شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
تاثیر وبلاگ در سئو

تاثیر وبلاگ در سئو

وبلاگ نویسی با استفاد از طرق مختلف میتواند برای یک روی سایت مفید باشد. تاثیر بلاگ در سئو به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. در این مقاله میخواهیم در مورد تاثیر وبلاگ در سئو صحبت نماییم. به شما خواهیم گفت که چرا تاکید میشه که بخشی به عنوان وبلاگ نیز برای سایت خود ایجاد کنید. زیرا سایت یکه وبلاگ نداشته باشد نمیتواند در صفحات اولیه گوگل جایگاهی داشته باشید.

شما در وبلاگ خود مطالب و اخباری در حوزه کسب و کار خود منتشر میکنید. و همین باعث میشود که گوگل شما را به عنوان یک تولید کننده محتوای مرتبط با حوزه کاری که دارید بشناسید. و در این صورت در میان سایت های با اعتبار بالا جای دهد. همچنین مردم نیز بیشتر به شما اعتماد میکنند. زیرا زمانی که وارد سایت شما میشوند قطعا بخش وبلاگ شما را چک میکنند. یا بسیاری از افراد از طریق همین وبلاگ با جستجو در گوگل سایت شما را میباند. بنباراین با داشتن وبلاگ شانس دیده شدن در گوگل برای شما افزایش پیدا خواهد کرد. که باع میشود به سئو سایت فروشگاهی ، شرکتی یا هر سایتی که دارید کمک بسیار زیادی شود.

فهرست مطالب

نحوه تاثیر وبلاگ بر سئو به صورت غیر مستقیم

افزایش نرخ تبدیل

از طریق وبلاگ نویسی میتوانید مشتریان خود را در مورد محصولات و خدمات متنوعی که در سایت خود دارید آگاه سازی نمایید. وبلاگ نویسی یک نوع سیستم ارائه اطلاعات است که اعتماد کاربران را افزایش میدهد. و در این صورت میتوایند تخصص خود را در ارتباط با موضوعات مختلف به کاربران ارائه دهید.

زمانی که کاربران متوجه تخصص شما میشوند در این صورت است میتوانند بهتر به برند شما اطمینان کنند. و همین موجب میشود که زمانی که برند شما را در نتایج گوگل دیدند بر روی آن کلیک کنند که باعث افزایش نرخ تبدیل میشود.

پاسخ به سوالات و رفع نیاز کاربران

بسیاری از کاربران و مشتریان بالقوه هستند که دغدغه این را دارند که کجا سوالات خود را بپرسند. در این صورت وبلاگ شما مطرح میشود.

در کسب و کارهای اینترنتی خرید ها به صورت غیر حضوری انجام میشود در این صورت شما این فرصت را خواهید داشت که بیشتر در مورد مسائل مختلف در سایت خود برای راهنمایی کاربران صحبت کنید. وبلاگ نویسی یک راه خوب برای افزایش فروش و تعامل کاربران در وب سایت است.

مزایای ایجاد وبلاگ بر روی سئو سایت 

مزایای ایجاد وبلاگ بر روی سئو سایت 

افزایش بازدید سایت

با استفاده از وبلاگ نویسی میتوایند بر روی طیف گسترده ای از کلمات کلیدی کار کنید. در این صورت با انتشار محتوا در موضوعات مختلف شانس این را خواهید داشت تا بازدید از وب سایت شما افزایش پیدا کند. زیرا کاربارن ممکن است سوالات متفاوتی را در گوگل حستجو کنند و برای مطالعه چند تا از مطالب وبلاگ وارد سایت شما شوند. صفحات وبلاگ شما باید مکانی برای پاسخ به سولات کاربران باشد. وبلاگ نویسی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مطالب متنوع با کلمات کلیدی مختلف انتشار داده و در نتایج گوگل قرار بگیرید.

افزایش صفحات ایندکس شده

یکی از موارد تاثیر وبلاگ در سئو افزایش صفحات ایندکس شده است. هرچه صفحات بیشتری نزد گوگل ایندکس شود باعث میشود که اعتماد گوگل نسبت به شما افزایش پیدا کند. و در این صورت خزنده های گوگل نیز با نرخ بودجه بیشتری در زمان های کوتاه تر وارد سایت شما میشوند. در این صورت دیگر نگران ایندکس نشدن صفحات وب سایت خود نخواهید بود. برای مثال سایت های خبری چون مطالب زایدی را روزانه انتشار میدهند ایندکس شدن آن ها به صورت ساعتی است. و ممکن است ایندکس شدن یک صفحه از یک سایت یک ماه زمان ببرد.

هرچه وبلاگ شما دارای مطالب بیشتری باشد باعث میشود که منبع بزرگتر و مهمتری باشید که کاربران بیشتری برای دریافت پاسخ های خود به شما مراجعه میکنند. البته لازم به ذکر است که گوگل هر نوع بلاگی را مناسب نمیداند. کیفیت و مفید بودن وبلاگ بسیار مهم است. بنارباین باید استراتژی استانداردی برای بخش وبلاگ خود برای تولید محتوا داشته باشید.

افزایش احتمال دریافت بک لینک

یکی از مواردی که بین پست های وبلاگ و سئو قابل توجه است مربوط به افزایش احتمال بک لینک است. تولید محتوای با کیفیت با طیف وسیعی از موضوعات میتواند شانس شما را برای دریافت بک لینک افزایش دهد. زیرا از میان مطالبی که منتشر میکنید کاربرانی هستند که تعدادی از آن ها را به اشتراک گداشته یا به آن به عنوان مرجع لینک میدهند.

بهبود لینک سازی داخلی

یکی از موارد مهم از تاثیر وبلاگ در سئو این است که میتوانید تعداد لینک های داخلی را افزایش دهید. هرچه مقالات شما بیشتر باشد باعث میشود که از وبلاگ به صفحات مهم بیشتر لینک داده و در آن صورت اعتبار صفحات اصلی افزایش پیدا میکند. وبلاگ میتواند از طریق موتورهای جستجوگر ترافیک زیادی را به خود جلب نماید. با استفاده از لینک به صفحات وبلاگ میتوانید به صفحات فرود نیز لینک بدهید. همچنین میتوایند صفحات وبلاگ را به یکدیگر لینک داده و اعتبار میان صفحات وبلاگ را پخش کنید.

بهبود تجربه کاربری

یکی از موارد مهم تاثیر وبلاگ در سئو بهبود تجربه کاربری است. ممکن است ک شما اگر بخواهید در مورد یک مطلبی بنویسید باید متن شما بیش از اندازه طولانی شود و در این صورت حوصله کاربران ممکن است خارج شود. برای این منظور به شما توصیه میشود که از اصل خوشه بندی محتوا استفاده کنید. به این صورت است در مورد یک موضوع کلی مطلبی مینویسید و سپس مطالب جزئی تر در ارتباط با مطلب کلی مینویسید و به هم لینک میدهید. ممکن است اصطلاحات پیچیده شما به گونه ای باشد که در یک مقاله دیگر در مورد آن صحبت نمایید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...