شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
اهمیت بروزرسانی محتوا سایت

اهمیت بروزرسانی محتوا سایت

تولید محتوا در رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار است . این محتوا میتواند با کیفیت یا بی کیفیت که در هر دو صورت بر روی سایت شما اثرات مثبت و منفی خواهد گذاشت. در این مقاله قصد داریم که در مورد روش هایی برای بهبود سئو سایت صحبت کنیم که به بروزرسانی محتوا در سایت شما بستگی دارد. اهمیت بروزرسانی محتواهای قبلی از قراردادن مقاله های جدید بیشتر است.

همیشه همه جا گفته میشود که محتوای سایت خود را تازه نگه دارید. اما حال باید ببینیم که چکونه میتوانیم این کار را انجام دهیم. با این روش بروزرسانی محتوا میتوانید به نتایج بسیار بهتر از قبل برسید. در این مقاله به اهمیت بروزرسانی محتوا سایت پرداخته میشود تا انتها همراه ما باشید. 

فهرست مطالب

آپدیت محتوای سایت به صورت منظم

 گوگل همیشه محتواهایی را نمایش میدهد که تازه تر وبا کفیت تر باشند. بنابراین تا اینجا اهمیت محتوای تازه و باکفیت را توجه شدید که چقدر میتواند بر روی سئو سایت شما تاثیرگذار باشد. شما مقالاتی را در سال های قبل منتش رکرده اید که مدت زمان زیادی از آن گذسته است و دیگر جذاب بنظر نمیرسید.

یکی از کارهایی که میتوانید کنید این است که مقاله های قدیمی را با افزودن مطالب جدیدتر آن ها را بروز کنید. میتوانید جملاتی که مفید  نیستند را حذف کرده و به جای آن جملاتی را قرار دهید که باعث بهتر شدن کیفیت مقاله شما خواهد شد. در این صورت با بروزرسانی مقاله قدیمی خود ربات های خزنده گوگل وارد ان مقاله شدند و آن را از نو ایندکس خواهند کرد. و همین باعث زنده شدن مقاله شما میشود. و با گذشت مدتی خواهید دید که رتبه مقاله شما بهبود یافته است.

بنابراین میتوانید به جای اینکه وقت زیادی برا ینوشتن مقالات جدید بگذارید مقالات قبلی خود را در این میان بهبود دهید. یکی از ترفندها که در الگوریتم تازگی محتوا اشاره کردیم این است که برا ی حفظ تازگی محتوا به آن لینک بدهید. البته تمامی این مواردی مانند لینک دهی به مقالات قدیمی، درج نظرات کاربران و غیره میتواند مقاله های قدیمی شما را زنده کند اما سعی کنید که تغییراتی اساسی تر بدهید تا باعث شود نتایج بهتری در گوگل کسب نمایید.

چرا باید محتوای سایت را بروزرسانی کرد ؟

چرا باید محتوای سایت را بروزرسانی کرد ؟

با بروز کردن مقالات قدیمی هم در وقت و زمان خود صرفه جویی کردید و هم باعث بهبود سئو سایت شما میشو. ممکن است که تاثیر بروزرسانی صفحات قدیمی تر تاثیرات بسیار بیشتری نسبت به انتشار مقالات جدیدتر دارد. زمانی که شما صفحه ای را میسازید شما تازه است اعتبار کمتری در ابتدا دارد. و زمانی باید بگذارد تا با لینک دهی به آن صفحه حدید نیز اعتبار بدهید.

 اصلاح کلمات کلیدی

اصلاح کلمات کلیدی بر اسا نتایجی که در ابزارهای آنالز مانند گوگل آنالیتیکش مشاهده میکنید به شما نشان میدهد که افراد با چه کلمات کلیدی بیشتر به صفحه سایت شما وارد شده اند. یک یاز جذاب ترین تکنیک ها یسئو ساتی که در آموزش سئو سایت نیز گفته میشود این است که بعد مدتی که از انتشار صفحه شما گذشت، با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول، اطلاعاتی را از کاربران و کلمات کلدی یکه جستجو کرده اند را به دست آورید. در هر مقاله چند واژه کلیدی که کاربر با استفاده از آن مقاله شما رسیده است را یادداشت نمایید. و با توه به نرخ بازدید بیشتر با یک کلمله کلیدی آن را به عنوان عنوان مقاله خود درنظر بگیرید. و مقاله خود را با عنوان تازه سئو کنید.

در نمودار بالا همانطور که میبنید در خط قرمر زمانی است که کلمه کلیدی مقاله تغییر کرده است. و با تغییر کلیدواژه مقاله منتشر شده نرخ بازدید از آن محتوا افزایش پیدا کرده است.

البته توجه کنید که در بروزرسانی محتوا آدرس صفحه سایت خود را اصلا تغییر ندهید. زیرا باعث میشود که لینک سازی های شما به بریزد و جایگاه شما از آن صفحه افت زیادی کند. بنابراین محتوا واطلاعات صفحات را تغییر دهید. و ساختار سایت را به هم نریزید.

بالا بردن آمار بازدید از سایت

یکی از روش هایی که برای افزایش آمار بازدید توصیه میشود این است که اهمیت بروزرسانی محتوا را جدی بگیرید. برا یمثال شما مقاله ای تحت عنوان آپدیت های جدید گوگل در سال 2020 نوشته اید. اما حال که سال 2021 است افراد به دنبال مقاله ای هستند که در مورد آپدیت ها در همان سال باشد. به همین دلیل باید مقاله خود را بروزرسانی کنید. و آپدیت های چدید را نیز به این مقاله اضافه نماید. در این صورت خواهید دید که نرخ کلیک سایت شما تا میزان زیادی افزایش پید خواهد کرد و آمار بازدید از سایت شما بالا خواهد رفت.

 نشانه های بروز بودن محتوا

مخاطبان و موتورهای جستجو به دنبال محتوای جذاب و بروز هستند. به همین دلیل است که تمام صاحبان سایت ها که میخواهند رتبه و جایگاه خود را از دست ندهند مطالب خود را بروزرسانی میکنند. مقالات قدیمی تر نسبت به مقالات یکه حال منتش رمیکنید سطح پایین تری دارند. بنابراین بازبینی داشته باشید و کیفیت مقالات خود را افزایش دهید.آمار ها و ارقام، اخبار، تصاویر و غیره که دیگر منقض شده اند را میتوانید حذف کرده و با داده های جدید بروز نمایید.

مقابله با رقبا

رقبای شما هر روز در حال تولید محتوای جذاب و با کیفیت هستند. آن ها سعی میکنند که تمام قسمت های سایت خود را بروزرسانی کنند. این قسمت ها میتواند مقالات قدیمی سایت،  ظاهر سایت ، تجربه کاربری و غیره باشد. بنباراین شما نیز از این غافله جای نمانید. و با بروزرسانی محتوا در سایت با رقبای خود به مقابله بپردازید. با بروزرسانی صفحات قدیمی تر باعث میشوید که سایت شما تازگی خود را حفظ کند. و خزنده های گوگل تند تند به سایت شما سر بزنند. و همین باعث میشود که شما را نتایج بهتری در گوگل قرار دهند.

مهمترین اقدامات در بروزرسانی محتوا سایت

برای بروزرسانی محتوا هرآنچه که در صفحه سایت وجود دارد که تت عنوان کلمه کلید یمقاله قرار دارد را میتوانید تغییر دهید. در ادامه بخش هایی که میتوانید در بروزرسانی محتوا آن ها را تغییر دهید لیست کرده ایم :

  • آپدیت عنوان اصل و عنوان سئو
  • آپدیت توضیحات متا و عنوان متا
  • تغییر جملات از آماز و اطلاعات قدیمی که منقض شده اند
  • تغییر دادن تصاویری که یا آمار آن ها قدیمی شده یا حجم و کیفیت مناسبی ندارند
  • افزودن جملات و پاراگراف های جدید به صفحه قدیممی
  • افزودن کلمات کلیدی جدید به مقاله های قدیمی بر حسب جستجوی کاربران
به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...