شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
تعداد لینک های داخلی مقاله

تعداد لینک های داخلی مقاله

تعداد لینک های داخلی مقاله عدد مشخصی ندارد. آنچه که مهم است رضایت کاربر است. متخصصان سئو سایت تصور میکنند که لینک سازی صرفا گرفتن بک لینک از سایت های دیگر است. که به آن لینک سازی خارجی نیز گفته میشود. اما همیشه از گذشته گفته اند که اول درون خود را بساز. شما نیز باید اول سئو داخلی سایت خود را انجام دهید. زیرا بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین روش است.

وقتی یک مقاله جدید منتشر میکنیم همواره باید به لینک سازی داخلی آن توجه کنیم. و همچنین باید این لینک ها به گونه ای نباشد که کاربر را اذیت کند. باید کاری کنید که گوگل متوجه مقاله شما شود. درست است که مقاله شما توسط ربات ها ایندکس میشود. اما برای قرار گیری در نتایج اولیه گوگل بهتر است که از سایر صفحات به مقاله تازه منتشر شده خود چند لینک بدهید. که اعلام کنید به گوگل که این مقاله با دیگر صفحات در ارتباط است. و گوگل اینگونه بهتر ارتباط میان صفحات را درک خواهد کرد.

فهرست مطالب

هرچقدر محتوای شما عالی و مفید باشد بدون لینک سازی از چشم گوگل پنهان میماند. با لینک سازی داخلی در واقع مسیرهایی ایجاد میکنید که ربات های گوگل و کاربران به صفحات دیگر نیز دسترسی داشته باشند. البته دقت کنید که ارتباط موضوعی این صفحات برقرار شود. مانند این است که شما آب راه دارید. و برای رسیدن آب به تمام گل و گیاه ها مسیر ایجاد میکنید.

استراتژی تعداد لینک های داخلی هر صفحه سایت​

لازم است که استراتژی سئو سایت را در لینک سازی داخلی بدانید. باید درجات هر صفحه سایت خود را بدانیم. که هر صفحه از درجه 1 تا 3 است. با توجه به اهمیتی که دارند از داخل مقالات با انکرتکست های مختلف لینک دهی میکنیم. البته این لینک سازی ها را مدیر سایت نیز تعیین میکند. و مستقیما در مقاله قرار میدهد.
ایجاد لینک میان دو صفحه ای که به هم ارتباطی از نظر موضوعی ندارند کار درستی در تکنیک لینک دهی داخلی مقالات نیست.
یکی از اهداف اصلی لینک سازی مقالات افزایش بازدید پست های وبلاگ است. زیرا از این طریق کاربارن میتوانند میان مقالات پیشمایش کنند. مچنین خزنده های گوگل ارتباط معنایی را میان صفحاتی که به هم لینک داده اند را دنبال میکنند.
هدف اصلی لینک سازی داخلی هر صفحه از سایت ایجاد ارتباط موضوعی میان صفحات مختلف سایت است. که مسیرهایی ایجاد میشود تا کاربر به صفحات دیگر نیز دسترسی داشته باشد. و موجب درک بهتر گوگل از مقاله و ارتباط آن با دیگر مقالات سایت میشود. که باعث بهبود سئو سایت شما میشود.

اصول تعداد لینک های داخلی هر مقاله سایت

رضایت کاربر

هدف این مقاله این است که به یک معیار استانداردی برای لینک های داخلی مقالات برسیم. مهمترین اصل که همیشه تاکید کرده ایم رضایت کاربر است. باید کاربر با ورود به سایت شما رضایت داشته باشد که مطالب صفحه را مطالعه نماید. اگر با لینک دهی های زیاد مواجه شود. صفحه شما را ترک میکند. الگوریتم های گوگل همیشه تلاش میکند که رضایت کاربر را اولین اولویت قرار دهند.

اگر مقاله ای تازه منتشر کرده اید. و لینک به دیگر صفحات نگذارید. مانند کوچه بن بست است. که کاربر بعد از اتمام مقاله صفحه موردنظر را میبندد. و دوباره به صفحه نتایج جستجو بازمیگردد. اما با قرار دادن لینک های داخلی در مقاله به بهبود کیفیت صفحات سایت خود کمک میکنید.

تازگی محتوا

محتوای همیشه سبز به این صورت است که گوگل به تاریخ انقضای محتوای سایت ها اهمیت میدهد. بعضی مقالات تاریخ انقضا دارند. بعضی دیگر نیز همیشه سبز هستند یعنی همیشه کاربران آن مطلب را جستجو میکنند. و مطالب شما تکراری یا قدیمی نخواهد شد. تعداد ولینک هایی ورودی به آن صفحه مشخص میکند که آیا این صفحه هنوز هم ارزش دارد. البته الگوریتم Freshness که درباره آن توضیح داده شد. در مورد این است که محتوای صفحات خود را به روز نگه دارید. و محتوای سبز محتوایی است که همیشه به آن لینک میرود مانند طراحی وب سایت فروشگاهی.

با انتشار مقالات جدید زمانی که به صفحات دیگر لینک میدهید. آن صفحات را تازه نگه میدارید. مثال آب دادن به تمام گل های یک آبراه است. البته باید صفحات قدیمی را هرچند وقت یکبار بروزرسانی کنید.

ارتباط معنایی میان صفحات برای لینک های داخلی مقاله

هر لینک مانند دری است که میان اتاق های مختلف وجود دارد. لابی هتل را درنظر بگیرید درهای زیادی برای رفت و آمد دارد. اما اتاق شما در هتل ممکن است تنها 2 در داشته باشد. باید درهایی که در یک ساختمان قرار میگیرند به هم ارتباط داشته باشند. برای مثال از اتاق شما به رستوران هتل دری گذاشته نخواهد شد. در لینک سازی داخلی میان صفحات باید علاوه بر رعایت تعداد لینک های داخلی مقاله ، از نظر معنایی و موضوعی نیز بررسی کنیم.

ربات های گوگل از این درهابرای مفهوم موضوع و ساختار صفحه بندی سایت ما استفاده میکنند. بنابراین از مسیرهای تو در تو استفاده نکنید. زیرا هم ربات های گوگل و هم کاربران سردرگم خواهند ماند.

حداقل و حداکثر تعداد لینک های داخلی مقاله

کاربران به این لینک نیاز دارند ؟

قبل از هر چیز خود را به جای کاربران بگذارید. آیا لینکی که در این قسمت میدهید به درک موضوع این مقاله ای که کاربر در حال خواندن است کمک میکند ؟ آیا اطلاعات اضافی در اختیار کاربر قرار میدهد ؟ آیا با قرار دادن این لینک در این قسمت کاربر کلیک میکند ؟

اهمیت و ارتباط این لینک چقدر است ؟

هر لینک یک انکرتکست یا Anchor text دارد. در گذشته عنوان لینک ها در صفحات “اینجا کلیک کنید ” بود. اما با اهمیت دادن به انکرتکست رفتار صاحبان سایت ها در لینک دهی نیز تغییر کرد. سعی میشود که در عنوان Anchor text از کلمات کلیدی استفاده کنید. برای مثال اگر قرار است به صفحه سئو سایت وردپرس لینک دهید. دقیقا از این عنوان یا عناوین کلیدی مشابه استفاده کنید. هرچه عنوان انکرتکست طولانی تر باشد کاربر مجاب میشود که بر روی آن کلیک کند. بنابراین یعنی کنید که از انکرتکست مناسب استفاده کنید. که در سئو سایت تاثیر زیادی دارد.

کلیک بر روی لینک

رفتار کاربر پس از ورود به صفحه جدید مهم است. کاربر نباید از کلیک کردن بر روی لینک پشیمان شود. اگر قرار باشد که بالافاصله از آن خارج شود بهتر است که لینک را در صفحه قرار ندهید. البته خروج کاربر از صفحه ای که به آن لینک دادیم نشان از بد بودن آن صفحه نیست. بلکه محتوایی که ارائه شده است ممکن است با چیزی که کاربر میخواست متفاوت باشد. البته گاهی هم کاربر بر اساس کنجکاوی بر روی لینک موردنظر کلیک میکند.

دسترسی بیش از حد

اگر تعداد لینک های در یک صفحه زیاد باشد ممکن است که کاربر تصور کند که برای قرار دادن این لینک ها هدفی جز افزایش تعداد لینک های داخلی مقاله نداشتیم. و کاربر اعتماد خود را از دست میدهد و نمیداند که بر روی کدام ها کلیک نماید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...