شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
افزایش سرعت سایت وردپرس

افزایش سرعت سایت وردپرس

یکی از عوامل موثر در سئو وبهینه سازی سایت، افزایش سرعت سایت وردپرس است. اگر سرعت لود سایت شما بیش از 4 ثانیه باشد کاربران از سایت خارج شده و وارد سایت دیگری میشوند. و در این سرعت است که نرخ پرش از سایت افزایش پیدا میکند. زمانی که نرخ خروج از سایت افزایش پیدا میکند باعث میشود رتبه سایت شما نیز کاهش پیدا کند.اگر صاحب یک سایت وردپرسی هستید بهتر است که هرچه زودتر نسبت به بهبود سرعت آن اقدام نمایید. طراحی سایت وردپرسی را اگر بر اصول بهینه سازی انجام دهید سرعت لود سایت نیز زیاد میشود.

چگونگی بررسی سرعت سایت وردپرس

عوامل زیادی هستند که باعث کند شدن سرعت سایت وردپرسی میشوند. اما بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که سرعت سایت شما چگونه است. ابزارهای زیادی برای این کار هستند که به شما GTmetrix را پیشنهاد میدهیم. ابزارهای دیگر مانند PageSpeed insights و pingdom tools نیز وجود دارند.

فهرست مطالب

عوامل موثر در کند شدن سرعت لود سایت وردپرس

عملکرد نامناسب هاست

یکی از مهمترین عوامل در افزایش سرعت سایت وردپرس، انتخاب هاست مناسب است. از هاست کند باشد باعث میشود سرعت سایت شما نیز کاهش پیدا کند. بنابراین بهتر است که هاستی که انتخاب میکنید کیفیت بالا و قیمت مقرونه به صرفه ای داشته باشد.

ترافیک بالای سایت

یکی از دلایل کند شدن سرعت سایت وردپرس این است که هاست یا سرور شما پاسخگوی آن تعداد ورودی به سایت نیست. که باید پهنای باند سایت را افزایش دهید.

عدم بهینه سازی کد ها

در صورت بهینه نبودن کدها و فایل های CSS و js باعث میشود که سرعت لود سایت کاهش پیدا کند. سایت های وردپرسی همانطور که میدانید فایل های آماده و غیر قابل استفاده زیادی را دارند که شما میتوانید این فایل را حذف کرده یا اینکه آن را بهینه نمایید.

بسیاری از پوسته های چند منظور که برای سایت های وردپرسی استفاده میشوند دارای فایل های اضافه زیادی هستند که بهتر است اگر نیاز پیدا نمیکنید آن ها را پیدا کرده و حذف نمایید. در واقع تنها نصب پوسته وردپرس کافی نیست. یک وردپرس کار باید بتواند پوسته هایی که نصب میکند را بهینه سازی برای وردپرس نماید.

راه های افزایش سرعت سایت وردپرس

راه های افزایش سرعت سایت وردپرس

انتخاب هاست با کیفیت

برای خرید یک هاست با کیفیت باید بتوانید زمینه کاری و میزان محتوایی که در سایت میخواهید را مشخص نمایید. اگر قصد شما راه اندازی فروشگاه اینترنتی است بهتر است که از هاست با فضای زیاد استفاده کنید. و اینکه هاست شما باید قابلیت پیشتیبانی از ترافیک های بالا را داشته باشد.

مدیریت تعداد پست ها و مدیریت محتوای سایت

سعی کنید که تعداد پست ها و محتوای سایت وردپرسی خود را مدیریت کنید. صفحه نخست یکی از صفحات تاثیرگذار بر روی افزایش سرعت لود سایت وردپرس است. صفحه اول سایت شما باید دارای محتوا بهینه با تصاویر کم حجم باشد تا بتواند کاربر را جذب کند. لازم به ذکر است که پست ها در سایت وردپرسی باید دسته بندی شوند و هر مقاله در دسته مختص به خود قرار بگیرد. بخش های از صفجات که محتوای کم ارزش و غیر کاربردی دارند را بهتر است حذف نمایید. در این صورت است که مناسبع سایت شما برای صفحات و محتواهای بی ارزش هدر نمیرود. سعی کنید که پست ها و محتوهای سایت شما هر چند وقت یکبار بروزرسانی شوند تا نرخ بازدید از آن صفحات نیز بالا رود.

قالبی با کد های بهینه

یکی از مورد مهم در سایت های وردپرسی استفاده از قالب های بهینه ورپرسی است. قالب های قدیمی وردپرس که بروزرسانی نمیشوند را بهتر است که تغییر دهید. و قالب سایت خود طبق آخرین تکنولوژی بروزرسانی نمایید. بهتر است که قالب سایت خود را در صورت لزوم تغییر دهید و از پوسته های جدید تر با تکنولوژی پیشرفته تر استفاده کنید.

کاهش درخواست های سمت سرور

هر المانی که در سایت شما وجود داشته باشد یک request به سرور ارسال میکند. برای مثال تصاویر در سایت بهتر است که از قابلیت lazy loading استفاده کنید. به این صورت که درخواست های سمت سرور را کاهش میدهید و سرعت لود سایت بهتر میشود. زیرا اگر بخواهند تمامی المان های یک صفحه باید بارگزاری شوند ممکن است که تاثیر مثبتی برای سرعت لود تایم صفحات نداشته باشد.

استفاده از CDN

شبکه توزیع محتوا یا CDN به این صورت است که باعث میشود محتوای سایت شما بر روی سرور های متعددی ذخیره شود. برای مثال اگر سایت شما در ایران باشد و سرور شما در کشور نروژ باشد ممکن است که سرعت لود تایم برای شخص در ایران کمی کند تر باشد اما اگر شما از CDN استفاده کنید. سرور نروژ محتوای سایت را در سرورهای نزدیک به ایران برای مثال ترکیه نیز ارسال میکند و شما دیگر نیازی ندارید که به سرور نروژ متصل شوید بلکه میتوانید به راحتی به سرور نزدیک تر مانند ترکیه متصل شوید. با دارا بودن CDN افزایش سرعت سایت را به صورت چشمگیر درک خواهید کرد.

بهینه سازی پایگاه داده

زمانی که سایت شما راه اندازی میشود پایگاه داده شما نیز با گذشت زمان حجیم تر میشود. و این حجم زیاد در پایگاه داده باعث میشود که تاثیر منفی بر روی سئو سایت وردپرسی شما داشته باشند. بهتر است که هر چند وقت یکبار پایگاه داده خود را پاکسازی و بهینه سازی نمایید.

سبک بودن سایت وردپرسی

وردپرسی با ارائه قابیت ها و امکانات متعدد میتواند منجر به ان شود که به راحتی یک سایت زیبا را راه اندازی نمایید. وردپرس تم های جذاب با امکانات کاربردی زیادی را دارد. که هرکدام از آن ها میتوانند زمان پاسخگویی به سرور را افزایش دهند.بهتر است که تا حد امکان از تم های ساده و سبک استفاده کنید. و از افزونه هایی که غیر قابل استفاده هستند استفاده نکنید.

بهینه سازی اسکریپت ها

بهتر است که کاراکترها، کدهای اضافی را حذب و به اصطلاح minify کنید. بهتر است که برای این کار فای های js، css را بررسی کرده و آن ها را استفاده نمایید.

آپلود ویدیو در سایت

یکی از موارد مهم برای بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی عدم بارگذاری ویدیو به صورت مستقیم است. بهتر است که ویدیوها را در سایت هایی مانند آپارات آپلود کرده و سپس کد را در سایت خود قرار دهید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...
Core web vitals چیست ؟
آموزش سئو و بهینه سازی
Core web vitals