شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
استفاده صحیح از برچسب در وردپرس : طریقه صحیح برچسب گذاری در وردپرس چیست ؟

استفاده صحیح از برچسب در وردپرس : طریقه صحیح برچسب گذاری در وردپرس چیست ؟

برچسب یا تگ یک روش برای طبقه بندی مطالب و محتوای سایت است. همانطور که شما با استفاده از دسته بندی ها مطالب، ویژگی ها و سایر موارد را طبقه بندی میکنید. میتوانید با استفاده از برچسب گذاری صحیح نیز این کار را انجام دهید. اگر اطلاعات لازم در مورد برچسب گذاری را ندارید بهتر است که از آن استفاده نکنید زیرا نتیجه معکوس برای شما خواهد داشت. با استفاده صحیح از برچسب در وردپرس میتوانید باعث بهبود سئو سایت شوید.

یکی از نکات مهمی است که هر تولید کننده محتوا باید به خوبی آن را بداند استفاده صحیح از برچسب ها در وردپرس است. بیشتر موارد مردم استفاده از برچسب گذاری اصولی در مقالات را در نظر نگرفته و به صورت متعداد و غیر مرتبط استفاده میکنند. این اشتباهات باعث میشود که آسیب جدی به سئو وردپرس شما وارد شود. بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید تا اصول استفاده صحیح از برچسب ها در سایت را به شما توضیح دهیم

فهرست مطالب

دسته بندی ها برای طبقه بندی اصلی محتوای شما کاربرد دارد. برای مثال در سایت ما دسته هایی از جمله طراحی سایت، سئو سایت، طراحی اپلیکیشن و غیره وجود دارد. که این موارد طبقه های اصلی محتوا هستند. برای مثال در بخش طراحی سایت ها ما طراحی سایت ارز دیجیتال را داریم. میشود از برچسب در این بخش استفاده کرد . در واقع برچسب همان دسته بندی های کوچک است که با دیدی متفاوت نشان داده میشود.

چرا باید از برچسب در سایت استفاده کرد ؟

برچسب ها نقش موثری در طبقه بندی محتوا دارند. برای این منطور کاربران به جای اینکه دسته ها را انتخاب کنند میتوانند برچسب ها را انتخاب کنند. برای مثال اسکریپت ارز دیجیتال در بخش نرم افزار است و دسته متفاوتی با طراحی سایت ارز دارد. اما این دو برچسب یکسانی دارند که میتوان برای مثال نام آن را ارز دیجیتال یا طراحی صرافی ارزدیجیتال نوشت. مهمتری کاربرد برچسب ها دسترسی آسان به محتوا با موضوعات مشابهی است. موتورهای جستجوگر نیز به برچسب گذاری شما اهمیت زیادی میدهند. بنابراین بهتر است که از اصول صحیح ساخت برچسب در وب سایت آگاه باشید.

اهمیت برچسب ها در سئو

در گذشته وب سایت مختلفی کلمات کلیدی مرتبط به صفحه را به صورت برچسب قرار میدادند. و در انتهاب هر مقاله تعداد زیادی برچسب مشاهده میشد. صرفا این موضوع برای وب مستر جذاب بوده است ولی برای کاربران بسیار خسته کننده بوده است.

با گذشت زمان گوگل نیز اثر برچسب ها را تا حد زیادی کم کرد و استفاده زیاد از آن ها را اسپم معرفی کرد. بنباراین بهتر است که در حال حاضر یا از برچسب استفاده نکنید و یا اینکه از نهایت 3 برچسب در مقالات استفاده کنید. این مسئله باعث میشود که چیدمان سایت شما نیز بهم ریخته نشود. اگر برچسب گذاری شما صحیح نباشد با پنالتی گوگل مواجه خواهید شد که دردسر بزرگی است. توصیه ما این است که با لینک دهی مناسب در داخل مقاله دیگر نیازی به نوشتن برچسب نخواهد بود.

تفاوت دسته بندی و برچسب گذاری در وردپرس

حال بعد از اینکه در مورد شیوه درست برچسب گذاری در سایت صحبت کردیم میخواهیم ببینیم که نحوه صحیح دسته بندی و برچسب گذاری صحیح چگونه بوده و تفاوت میان این دو در چی است

مفهوم دسته بندی مطالب

در وردپرس میتوان از روش های مخلفی استفاده کنید که دسته بندی مرتبط ایجاد کنید. تا بتوانید بخش های مختلف سایت را به هم ارتباط دهید. زمانی که تعدادی از مطالب را در یک دسته قرار میدهیم به این منظور است که این مطالب در این دسته با هم در اشتراک هستند. ممکن است که موضوعات آن ها متفاوت باشد اما اصل این مطالب یک چیز است که در دسته مربوطه مشخص میشود. در طراحی وب سایت وردپرس میتوانید هم دسته بندی و هم برچسب گذاری را به سادگی انجام دهید.

هر دسته یا برچسبی که ایجاد میکنید یک صفحه آؤشیو ایجاد میشود که مطالب درون آن آرشیو به هم مرتبط هستند. برای مثال اگر دسته ای به نام سئو سایت میسازید بهتر است که تعدادی از مطالب مرتبط را حتما در آن دسته قرار دهید. در این صورت یک آرشیو از مقالات مربوط به سئو سایت ایجاد میشود. ه مطالب آن به ترتیب قرار میگیرند.

برچسب گذاری صحیح در وردپرس

در سایت شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد ( دئووب) دسته ای به نام دیجیتال مارکتینگ ایجاد میکنیم که تمام مقالات مرتبط در آن دسته قرار میگیرد. حال در برخی از مطالب دیجیتال مارکتینگ به نحوه بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره میپردازیم. باید با استفاده از برچسب بازاریابی شبکه های اجتماعی این امکان را ایجاد کنیم که افراد به صورت ریز تر در مورد این بخش اطلاعات کسب کرده و مطالب مرتبط با این بخش را مطالعه نمایند. افرادی که به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند میتوانند به دسته مربوطه مراجعه کنند و افرادی که به دنبال یادگیری بازاریابی رسانه های اجتماعی خستند به صفحه آرشیو برچسب مربوطه میروند.

تفاوت میان دسته و برچسب

با استفاده از دسته ها، ساختار مطالب را میتوان در سایت خود ترسیم کرد و بدین منظور دسته های اصلی و بزرگ را قرار میدهیم. با استفاده از برچسب ها میتوانید این دسته بندی ها را کوچک تر نمایش بدیهد. این برچسب ها مانند هشتک در شبکه های اجتماعی هستند. البته شما سعی کنید که این شیوه برچسب گذاری مانند شبکه های اجتماعی که غیر مرتبط زیادی پیدا میشود نباشد. بهتر است که تعداد برچسب های شما بسیار اندک باشد و صرفا برای دسته هایی که بسیار کلی هستند استفاده کنید. برا یمثال برچسب سایت وردپرسی و سایت فروشگاهی چون زیاد نوشته میشود مناسب است. اما برچسبی که تنها دو نشته را به خود اختصاص میدهد بی ارزش است و به سئو سایت شما تاثیر منفی میگذارد. برای مثال در طراحی سایت فیلم و سریال دسته های شما ژانر فیلم ها و سریال ها میوشند. و برچسب ها نیز نام کارگردان، بازیگران سرشناس میشوند.

طریقه برچسب گذاری صحیح در سایت وردپرس

قوانین مخفی جود دارد که گفته میشود بهتراز از اصول برچسب گذاری صحیح استفاده کنید تا بتوانید تاثیر خوبی بر روی سئو سایت خود بگذارید :

• در استفاده از برچسب زیاده روی نکنید
• طول برچسب ها نهایت 3 کلمه ای باشد
• نام برچسب با دسته بندی سایت نباید یکی باشد
• برچسب ها باید برای پست های مرتبط استفاده نشود نه اینکه یک برچسب برای یک پست ایجاد کنید
• برچسب مشابه و نزدیک به هم ایجاد نکنید. صرفا در هر موضوع اصلی یک برچسب کافی است
• به هیچ عنوان خود کلمات کلیدی را به عنوان رچسب استفاده نکنید.
اصلاح برچسب گذاری اشتباه
احتما حال میخواهید که برچسب های مشکل دار سایت خود را اصلاح کنید. بهتر است که روزانه چند برچسب را پاک کرده و آن صفحات را به آدرس مطالب ریدایرکت کنید. یکی از اشتباهات رایج سئو در همین برچسب گذاری نامناسب در وردپرس است.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...