شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
بازاریابی فروشگاه اینترنتی

بازاریابی فروشگاه اینترنتی

بازاریابی فروشگاه اینترنتی : سایت فروشگاهی این روزها یک دغدغه برای بسیاری از کسب و کارها شده است. فروشگاه های اینترنتی بسیاری در حال راه اندازی هستند که هدف آنان جذب مشتری بیشتر است. بازاریابی اینترنتی یکی از امکاناتی است که به سایت فروشگاه اینترنتی شما کمک بسزایی میکند. تا بتوانید به چیزی که بسیاری از فروشگاه ها به دنبال آن هستند دست پیدا کنید. پیدا کردن راه درست بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ از خود عمل آن مهم تر است. نباید با تبلیغات بی جا خرید را به مشتریان تحمیل کنید.

دیحیتال مارکتینگ کمک میکند که بتوانید بازدید از سایت فروشگاهی خود را بالا ببرید. و بسیاری از این بازدید ها نیز منجر به فروش اجناس شما شود. دیگر افراد مثل سابق برای خرید به بازار نمیروند. بلکه با وب گردی محصول موردنظر خود را خریداری میکنند. با طراحی کمیپن تبلیغاتی مناسب میتوانید فروشندگان بالقوه را به صورت غیر مستقیم به خریدار تبدیل کنید. بازاریابی فروشگاه اینترنتی با روش های بازاریابی اینترنتی مناسب هزینه کمتری برای شما به همراه خواهد داشت.

فهرست مطالب

بهینه سازی تصاویر فروشگاه اینترنتی

تصاویری که از محصولات و کالاهای خود در طراحی وب سایت فروشگاهی خود درج میکنید بهینه باشند. یعنی کیفیت بسیار بالایی در عین حال نیز حجم پایینی داشته باشند. نام درستی برای تصاویر محصولات خود مشخص کنید و در ادامه نام Alt تصویر را مانند نام اصلی تصویر تغییر دهید. این موارد به گوگل کمک میکند که محصولات شما را بشناسد. و هنگام جستجوی کاربر درباره محصولی تصاویر محصول از سایت فروشگاه اینترنتی شما را نشان دهد. و کاربر را به آن صفحه از محصول شما هدایت کند.

اندازه تصویر شما باید بهینه سازی شود. و در کسری از ثانیه تصویر شما بارگذاری شود. برای چک کردن بهینه بودن تصاویر از سایت GTmetrix میتوانید استفاده کنید. کلمات کلیدی که در نام تصاویر استفاده میکنید دقیقا محصول را توصیف کنند. یکی از تکنیک های سئو سایت و بهینه سازی تصاویر سایت است. که در سایت فروشگاهی این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تمام این موارد به صورت غیر مستقیم بر روی بازاریابی فروشگاه اینترنتی شما تاثیرگذار خواهد بود.

روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی

بازاریابی ویدیویی

با تولید محتوا در سایت به صورت جذاب و کاربرپسند، رضایت کاربر را کسب نمایید. بدین منظور میتوانید ویدیویی از محصولات خود در سایت فروشگاهی خود قرار دهید. و بدین منظور باعث جلب نظر بازدیدکنندگان خود شوید. که این کار باعث بهبود سئو سایت شما نیز میشود. چیزی که اهمیت دارد ساخت ویدیو تبلیغاتی خلاقانه و کوتاه است. که بتوانید تمام منظور خود را در آن چند ثانیه القا کنید.

معرفی برند در شبکه های اجتماعی

با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی برند خود را تبلیغ کنید. و به معرفی خدمات و محصولات خود به شیوه نوین بپردازید. زیرا بسیاری از قشر جامعه در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند. بنابراین شما میتوایند از این فرصت استفاده نمایید و بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود را در شبکه های اجتماعی شروع کنید. پست ها و مطالب ساده و در عین حال جذاب در مورد برند خود بگذارید. بسیاری از تخفیف ها و اطلاع رسانی ها را از طریق همین شبکه های اجتماعی به گوش مخاطبان خود برسانید.

تولید محتوا

با تولید محتوا در سایت رتبه سایت فروشگاهی خود را بهبود دهید. بدین منظور از شیوه محتوا نویسی بهینه و مناسب برای سئو سایت استفاده کنید. اگر محتوای شما بهینه و متناسب با کسب و کار شما منجر به این میشود که در نتایج جستوگر ها نمایش داده شود. و همین منجر به مشاهده کاربران از سایت شما با استفاده از موتورهای جستجوگر میشود. تولید محتوا در سایت را جدی بگیرید و روزانه حداقل یک الی دو مقاله را در سایت خود به انتشار برسانید. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیز کمک کننده است.

سئو سایت و بهینه سازی سایت

یکی از روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی سئو وب سایت فروشگاهی و بهینه سازی سایت است. به همین منظور سعی کنید که از تکنیک های سئو گوگل استفاده کنید. ولی بهتر است برای این کار به شرکت طراحی سایت معتبر یا شرکت سئو سایت مراجعه کنید. تا بتوانند با استفاده از قواعد و قوانین سئو رتبه سایت شما را تا میزان زیادی بهبود دهند. این کار نیاز به صبر و پشتکار فراوان دارد. با آوردن سایت به صفحه اول گوگل میتوانید به دید مخاطبان خود بیایید. که این یک تکنیک بازاریابی اینترنتی است.

ایمیل مارکتینگ

پس از ثبت نام مشتریان در سایت فروشگاه اینترنتی شما ایمیل آن ها در پایگاه داده شما ذخیره میشود. سعی کنید که به مناسبت های مختلف کدهای تخفیف یا پیشنهادات ویژه را به ایمیل آنان ارسال کنید تا نرخ بازگشت مشتری به سایت خود را افزایش دهید. این یکی از روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی است. زیرا شما باید هوای مشتریانی که یکبار خرید کرده اند را داشته باشید.
همچنین با سیستم ریکامندر محصولات مشابه با چیزی که قبلا جستجو کرده اند را به آنان نمایش دهید. با طراحی صفحه لندینگ پیج مناسب ایمیل مارکتینگ خود را بهبود دهیدو تا کاربر با کلیک بتواند به صفحه مورد نظر شما منتقل شود.

بسته بندی محصول

نوع بسته بندی و ارسال محصولات به مشتریان بسیار مهم است. و شما باید این اصل را در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود رعایت کنید. سعی کنید از بسته بندی های زیبا همراه با هدایای تبلیغاتی استفاده کنید. تا یاد و خاطره شما در ذهن مشتریان بماند و شما را به دیگران نیز معرفی کنند. نوع ارسال محصولات را تا حد امکان رایگان در نظر بگیرید تا مشتریان اشتیاق بیشتری برای خرید از شما داشته باشند. در بسته بندی از برند تجاری سایت فروشگاهی خود استفاده کنید اگر که حتی یک مارکت پلس هستید.

بازاریابی اینترنتی

از روش های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. بدین منظور به طراحی کمپین تبلیغاتی فکر کنید. از تبلیغات گوگل ادوردز برای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. رپورتاژ آگهی بدهید و میتوانید که تبلیغ رسانه ای انجام دهید. تبلیغات بنری در سایت ها و بنر فیزیکی در خیابان نیز ایده خوبی است. اما همه این موارد به نوع کسب و کار شما، بودجه و نوع مشتریان شما بستگی دارد.

ارسال رایگان

ارسال رایگان محصول منجر به فروش بیشتر شما میشود و یکی از موارد مهم بازاریابی فروشگاه اینترنتی نیز میباشد. تقریبا 80 درصد از خرید ها بر پایه ارسال رایگان کالا صورت میگیرد. بسیاری از افرادی که سبد خرید را رها کرده اند برای هزینه حمل بار بوده است. از آنجایی که حمل و نقل بار برای مشتریان مهم است از ارسال رایگان در فروشگاه اینترنتی استفاده شود. برای مثال میتوانید برای ارسال رایگان محدوده زمانی تعیین کنید تا در زمان های مشخصی پیک فروش شما بالا رود.
برای فروش بیشتر میتوانید برای ارسال رایگان محصولات ارزش گذاری کنید. برای مثال اگر خرید شما به مبلغ مشخصی برسد ارسال به صورت رایگان انجام میشود.

تبدیل مشتریان به بازاریابان اینترنتی

یکی از تکنیک های بازاریابی فروشگاه اینترنتی این است که از محتوای کاربران در شبکه های اجتماعی حمایت کنید. کمپین هشتگ گذاری در شبکه های اجتماعی باعث میشود. که کاربران از هشتک های شما استفاده کنند. برای مثال مسابقه ای راه بیندازید. و از کاربران خود بخواهید که از محتوای شما حمایت کنند و به نشر و اشترک آن بپردازند. تا در نهایت با یک قرعه کشی به بهترین کاربر جایزه ای تقدیم کنید. کپشن نویسی و هشتگ گذاری مناسب برای جذب کاربران بسیار مهم است.

فروش متقابل

یکی از تکنیک های بازاریابی فروشگاه اینترنتی فروش متقابل است. بدین صورت شما محصولات را به شیوه Cross-sell به فروش میرسانید. این تکنیک نوعی هنر است که باید از آن در سایت فروشگاهی خود بهره ببرید. شما باید رفتارشناسی کنید و مطابق با آن محصولات مرتبط و مشابه را به کاربر نمایش دهید. برای مثال شما یه یک سایتی میروید و به دنبال یک گوشی تلفن همراه هستید. آن سایت گوشی های موردنظر شما را باید به شیوه رفتارشناسی شما نشان دهد.
آمازون اعلام کرده است که درصدی از محصولات خود را به شیوه فروش متقابل فروخته است. برای مثال کاربر وارد سایت شما میشود. شما نیز ملزومات و باندل های متناسب با خرید کاربر را نمایش میدهید.

تکنیک های بازاریابی فروشگاه اینترنتی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ در فروشگاه یکی از تکنیک های بازاریابی فروشگاه اینترنتی است که زیاد استفاده میشود. زیرا باعث بازگشت کاربران قدیمی شما میشود. طراحی سایت تخفیف گروهی در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردارند. زیرا بسیاری از محصولات و خدمات را با قیمت بسیار پایینی عرضه میکنند. که این مورد علاوه بر سایت فروشگاه اینترنتی در طراحی وبسایت خدماتی نیز ضروری است. شما میتوانید با این سایت ها همکاری داشته و محصولات خود را تخفیف دار در این سایت ها قرار دهید.

در سایت فروشگاه اینترنتی خود نظرات کاربران خود را نمایش دهید. و همچنین از سیستم نظرسنجی و امتیازدهی برای محصولات سایت فروشگاهی خود سعی کنید که استفاده کنید. این آمار و ارقام باعث خرید مشتریان شما خواهد شد. به همین دلیل اثبات اجتماعی یک شیوه روانشناسی برای جلب اعتماد کاربران برای خرید کالا است. این نظرات باعث القای حس اعتماد به سایت فروشگاهی شما میشود.

یکی از تکنیک های بازاریابی فروشگاه اینترنتی استفاده از اینفلوئنسرها است. که بتوانید محصول خود را از زبان آنان تبلیغ کنید. البته از نظر بنده همین کاربران عادی سایت میتواند ایفلوئنسرهای قوی ای برای شما باشند. به شرط آن که سایت شما ارزش این اقدام را داشته باشد. و از محصولات سایت خدماتی یا سایت فروشگاهی شما راضی باشند.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...