شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
طراحی سایت کاریابی با وردپرس

تاثیر برندینگ در سئو

لینک سازی داخلی و خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای سئو و بهینه سازی وب سایت بوده است. تاثیر برندینگ در سئو سایت در این مقاله بررسی خواهد شد. البته معیارهای زیادی هستند که برای سئو سایت باید انجام شود. و در رتبه بندی سایت ها بسیار تاثیر گذار است. هر لینکی که از خارج وارد سایت شما میشود یک امتیاز مثبت برای سایت شما درنظر گرفته میشود. البته روش های لینک سازی کلاه سیاه نیز وجود دارد. که گوگل برای مقابله با این لینک سازی ها سیاه الگوریتم هایی وارد عمل کرد که تمام سایت هایی که لینک سازی اضافی دارد را هرس نمایند.

فهرست مطالب

لینک سازی داخلی و خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای سئو و بهینه سازی وب سایت بوده است. تاثیر برندینگ در سئو سایت در این مقاله بررسی خواهد شد. البته معیارهای زیادی هستند که برای سئو سایت باید انجام شود. و در رتبه بندی سایت ها بسیار تاثیر گذار است. هر لینکی که از خارج وارد سایت شما میشود یک امتیاز مثبت برای سایت شما درنظر گرفته میشود. البته روش های لینک سازی کلاه سیاه نیز وجود دارد. که گوگل برای مقابله با این لینک سازی ها سیاه الگوریتم هایی وارد عمل کرد که تمام سایت هایی که لینک سازی اضافی دارد را هرس نمایند.

در گذشته که دقت کنید سایت های مرجعی مانند ویکی پدیا و مدیوم به سایت های دیگر لینک نمیدادند. و اگر هم میدادند نوفالو میکردند. با این که سایت مرجع سایت خوبی بود اما نمیخواستند که ارزش و امتیازی از سایت خود را به آن ها بدهند. که این باعث شد که سایت ها صرفا لز طریق لینک به هم متصل نباشند. شاید عده ای تصور کنند که گرفتن بک لینک زیاد از سایت ها حاکی از بالا بردن ارزش سایت و رتبه سایت است. اما در ادامه به مواردی اشاره میکنیم که ذهنیت شما را در این باره تغییر خواهد داد.

اهمیت برندینگ در سئو

گوگل با افزایش لینک سازی های میان سایت ها تصمیم گرفت. که با الگوریتم پاندا اقدامات جدی انجام دهد. و سایت هایی را که بک لینک های زیاد میگرفتند را جریمه کنند. و فاکتوری را اضافه کند که معیاری برای ارزش مند بودن یک سایت باشد. که میتوان به Co-citation اشاره کرد. در بالا دو سایت بدون اینکه لینکی رد و بدل نمایند. از طریق Co-citation به یدیگر ارتباط موضوعی برقرار کرده اند.

برای مثال تصور کنید که در یک رپورتاژ آگهی یک لینک به سایت B و یک لینک به سایت C میرود. در این صورت سایت B و C بدون اینکه به هم لینک داده بشوند به هم ارتباط پیدا کردند. برای مثال شما دو سایت دارید. زمانی که در یک سایت دیگر به دو سایت خود بک لینک میدهید. دو سایت خود را به هم مرتبط میسازید.

برای مثال سایت دیجی کالا بر روی برندینگ تمرکز خود را گذاشته است. و بر روی سئو خود زیاد کار نمیکند. بسیاری از سایت ها از جمله خود شرکت ما در مقالات خود. نام این سایت و سایت های برندی مانند دیوار را زیاد آورده ایم و بدون اینکه لینکی به این سایت ها داده باشیم. با آوردن نام این برند ها در واقع کاربران را به این سایت ها ارجاع میدهیم. که در اینجاست که اهمیت برندینگ در سئو ارزش پیدا میکند. زمانی که به برند شما بدون لینک دهی اشاره شود یک Linkless Backlink اتفاق افتاده است.

تاثیر اشاره به برند در سئو سایت

تاثیر برندینگ در سئو سایت یکی از موضوعاتی است که به آن کمتر پرداخته شده است. زیرا سئوکاران بیشتر بر روی لینک سازی تمرکز میکنند. البته تولید محتوای خوب و لینک سازی مناسب باعث بهبود سئو سایت شما میشود. اما یکی از مواردی که نرخ کلیک را بالا میبرد برند بودن یک سایت است. ممکن است که همه با جستجوی عبارت خرید لباس با دیدن سایت شبیه دجی استایل وارد آن شوند.

اما ممکن است که شما طراحی وب سایت لباس بهتری از دیجی استایل داشته باشید. به مرور به صورت غیر مستقیم با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل متوجه خواهید شد. که نرخ کلیک شما را نیز افزایش پیدا میکنند و شما نیز تبدیل به برند میشوید. با حفظ رتبه سایت ، افراد نام برند شما را در ذهن خواهند داشت و در مراجعات بعدی حتما به سایت شما مراجعه خواهند کرد. آگاهی از برند نرخ کلیک یا همان CTR را تا میزان زیادی بالا خواهد برد. که نرخ کلیک را هم الگوریتم رنک برین گوگل معیار سنجی میکند.

برند سازی در سئو سایت

موفقیت در سئو و بهینه سازی وب سایت به عوامل زیادی بستگی دارد و در مدت طمانی طولانی اثر بخش خواهد بود. تصور نکنید که سئو یک مفهوم تک بعدی است. و با استفاده از یک تکنیک موفقیت ما صد در صدی خواهد بود. باید پیوسته چند تکنیک را به صورت مکمل هم پیش ببرید. تا بتواند جایگاه خوبی در گوگل کسب نمایید. جستجوی برند و منشن شدن برند ما یک کاتالیزور است. که فرآیند بهبود رتبه بندی سایت را تسریع میبخشد. برندینگ در سئو تیر خلاصی خواهد بود که منجر به استحکام شما خواهد شد. اما نباید سایر تکنیک های سئو سایت را نادیده بگیرید.

تاثیر نام برند در سئو

گوگل به تجربه کاربری بیش از هرچز دیگری اهمیت میدهد. هرچه مردم در مورد برند شما بیشتر صحبت کنند و آن را به اشتراک بگذارند گوگل نیز در پیشنهادات خود آن را در معرض دید قرار خواهد داد. هرچه اعتبار برندینگ شما بیشتر باید شانس بیشتری در کسب جایگاه در صفحه اول گوگل خواهید داشت. و با افزایش نرخ کلیک فروش شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. گوگل فاکتورهای زیرا را برا اهمیت برندینگ در سئو درنظر میگیرد :

  • چند نفر از کاربران شما را در گوگل جستجو کرده اند ؟
  • در شبکه های اجتماعی در مورد برند شما حرف زده میشود ؟
  • در سایت های معتبر وشناخته در مورد برند شما صحبت میشود ؟

برای اهمیت منشن شدن نام برند باید موارد زیرا را در نظر بگیرید. :
اگر بتوانید محتواهای باکیفیتی تولید کنید مردم در مورد شما حرف میزند و شما را در شبکه های اجتماعی جستجو میکنند. الگوریتم پاندا نیز بر روی تعداد منشن های یک نام برند تمرکز میکند. برای ارزش گذاری یک سایت باید به سیگنال های خارجی نیز اهمیت دهیم. برای مثال ممکن است که یک برندی در مورد خدمات و سرویس های خوب خود توضیح دهد. اما عوامل خارجی نقدهایی خلاف آن بگویند که در این صورت سیگنال های خارجی اهمیت بیشتری دارند.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...