. پوگو استیکینگ در سئو یا pogo sticking به این صورت است که در ابتدا روی نتیجه اول کلیک کرده و وارد سایت میشوید اما کمی بعد متوجه شده که آن چیز یکه به دنبالش هستید را نیافته اید. سپس دوباره به صفحه جستجو بازگشته و بر روی لینک دیگری از نتایج کلیک میکنید. در واقع این حرکت کاربر پوگو نام دارد.

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی در متن

همانطور که میدانید یک از موارد مهم در رعایت اصول سئو محتوا توجه به چگالی کلمات کلیدی در متن یا keyword density برای سئو متن است. این منطور از عبارات کلیدی همان کلماتی هستند که توسط مخاطبان شما در موتورگوگل جستجو میشوند. منظور از چگالی ملمات کلیدی تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی در یک محتوای صفحه ظاهر میشود. البته لازم به ذکر است که در تراکم کلمات باید به تعداد کلمات کلیدی اصلی، ثانویه و LSI نیز توجه کرد. یکی از تکنیک های محبوب نیز TF-IDF است که با استفاده از آن میتوانید محتوای بهینه و سئو شده ای را داشته باشید.

انواع کلمات کلیدی در سئو

انواع کلمات کلیدی در سئو

نحوه پیدا کردن انواع کلمات کلیدی در سئو یکی از مباحث بسیار مهم است. در واقع کلمات کلیدی همان عبارات و واژه هایی هستند که کاربر در موتور جستجوگر وارد میکند. زمانی که کاربر عبارت و کلید واژه خود را وارد میکند لیستی از نتایج جستجو را مشاهده میکند که به ترتیب بر روی لینک های نتایج کلیک میکند تا مطلب خود را بیابد.