شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
تاثیر علائم نگارشی بر روی سئو

تاثیر علائم نگارشی بر روی سئو

هنگام نگارش یک محتوا باید هم به رضایت کاربران و همچنین به ربات های گوگل نیز توجه کنیم. تاثیر علائم نگارشی بر روی سئو سایت بسیار زیاد است که باعث رتبه بندی بهتر مقالات وب سایت شما میشود که در این بخش میخواهیم به استانداردهای نگارشی تولید محتوا بپردازیم.

بیشتر اشخاصی که در حوزه سئو سایت فعالیت دارند محتوا را به عنوان ابزاری برای کسب جایگاه در نتایج اولیه گوگل میدانند. طبق جمله معروف که محتوا پادشاه است به این منظور است که با تولید محتوا مناسب و بهینه میتوانید شانس خود را برای بالا بردن رتبه برند خود افزایش دهید. شاید تولید محتوا از نظر شما کار سختی نباشد. اما توجه کنید که رقابت در این حوزه شدید است و همه میخواهند با افزایش سئو سایت خود با استفاده از قواعد گوگل و تولید محتوا رنکینگ سایت خود را افزایش دهند. 

فهرست مطالب

آیا استفاده از علائم نگارشی در محتوا به سئو سایت کمک میکند ؟

رعایت استانداردهای نگارشی بر روی خوانایی متن و تجربه کاربری تاثیر زیادی دارد. زیرا یکی از اهداف مهم گوگل جلب رضایت کاربران است که میتوانید با استفاده صحیح از علائم نگارشی در متون سایت بر روی سئو سایت نیز به صورت غیر مستقیم تاثیر مثبت بگذارید.

شاید بگویی که درک گوگل در مورد زبان فارسی شاید کمی ابتدایی باشد. شاید در گذشته با مشکلاتی روبه رو بوده است. اما حال هنگا ترنسلیت کردن متون متوجه میشوید که ایرادات این ربات ها بسیار کمتر از قبل شده است.

 مفهوم کلمه در جمله

درک مفهوم واقعی یک کلمه بدون توجه به عبارات دشوار است. برای مثال شیر در زبان فارسی معانی مختلفی دارد که باید به توجه به جمله ای که قرار دارند معانی آن ها را تشخیص داد. گوگل در سال 2019 الگوریتم برت را معرفی کرد. این الگوریتم به گونه ای است که هدف اصلی آن درک هدف کاربر از جستجو است که بر اساس تاثیر معنی کلمات بر روی همدیگر این کار را انام میدهد. به جای اینکه بر روی کلمات خاصی متمرکز شود به هدف نهایی کاربر از جستجویی که انجام داده است توجه میکند.

برای مثال همانطور که میدانید شیر میتواند معانی مختلفی نظیر شیر آب ، شیر جنگل ، شیر خوردنی ، شیر آبی و غیره داشته باشد. اما حال گوگل با توجه به جمله ای که د رآن قرار دارد این معنای را متوجه میشود. حال با توه به تاثیر کلمات بر روی همدیگر میخواهیم بدانیم که چه ارتباطی به استفاده از علائم نگارشی در جملات دارد.

 رعایت علائم نگارشی به درک بهتر گوگل از معنای جمله و ارتباط کلمات با یکدیگر کمک میکند.

علائم نگارشی چه تاثیری بر روی مفهوم جمله و کلمات دارند ؟

علائم نگارشی چه تاثیری بر روی مفهوم جمله و کلمات دارند ؟

 همانگونه که در این جمله مشاهده میکنید با قرار دادن ویرگول معنی جمله به صورت دقیق تر برای گوگل مشخص شد.

تاثیر علائم نگارشی در سئو محتوا

برای مثال جمله ای داشته ایم که گفته میشد بخشش لازم نیست اعدامش کنید. با قرار دادن ویرگول در جاهای مختلف این معنی نیز به صورت کلی تغیییر پیدا میکرد. اگر این جمله را در گوگل ترنسلیت بنویسید میبینید که گوگل قادر به تفاوت درک این دو است.

علائم نگارشی در سئو

البته لازم به ذکر است که نبود علائم نگارشی نمیتواند همیشه باعث تغییر مفهوم جمله شود. اگر ساختار جمله استاندارد باشد گوگل میتواند میتواند خودش علائم نگارشی را اضافه کند. اما در جمله بالا باید این ویرگول را ما قرار میدادیم تا گوگل مفوم جمله را متوجه شود.

توجه کنید که اگر متن نگارشی توجه گوگل درک شود ولی همراه با رضایت کاربر نباشد باعث میشود که یک امتیاز منفی برای کیفیت محتوا ما وجود دارد. زیرا اگر جملات خوانایی لازم از لحاظ ظاهری و نگارشی را نداشته باشند کاربر مقاله را مطالعه نمیکند.

معرفی علام نگارشی

علائم و استانداردهای نگارشی در زبان فارسی  تفاوتی با سایر زبان ها ندارد. هر کدام از زبان ها لیست علائم و کاربردهای خود را دارد. اما موارد نگارشی که در ادامه خدمت شما عرض میشود علائم پایه ای هستند که باید در متون شما به درستی رعایت شوند.

دو نقطه

کاربرد دو نقطه و نقطه ویرگول شبیه به یکدیگر هستند. مهمترین تفاوت آن ها ایجاد ارتباط با مفاهیم بعدی در متن است. با استفاده از نقطه ویرگول میتوانیم دو جمله را به یدگیر مرتبط کنیمو اما با استفاده از دو نقطه میتوانیم چند مفهوم وابسته را جمله پیشین ارتباط دهیم.

نقطه ویرگول : ارتباط معنایی میان دو مفهوم مستقل

نقطه ویرگول در واثع ترکیبی از نقطه و ویرگول است که به معنی استقلال دو جمله از یکدیگر است. برای تاکید بیشتر بر روی یک مفهوم و ارائه توضیحات از نقطه ویرگول استفاده میکنیم.

ویرگول : ارتباط معنایی میان دو مفهوم

استفاده از ویرگول به ما کمک میکند تا بتوانیم جملات و عبارات مرتبط را در قالب مفهومی و کلی در کنار هم استفاده کنیم. ویرگول باعث ایجاد مکث کوتاهی در ذهن مخابان میشود که به درک مفهوم محتوا از سوی گوگل نیز کمک بزرگی میکند.

نقطه : یک مفهوم کامل و مستقل

استفاده از نقاط در پایان جملات نشان دهنده پایان جمله و ارائه یک مفهوم کامل و مستقل است. اگر در انتهاب جملات از علامت تعجب یا سوال استفاده میکنید دیگر نیازی نیست که از نقطه نیز استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

هرچه قدر الگریتم های گوگل پیچیده تر میشوند باعث میشود که رسیدن به رتبه های اولیه گوگل نیز سخت تر باشد. در گذشته هم تعداد کاربارن گگل کمتر بود و هم اینکه افراد کمتری اقدام به تولید محتوا میکردند. اما حال به گونه ای است که هنگام نگارش یک محتوا باید هم به رضایت کاربران و همچنین به ربات های گوگل نیز توجه کنیم. درست است که با پیچیده شدن الگوریتم های گوگل درک ربات ها از متن ساده تر شده است.

 اما تعداد سایت ها نیز افزایش پیدا کرده است که میخواهند در رتبه های اولیه گوگل باشند. امروز تمام تلاش ما برای جلب رضایت کاربران پاسخگویی به مشکلات و رفع نیازمندی ها است. الگوریتم هایی مانند rank brain و Bert به بهبود جستجوی معنایی و مرتبط کاربران کمک بسیار زیادی کرده اند. اما خوب الگوریتم های گوگل روز به روز سخت گیر تر میشوند و باید رضایت کاربران و سپس ربات های گوگل را در اولویت وب سایت خود قرار دهید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...
Core web vitals چیست ؟
آموزش سئو و بهینه سازی
Core web vitals