شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
دلایل موفقیت دیجی کالا

دلایل موفقیت دیجی کالا

دیجی کالا دو خصوصیت بسیار مهمی دارد که سبب محبوبیت آن شده است. دو ویژگی نظرات کاربران و مقایسه محصولات بسیار مهم است. از دلایل موفقیت دیجی کالا در واقعاین است که با استفاده از دو خصوصیت توانسته است که رقبای خود را از میدان بردارد. راز موفقیت دیجی کالا به دو دسته تقسیم میشوند. یکی ظاهر سایت آن است که تجربه کاربری و رابط کاربری بسیار خوبی دارد. و دیگری به ساختار و استراتژی به کار گرفته در آن بستگی دارد.
فهرست مطالب

دلایل موفقیت سایت دیجی کالا

1) جمع آوری مشخصات کاربران و ارسال پیوسته ایمیل

طبق تحقیقات انجام شده بر روی رفتار کاربران، خدود 95 درصد از کاربران بعد از این که سایتی را ترک میکنند آن راگم میکنند و دیگر نمتیوانند به آن مراجعه نمایند. به همین دلیل است که از شما خواسته میوشد که در خبرنامه ها عضو شوید و یا اینکه شماره تماس و ایمیل خود را موقع ثبت نام ارائه دهید.

دیجی کالا در واقع شماره های موبایل و ایمیل مشتریان خود را دریافت کرده و در فواصل زمانی مناسب به آن ها ایملی تبلغاتی ارسال میکند. طراحی صفحه فرود در دجی کالا یکی از رازهای موفق آن گشته است. دیجی کالا در مناسبت های مختلف اقدام به طراحی صفحه فرد میکند. و آن ها را از طریق ایمیل به مشتریان سابق خود ارسال میکند تا دوباره به سایت سر بزنند. این باعث میشود که دائم مشتریان نام شما را در ذهن خود داشته باشند.

به شما پیشنهاد میشود مقاله طراحی سایت مارکت پلیس را نیز مشاهده کنید.

2) عوامل ظاهری

  • نظرسنجی قوی، پاسخ دهی پیوسته به نظرات کاربران
    نمودار پیشرفته برای نمایش نوسانات قیمت کالاها
    مقایسه محصولات
    اطلاعات جامع در مورد هر محصول
    رنگ بندی بسیار زیبا در کنار UX کاربرپسند
    بروز بودن موجودی کالا ها نسبت به قبل
    پشتیابنی فعال و همیشگی
    گارانتی برای تعویض محصولات
    ارائه تخفیف و کوپن ها آف به مناسب های مختلف
    جستجوگر پیشرفته بر اساس فیلتر ویژگی ها که میتواند شامل برند، قیمت، جنس، رنگ ، مشخصات تخصصی و غیره باشد.

3) استراتژی سایت دیجی کالا

هدف اصلی طراحی فروشگاه اینترنتی تنها برای این نبوده که کسب درآمد داشته باشند. زیرا کسب درآمد اولیه ترین هدف یک کسب و کار اینترنتی است.
مدیریت قوی همراه با صبوری زیاد
گارنتی بازگشت محصولات و مرجوعی به مدت 7 روز از ارسال کالا
تمرکز بر روی کیفیت سایت و ارائه خدمات حرفه ای تر به کاربران
تولید محتای بهینه و کاربردی

4) به کارگیری سیستم مارکت پلیس

یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا استفاده از سیستم چند فروشندگی بوده است. در واقع دیجی کالا توانسته است که به خوبی تمامی بخش های سایت را مدیریت کرده و برای هر فروشنده ای یک پنل دراختیار قرار دهد. در این صورت فروشندگان میتوانند از سراسر ایران محصولات خود را به فروش برسانند. از طرفی کارکت پلیس باعث میشود که تنوع محصولت بسیار افزایش پیدا کند. یکی از مزایای سیستم مارکت پلیس برای خریداران این است که فروشندگان برای ارائه محصول باکیفیت تر با قیمت مناسب تر با هم به رقابت میپردازند. همین تنوع قیمت و رقابت باعث افزایش کیفیت فروش شده است.

رازهای موفقیت دیجی کالا

شروع زودتر

یکی از عوامل موفقیت دیجی کالا این است که نسبت به سایر فروشگاه های اینترنی بسیار زودتر شروع به کار کرده است. در واقع دیجی کالا ایده خود را در ایران زمانی به روی کار آورد که سایت های فروشگاهی به این صورت نبودند. البته به این معنی نیست که شما نمیتوانید با این سایت به رقابت بپدازید. سایت هایی در آینده به روی کار خوداهند آمد که دیجی کالا را قورت خواهند داد بنبابراین تصور نکنید سایتی الان برند است فردا نیز همین طور باشد. البته لازم به ذکر است که سرمایه گذاران دیی کالا باعث موفقیت آن شده اند در حالی که اگر نبودند ممکن بود مانند سایت بیمیلو از رده خارج شود.

تبلیغات اصولی

تبلیغات اصولی در طراحی سایت دیجی کالا بسیار مهم است. تبلیغات دیجی کالا به حدی گسترده بوده است که مردم تصور میرکدند تنها سایتی که برای خرید امن و مناسب است این سایت است. به همین گفته شد که سرمایه گذاران دیجیکالا را برند کردند برای این است که تبلیغات های دیجی کالا بسیار هزینه بر بوده است. به گونه ای که در ابتدا اصلا به سئو سایت خود اهمیت نمدانند. و قرار گرفتن در ربته اولیه خود را مدیون تبلیغات گسترده خود دارند. در واقع برای گوگل برندنیگ نیز بسیار مهم است. اگر ببیند سایتی ورودی کننده زیاد دارد متوجه میشود ک هبرندینگ انجام داده به همین دلیل رتبه اولیه به آن اختصاص میدهد.

مدیریت اصولی

مدیریت سایت بر خلاف تصور عموم اصلا ساده نیست. برای مدیریت خوب باید ب هصورت اصولی رفتار نمایید. مدریان دیجی کالا تسلط بیار خوبی بر روی نحوه عملکرد سایت دارند. و توانسته است که استراتژی خود را روز به روز بهتر سازد.

ساخت اپلیکیشن قوی

از آنجایی که بسیاری از کاربران دیجی کالا با گوشی های همراه خود وارد سایت میشدند دیجی کالا این مشکل را با اصراه اپلیکیشن قوی حل کرد. در این صورت افراد دیگر لازم نبود که حتما آدرس خود را وارد کنند. آن ها به راحتی میتوانند از طریق اپ خود به حساب کاربری خود وارد شده و خریدهای خود را انجام دهند. طراحی اپلیکیشن مشابه دیجی کالا نیز توسط شرکت دئووب انجام میشود که میتوانید آن را مشاهده نمایید.

تنوع محصولات

یکی از مزیت های مهم خرید از فروشگاه دیجی کالا در واقع تنوع محصولات آن است. شما هر محصولی را جستجو کنید میتوانید تعداد زیادی نمونه از آن را مشاهده کنید که در صورت لزوم یکی از آن ها را انتخاب نمایید. در واقع مردن بیشتر به دنبال سایت های مروند که تعئا محصولا و تنوع محصولات زیاد است. در واقع دیجی کالا هر محصول و کالایی که تصور کنید را به فروش میرساند. این سایت هم در زمینه پوشاک، کفش، سوپرمارکت، زیورآلات، کتاب، محصولات پروتئینی، موبایل، ساز موسیقی و غیره را به عنوان محصولات خود دارد که در واقع یک هایپرمارکت اینرتنیی به حساب می آید.

بررسی رفتار مشتریان

یکی از راه های جذب مشتری، پیاده سازی ایده های نو و سودمند است. دیجی کالا توانسته است که با بررسی مشتریان خود هلایق و نیازهای آن ها راتشخیص بدهد. در بخش هر محصولی که وارد شوید پینشهادات مرتبط و به جایی را به کاربران پیشنهاد میدهد که بسیار مناسب و کاربردی است.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...