شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی امروزه با توجه به فراگیر شدن رسانه های اجتماعی و بهبود سرعت اینترنت بسیاری از مردم وقت خود را در این شبکه ها میگذارند. عده ای برای تفریح به رسانه های اجتماعی رجوع میکنند. و عده ای نیز کسب و کار خود را در بستر شبکه های اجتماعی بنا کرده اند. تا بتوانند از این طریق مشتریان خود را بیابند. و افراد بیشتری برند تجاری آنان را مشاهده کنند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یک ضرورت برای هر کسب و کاری است. البته باید توجه شود که قبل از فعالیت در شبکه های اجتماعی، اقدام به طراحی وب سایت حرفه ای خود کنید. حضور کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی نوعی بازاریابی اینترنتی برای شما محسوب میشود. که شما کسب کار خود را با تبلیغات در شبکه های اجتماعی شروع میکنید. ولی قبل از آن با دارا بودن یک سایت میتوانید مشتریانی که از طریق شبکه های اجتماعی یافته اید. را به سوی سایت خود هدایت کنید.

فهرست مطالب

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی بسیار زیاد است. شما از این طریق میتوانید توسط طیف گسترده ای از مخاطبان دیده شوید. و از این طریق تاثیر زیادی بر روی نظرات مشتریان خود خواهید گذاشت. با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی میتوانید. هدف گذاری دقیقی با سلایق مخاطبان خود داشته باشید. بسیاری از افراد ممکن است سایت شما را نیابند. ولی از طریق موبایل خود با حضور در شبکه های اجتماعی میتوانند شما را بیابند. و از آن طریق به سایت خدماتی شما سر بزنند.

در کنار سفارش طراحی سایت خود میتوانید در شبکه های اجتماعی حضور خود را اعلام نمایید. تا حضور شما در دنیای آنلاین همسو با تمام اهداف شما باشد. از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی این است. که نزدیک تر میتوانید با مخاطبان خود در تعامل باشید. و از این طریق با سلایق و سبک ایده های آنان آشنا شوید. تا بتوانید سایت خود را همسو با نیاز مخاطبان خود پیش ببرید. بازاریابی اینترنتی یا به عبارتی دیجیتال مارکتینگ بسیار همه گیر شده است. که شما نیز باید در این مسیر فعالیت داشته باشید.

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی پر ترافیک

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا Social Media Advertising یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است. که از تکنیک های مختلف برای دیجتال مارکتینگ استفاده میشود. شبکه های اجتماعی فضای مناسبی بسیار برای برندهای تجاری ایجاده کرده اند. که از این فرصت استفاده کنند و کاربران هدف را جذب خود کنند. و از ان طریق بتوانند کسب درآمد نمایند. تبلیغات یعنی اطلاع رسانی جامع و هدفمند به مردم است. که از گذشته تا به امروز همواره در جریان بوده است. ولی به مروز زمان ماهیت آن تغییر پیدا کرده است.

تبلیغات در دنیای امروز جزئی از زندگی ما شده است. کافی است که به خیابان بروید بنرهای تبلیغاتی را میبینید. کافی است که تلویزیون خود را روش کنید و با آگهی های بازرگانی روبه رو شوید. کافی است که با تلفن همراه خود به اینترنت بروید و با سایت ها و آگهی های تبلیغاتی مختلفی مواجه شوید. همه این موارد فراگیر شدن تبلیغات را نشان خواهد داد. تبلیغات در شبکه های اجتماعی به اندازه ای فراگیر شده است. که شما خاصیت تبلیغاتی بودن پست ها و مطالب را گاهی اوقات متوجه نخواهید شد.

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی پر ترافیک

تبلیغات در تلگرام

شبکه اجتماعی تلگرام در ایران بسیار پرطرفدار است. ولی هیچ امکان ویژه ای برای تبلیغات ندارد. صرفا شما با ساختن یک کانال میتوانید پست گذاری انجام دهید. و با انتشار پست در کانال خود، خدمات خود را به افراد ارائه دهید. بسیاری از کسب و کار ها از این طریق درآمدزایی میکنند. و البته بسیاری از مردم نیز این شیوه تبلیغاتی را نمیپسندند. زیرا اعتماد کردن به این نوع کسب و کارها بسیار سخت است. تبلیغات در تلگرام که یکی از روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی است.

برای جذب مخاطبان تلگرام و تبلیغات در تلگرام میتوانید از ایده های خوبی بهره ببرید. برای مثال بات هایی را مناسب با کسب و کار خود کدنویسی کنید. زیرا در تلگرام میتوانید از کدنویسی بات بهره ببرید. که بسیار پرطرفدار است. و از طریق همان تلگرام میتوایند. بات های بنویسید که پست های شما را در کانال قرار دهد. و پاسخ مخاطبان شما را بدهد. که شما بتوانید خدمات سایت خود را پیش ببرید. و تبلیغات در شبکه های اجتماعی دیگر را نیز انجام دهید.

از امکانات بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام میتوان به ایجاد گروه و کانال تبلیغاتی، امکان رای گیری و نظر سنجی، اشتراک گذاری مطالب، استفاده از ربات های تلگرام، سیستم رای گیری هوشمند و غیره اشاره کرد.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. که مزایا و معایب مختص خود را دارد. معاب این است که از محدودیت هایی برخوردار است. که برای فارسی زبانان نیز محدود تر شده است. اما مزایای آن این است که بسیاری از افراد وقت زیادی را در این شبکه اجتماعی میگذارنند. و به همین دلیل نیز احتما این که تبلیغات شما در میان افراد بیشتری دیده شود بیشتر است. روش های تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات به کمک اینفلوئنسرها و درج پس های تبلیغاتی در صفحه خود است.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش سریع است. اما نیاز به هزینه بسیار زیادی دارد. که ما آن را توصیه نخواهیم کرد. زیرا ساده ترین روش و پرهزینه ترین روش تبلیغاتی است. شما با طراحی سایت و انجام سئو سایت و بهینه سازی سایت خود میتوانید هزینه کمتری از آن را بپردازید. که برای شما ماندگار خواهد بود. بهترین روش این است که در کنار سایت خود یک صفحه در اینستاگرام داشته باشید. و پست های روزانه برای تبلیغات سایت خود در آن قرار دهید. از الگوی تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام پیگیری هشتک، استوری، پست ها و ویدیو های اسلایدی و ساخت پروموشن در این شبکه است. با طراحی صفحه بیزینسی خود در اینستاگرام از طریق Insight میتوانید اطلاعات آماری مفیدی از بازدیدهای روزانه خود داشته باشید.

تبلیغات در فیسبوک

یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی موجود برای بازاریابی اینترنتی فیسبوک است. شاید در ایران فیسبوک مانند گذشته پرطرفدار نباشد اما طراحی کمپین تبلیغاتی در فیسبوک بسیار اثر بخش خواهد بود. بیشتر کاربران فیسبوک افرادی با سنین بالای 25 سال هستند. که این باعث میشود که بتوانید از طریق این رسانه اجتماعی پخته به بازاریابی اینترنتی بپردازید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی اصولا همراه با آزمون و خطا میباشد. که متاسفانه نمیتوان فرمول دقیق و مشخصی برای آن تعریف کرد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ممکن است که همراه با مشکلاتی همراه باشد. اما چیزی که مهم این است که اگر کار شما کیفیت لازم را داشته باشید هیچگاه شکست نخواهید خورد. صداقت در کار بسیار مهم است. بازخوردهایی که در این رسانه اجتماعی میگیرید بسیار کمک کننده به شما خواهد بود. بنابریان پارامترهای مرد نظر خود را در طراحی کمیپن تبلیغاتی خود مشخص کنید. و بر اساس آن با کاربران فیسبوک یک تعامل سازنده برقرار کنید. و با کاربران بزرگ سال و متخصص میتوانید همکاری های لازم را داشته باشید.

در فیسبوک میتوانید صفحه تجاری خود را داشته باشید. و از طریق Facebook Ads Manager به هدف گذاری کمپن تبلیغاتی خود بپردازید. که با هزینه ای که صرف میکنید میتوانید نوع پلن تبلیغاتی خود رامشخص کنید. قسمت New Feed بخشی برای نمایش تبلیغات به مخاطبان فیسبوک خواهد بود.

تبلیغات در لینکدین

لینکدین یکی از رسانه های اجتماعی است که بیشتر بر روی دانش تخصصی، تجاری، کاریابی تمرکز دارید. شاید بسیاری از آگهی های کاریابی و تبلیغاتی زیادی را در این شبکه دیده باشید. و همچنین مطالب تخصصی تر که هدف آن آگاهی رسانی و آموزش به دیگران کاربران است. کاربران لینکدین میتوانند در مورد دانش و ایده های خود به تولید محتوا بپردازند.

از مزیت های تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین این است. که کاربران آن افرادی هستند که برای سرگرمی و تفریح به این رسانه مراجعه نمیکنند. بلکه هدف اصلی بیشتر کاربران آن به اشتراک گذاشتن دانش های تخصصی، اخبار تخصصی و کاریابی است.

برای تبلیغات در لینکدین از امکانات مختلفی میتوانید بهره ببرید. در ابتدا یک صفحه تجاری به نام برند خود بسازید. و به تولید محتوا کاربردی در این شبکه اجتماعی بپردازید. هشتک گذاری در این رسانه اجتماعی مانند دیگر ابزارها بسیار استفاده خواهد شد. که شما میتوانید از این طریق به ساخت کمپین تبلیغاتی خود بپردازید. کمپین های اسپانسری در لینکدین وجود دارد که با دریافت هزینه مشخص فعالیت میکنند.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...