شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
دلایل کندی سرعت سایت + راه حل رفع کندی سایت

دلایل کندی سرعت سایت + راه حل رفع سرعت پایین سایت

کاربران در صورتی که صفحه سایت دیر لود شود زیر یک ثانیه آن را ترک کرده و به سراغ سایت های دیگر میروند. سرعت سایت در بهبود تجربه کاربری که اصول رضایتندی کاربر است مهم است. سرعت سایت اگر مناسب باشد باعث بهبود سئو سایت شما میشود. در ادامه عواملی که باعث کندی سرعت سایت میشود را برای شما بررسی خواهیم کرد.

اهمیت سرعت سایت بر هیچکس پوشیده نیست. همه افراد در صورت کندی یک چیزی آن را رها میکنند. در مورد دنیای آنلاین این صبر کردن ها بسیار کمتر است. این دو موضوع به صورت مستقیم و غیر مستقیم در میزان بازدید از سایت شما تاثیرگذار است. میزان فروش و جذب کاربر بسیار مهم است.

 شما اگر سایت با سرعت خوب داشته باشید کاربران در استفاده کردن از امکانات شما اذیت نخواهند شد. با توجه به اینکه اهمیت سرعت وب سایت را دانسته اید بهتر است که به سراغ مبحث اصلی که در مورد دلایل کندی سرعت سایت است صحبت کنیم. یکی از دلایل کندی سرعت سایت به بهینه نبودن سایت باز میگردد که حتما اقدام به بهینه سازی اصولی سایت خود کنید.

فهرست مطالب

11 علل مهم کندی سرعت سایت

میزبانی ضعیف

یکی از دلایل افت سرعت سایت، ضعیف بودن منابع هاست و سرور است. هاست های اشتراکی اگرچه تعرفه بسیار مناسبی دارند اما بسیار شلوغ و پرتراکم هستند به همین دلیل است که توصیه میکنیم با پرداخت هزینه بیشتر هاست شخصی خریداری کنید. اگر میخواهید که از هاست های اشتراکی استفاده کنید بهتر است که هاست شما خلوت و کانفیگ بالایی داشته باشید.

موقعیت سرور

موقعیت سرور وب سایت شما باید نزدیک به محلی که هستید باشد برای مثال شما در ایران فعالیت دارید بهتر است که سرور در ایران باشد. زیرا اگر در جای دور تر باشد باید زمان بیشتری برای نقل و انتقال داده ها صرف شود. فاصله جغرافیایی هرچه کمتر باشد باعث میشود که درخواست ها و پاسخ ها سریع تر انجام شوند. البته از آنجایی که کیفیت هاست ها و سرورهای خارجی کمتر است این فاصله جغرافیایی به چشم نخواهد آمد.

شیوه برنامه نویسی

یکی از علت های مهم در کندی سایت شیوه کدنویسی سایت است. اگر کدهای شما بهینه نباشند و در کدنویسی بی رویه زیاده روی کنید در این صورت سرعت لود صفحات و اکشن ها پایین می آید. طراح و برنامه نویس سایت باید به این موارد توجه زیادی کند. اگر از قالب های آماده استفاده میکنید چون دارای کدهای اضافی هستند سرعت لود سایت شما را کاهش میدهند. البته راه حل آن است که کدهای اضافی را در تنظیمات حذف کنید که اینکار البته نیاز به متخصص دارد تا سایت شما را با مشکل مواجه نکند.

تصاویر غیر بهینه

تصاویر بخش عمده ای از محتوای سایت ها هستند. البته بعضی از سایت ها از ترس اینکه با کندی مواجه شوند از تصویر در مقالات خود استفاده نمیکنند اما این راه حل افزایش سرعت سایت وردپرس نیست. شما میتوانید تصاویر متعدد داشته باشید و سرعت سایت خوبی نیز داشته باشید. باید تصاویر را قبل از قرار دادن در سایت بهینه سازی و فشرده سازی کنید. در بخش بهینه سازی تصاویر سایت توضیح داده شده است که باید سایز و فرمت صحیح برای تصاویر خود درنظر بگیرید.

ریدایرکت

اگر سایت شما ریدایرکت شود کاربر باید منتظر لود صفحه بماند. سعی کنید که ریدایرکت های غیر ضروری را خذف کنید.

استفاده از پلاگین های متعدد

هر پلاگین درخواست خود را به سرور ارسال میکند. بهتر است که تعداد پلاگین در سایت شما به حداقل برسد. این پلاگین ها به دلیل اینکه فایل های Cssو Js گوناگونی را لود میکنند سرعت را کاهش میدهند.

کوئری های سمت پایگاه داده

اگر کدنویسی شما به نحوی باشد که مدل زمان ارسال درخواست ها و دریافت ها از پایگاه داده طولانی باشد. باعث کندی سرعت سایت میشود. بهتر است که کدنویسی سایت خود را به گونه ای بنویسید که اگر تعدادQuery ها زیادی ود دیتابیس توانایی پاسخ دهی به همه درخواست ها راداشته باشد.

ارسال درخواست متعدد و زیاد

هر المانی که در سایت خود میبینید برای لود شدن به سرور درخواستی را ارسال میکند. علاوه بر حجم المان ها تعداد لمان های کرافیکی که سایت استفاده میکنید نیز اهمیت دارند. برای بارگزاری 10 تصویر باید 0 درخواست به سرور ارسال شود.

حجیم بودن صفحه اول سایت

شایان ذکر است که علت های کندی سرعت سایت بسیار زیاد است. شما میتوانید از ابزارهایی مانند GTMetrix استفاده کنید. حجم صفحه اصلی شامل مت، تصاویر و فایل های CSS و Js است که در صفحه شما لود میشود. هرچه تعداد فایل ها بیشتر باشد سرعت بارگزاری سایت شما کاهش پیدا میکند. برای مثال در قالب های آماده چون همراه با تعداد زیادی ماژول و لایه بندی است فایل های Css و Js بلااستفاده نیز دارد.

لینک به سایت های دیگر

یکی از دلایل کندی سرعت سایت میتواند لینک به سایت هایی باشد که یا فیلتر هستند و یا اینکه بسیار کند هستند. این قضیه تاثیر مستقیمی بر روی سایت شما دارد. تاثیر مستقیم کندی یک سایت بر روی سایت دیگر را به وفور دیده ایم بنابراین مراقب لینک دهی ها باشید.

خطای 404

خطای 404 به این علت است که فایل موجودی که فراحوانی شده وجود ندارد. یااینکه سرعت لود فایل به حدی است که ممکن است خطاهای دیگری را مشاهده کنید. بنابراین حتما برای موتورهای جستجوگری مانند گوگل این موارد را رفع نمایید.

چه مواردی بر روی سرعت سایت تاثیر میگذارد ؟

راه حل هایی برای رفع کندی سایت

استفاده از هاست مناسب

هاستینگ سایت میتوانید نقش پررنگی در سرعت لود صفحات سایت شما داشته باشد. اگر از هاست های اشتراکی استفاده میکنید ترافیک سایر سایت ها بر روی سرعت لود سایت شما نیز تاثیر میگذارد. این به نو خود میتوانید بر روی کل سرور تاثیرگذار باشد. اگر سایت شما وردپرسی است بهتر است که از هاست وردپرسی نیز استفاده کنید. زیرا این هاست امنیت و سرعت بیشتری برای سایت وردپرسی شما دارند.

افرونه کش وردپرس نصب کنید

صفحات وردپرس پویا و داینامیک هستند وقتی یک کاربر وارد سایت شما میشود درخواستی را به سرور ارسال میکند تا بتواند اطلاعات سایت شما را از طریق مرورگر خود مشاهده کند. اگر افزونه کش داشته باشید در این صورت کاربر زمانی که برای بار دوم وارد سایت شما میشود با سرعت بهتری نسبت به قبل وارد میشود. به همین دلیل حجم درخواست های کاربر به سرور نیز بهینه و کمتر خواهد بود. افزونه راکت برای کش وردپرس بسیار مناسب هستند.

تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید

میتوانید بهینه سازی تصاویر سایت رادر نرم افزارهای کرافیکی مانند فتوشاپ یا با استفاده از ابزارهای آنلاین اینکار را انجام دهید. البته میتوانید از افرونه های کاهش حجم خودکار استفاده کنید که Smush نام دارد ما توصیه میکنیم که به صورت دستی این کار را انجام دهید.

سایت را همیشه آپدیت کنید

مهم این نیست که سایت شما وردپرسی یا اختصاصی است. بهتر است که سایت خود را آپدیت کنید. سایتهای وردپرسی خود آپدیت میوشند اما سایت های اختصاصی باید توسط برنامه نویس آپدیت شوند که این بخش هزینه بر است. با بروزرسانی ساختار سایت شما مطابق با الگوریتم های جدیدتر همگام میشود.

اطلاعات صفحه اولیه را مدیریت کنید

اطلاعاتی که در صفحه اول نمایش داده میوشد باید بیش از حد باشد زیرا باعث میشود که زمان لود صفحات افزایش پیدا کنند. بهتر است که به جای اینکه 10 بخش در صفحه اول سایت خود با مطالب زیاد داشته باشید این 10 بخش را کمتر نمایید. و از کاربر بخواهید که برای مشاهده بیشتر به صفحه موردنظر برای مقاله مراجعه نماید

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...