شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو

انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو

هر چقدر ساختار سایت شما استاندارد تر و محتوای شما مناسب تر باشد باعث میشود که بتوانید رتبه خوبی داشته باشید. انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو ، سبب بهبود تجربه کاربری میشود که برای گوگل بسیار مهم است. از آنجایی که قالب سایت عموما نباید تغییر داشته باشد و اینکه همان ابتدا باید قالب مناسب نصب شوید. پس بهتر است که در انتخاب قالب مناسب برای سایت وردپرسی خود دقت لازم را داشته باشید.

سئو و بهینه سازی سایت از جمله اقداماتی است که افراد و مدیران وب سایت ها پس از اینکه سایت خود را راه اندازی کرده اند به آن فکر خواهند کرد. در واقع روش ها و اقدامات بسیار زیادی برای این وجود دارد تا بتوانید رنکینگ سایت خود را افزایش داده و در رتبه های اولیه گوگل قرار بگیرید. ما تا انتهای این مقاله با شما خواهیم بود تا بهترین قالب وردپرس را از نظر سئو انتخاب نمایید.

فهرست مطالب

بیش از 50 درصد از سایت ها بر پایه وردپرس راه اندازی میشوند. بنابراین نیاز است که شما بتوانید قالب وردپرس مناسب را برای طراحی وب سایت وردپرسی خود انتخاب کنید که هم متناسب با کسب و کارتان باشد و هم اینکه بهینه سازی شده باشد و برای سئو سایت نیز مناسب باشد. در این مقاله قصد داریم که به شما جهت انتخاب قالب مناسب کمک کنیم. هنگام انتخاب یک قالب توجه کنید که علاوه بر ظاهر مناسب بهینه نیز باشد. زیرا یک قالب میتواند تاثیر بسیار خوبی بر روی سایت شما داشته باشد.

بهترین قالب وردپرس از نظر سئو

پس از اینکه تصمیم قطعی گرفته اید که میخواهید سایت خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پیاه سازی کنید باید در همان ابتدای کار با وردپرس وقت بگذارید و یک قالب مناسب متناسب با کسب و کار خود انتخاب نمایید. وردپرس دارای قالب های رایگان و غیر رایگان است که مطابق با سلیقه و موضوع سایت میتوانید انتخاب کنید که برای هر نوع طراحی وب سایت شرکتی ، فروشگاهی ، آموزشی و غیره مناسب است. در واقع این قدر برای وردپرس تنوع قالب و پلاگین وجود دارد که کار را کمی برای افرادی که آشنایی زیادی با ساختار قالب ها ندارند سخت میکند.

قالب های وردپرسی رایگانی وجود دارند که برای موضوعاتی مانند طراحی وب سایت فروشگاهی، شرکتی، خبری، چند منظوره و غیره مناسب هستند که میتوانید استفاده کنید. اکثر افراد بعد از اینکه قالب خود را انتخاب و نصب کردند شروع به سئو سایت میکنند که این اشتباه است. در ابتدا باید قالب سایت بهینه سازی شود تا برای موتورهای جستجو نیز مناسب باشد.

نکات انتخاب بهترین قالب وردپرس از نظر سئو و بهینه سازی

قالب های اماده ای که در بازار وجود دارند دارای فایل های اضافی هستند که باید بهینه شوند. بنابراین بهتر است که از قالب های آماده استفاده نکنید. اگر هم قالبی را انتخاب میکنید سعی کنید که قالبی باشد که امتحان خود را پس داده باشد و تا حدی بهینه سازی شده باشد که سختی برای بهبود ساختار قالب نداشته باشید.

اینکه بر بهینه بودن یک قالب تاکید میکنیم برای این است که ربات های گوگل بتوانند به درستی محتوای سایت شما را آنالیز و ایندکس نمایند. محتوای موجود در وب سایت باید هر طور شده در دسترس ربات های جستجوگر قرار بگیرد. در غیر این صورت سایت شما نمیتواند در رتبه های اولیه قرار بگیرد.

کدنویسی صحیح قالب

کدنویسی معتبر قالب باعث بهینه شدن یک قالب میشود. پس اینکه یک قالب را انتخاب کرده اید باید سازگاری قالب با کلیه دستگاه های جانبی را بررسی نمایید. قالب باید در همه مرورگر ها در هر ابعادی که هستند مناسب باشد. از دیگر ضروریات در انتخاب قالب مناسب این است که با دیگر ابزارهای سایت سازگاری داشته باشد. 

یک قالب باید به گونه ای باشد که دست شما برای تغییرات باز باشد. کدنویسی آن به گونه ای باشد که سرعت لود پایینی نداشته باشد. نوع برنامه نویسی بد یکی از دلایل کند شدن سرعت سایت است. هرچه یک قالب کدنویسی بهنیه تر و تمیزی داشته باشد باعث شده که در موتورهای جستجو رتبه بالایی دریافت نماید. پس از اینکه قالب موردنظر خود را انتخاب کردد باید کدهای قالب را نیز با کلیه دستگاه ها نیز چک کنید.

آپلود و بارگیری سریع

یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی در گوگل این است که سایت به راحتی نصب شده و همچنین سرعت لود بیار خوبی داشته باشد. قالب هایی که کند هستند باعث میشوند که نرخ پرش از سایت شما افزایش پیدا کند و همین امر تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما میگذارند.

طراحی واکنشگرا

در حال حاضر اگر سایتی واکنشگرا نباشد هیچ فایده ای نخواهد داشت زیرا کاربران تلفن های همراه بیشتر از دسکتاب هستند زیرا گوشی موبایل همواره در دسترس افراد است و جستجوهای خود را با استفاده از تلفن همراه خود انجام مدیهند. اگر سایت شما برای دستگاه ها با ابعاد صفحات نمایش متفاوت شکل به هم ریخته ای پیدا کنند باعث میشود که کاربران سایت شما را ترک کنند.

بروزرسانی منظم قالب

باید همواره قالب سایت آپدیت و بروزرسانی شود زیرا باعث بالا رفتن عمکرد آن خواهد شد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی ابزارهای جدید وارد بازار میشوند بنابراین سایت شما باید توانایی استفاده از این ابزارها و ماژول های جدید را داشته باشد. اکثر قالب های وردپرس به صورت ماهیانه بروز میشوند تا باگ های احتمالی را رفع و ویژگی های جدید به پوسته اضافه کنند. همچنین از همه مهمتر اینکه امنیت سایت را افزایش میدهند زیرا اشکالات را برطرف میکنند. اگر میخواهید یک سایت ایمن و بهینه داشته باشید بهتر است که جستجو کرده و وقت خود را صرف قالب هایی کنید که بروزرسانی میشوند.

سازگاری با افزونه های سئو

یکی از روش های بهینه سازی سایت های وردپرسی استفاده از افزونه های سئو در آن است. بنابراین قالب شما باید سازگاری کاملی با این افزونه داشته باشد. افزونه هایی مانند yoast و rankmath وجود دارند که میتواند با استفاده از توصیه آن ها سئو سایت خود را بهبود دهید.

سازگاری با مرورگرهای مختلف

باید قالب موردنظر شما با مرورگرهای دیگر سازگاری داشته باشد. یکی از فاکورها برای انتخاب بهترین قالب وردپرس سازگاری با دیوایس ها، مرورگر ها، ماژول ها و دیگر ابزارها است. باید همواره عملکرد و ظاهر سایت خود را در مروزگرهای مختلف تست کنید. تا مشکلی در آینده برای شما ایجاد نشود.

بهترین قالب برای سئو چیست ؟

پس از اینکه وردپرس خود را با آخرین ورژن نصب کرده اید لازم است که یک قالب دلخواه برای ظاهر سایت خود درنظر داشته باشید. انتخاب قالب محدود به شکل ظاهری نمیشود بلکه میتوان در سئو سایت شما تاثیر داشته باشد. بنابراین برای کسب رتبه بهتر است که به آخرین مراحل موکول نکنید .

 از ابتدای راه اندازی قالب خود را مدنظر داشته باشید. شرکت طراحی سایت دئووب با توجه به تجربه ای که دارد طراحی قالب اختصاصی وردپرس با ساختار بهینه را انجام میدهد که میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا یک قالب اختصاصی وردپرس آماده برای سئو متناسب با کسب و کاری که دارید طراحی و راه اندازی شود.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...