شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد

طراحی اپلیکیشن مدرسه

یکی از پایه های ارتباطی دانش آموزان با مدارس در این روزها تلفن همراه شده است. دانش آموزان با استفاده از تلفن های هوشمند یا با استفاده از لپ تاپ خود در کلاس های درسی شرکت میکنند. با شیوع بیماری کوید بسیاری از دانش آموزان دیگر به مدرسه نمیروند. بلکه با استفاده از کلاس های درسی آنلاین به تحصیل ادامه میدهند. از آنجایی که ممکن است استفاده از مرورگرها مشکلاتی داشته باشد. بساری از مدارس تصمیم به طراحی اپلیکیشن آموزش آنلاین و طراحی اپلیکیشن مدرسه شدند.

در واقع باید روشی باید تا والدین نیز بتوانند ا وضعیت درسی فزرند خود با خبر بشوند. در صورتیکه در حال حاضر والدین میتوانند در پیام رسان ها با معلم کودک خود در تماس باشند. شبکه های اجتماعی و پیام رسان هایی مانند تلگرام و واتس اپ برای پیگری وضعیت تحصیلی و تدریس مناسب نیستند. زیرا معلمان نمیتوانند از این طریق کودکان را کنترل نمایند. بلکه باید اپلیکیشنی باشد که والدین بتوانند وضعیت فرزند خود را جویا شوند. و همچنین معلمان نیز با این سیستم بهتر تدریس کنند.

ویژگی های طراحی اپلیکیشن مدرسه

اطلاع رسانی های آنلاین به دانش آموزان و والدین

این اطلاع رسانی ها میتواند در مورد امتحانات، نمرات، گزارش ها، اخبار مدرسه و دیگر موارد باشد که میتوانید به جای ارسال sms از آن استفاده کنید.

دسته بندی

میتوانید برای هر بخش دسته و گروه تعریف کنید. و کلاس های مختلف و درس های مختلف را از هم جدا کنید و به صورت جداکانه هر کدام را در سایت داشته باشید.

پروفایل

شما میتوانید سه پروفایل برای والدین، دانش آموزان و معلمان ایجاد کنید که هر کدام دسترسی ها و قابلیت های مخصوص به خود را دارند. این دسترسی ها باید از سوی اپ تعریف شوند.

محیط کاربری

 محیط کاربری در طراحی اپلیکیشن مدرسه باید ساده و در عین حال زیبا باشد. زیرا زیبایی و گرافیک های داخل اپ برای کودکان بسیار مناسب خواهد و باعث جلب توجه بیشتر آن ها میشود.

طراحی اپلیکیشن مدرسه
طراحی سایت رایگان

ساخت اپلیکیشن مدرسه

برای دانش آموزان مهم است که بتوانند در یک نرم افزاری تکالیف خود را ثبت کنند. یا اینکه در کلاس های مجازی شرکت نمایند. باید معملان نیز با کمترین هزینه و در زمان کوتاه گزارشی از وضعیت تحصیلی هر فردی آماده نمایند. تا هم به والدین دانش آموزان نشان دهند. و هم اینکه به مسئولان مدرسه ارائه دهند. از آنجایی که کلاس ها حضوری نیستند کنترل کردن دانش آموزان بسیار سخت است. اما با ساخت اپلیکیشن مدرسه میتوان تمامی امور مربوط به مدرسه را انجام داد.

با استفاده از طراحی اپلیکیشن مدرسه مجازی اولیا مدرسه میتوانند وضعیت درسی، نمراتی، تربیتی، حضور و غیاب و دیگر موارد را چک کنند. شاید زمانی که خطایی از دانش آموزی سر میزد مدت زمانی میگذشت تا والدین متوجه شوند. اما با استفاده از این اپ ها والدین شاغل نیز به صورت آنلاین میتوانند وضعیت درسی فزرند خود را چک کنند. و همچنین میتوانند در نظرسنجی ها و جلسه های مربیان نیز شرکت نمایند. تمامی این موارد با استفاده از اپ درسه بدون حضور فیزیکی امکان پذیر است.

بخش های مهم اپلیکیشن مدارس

  • قراردادن کلاس های آموزشی به صورت آنلاین همراه با بخش درج سوالات و نظرات و فایل های کلاس
  • گرفتن امتحانات به صورت آنلاین و درج کارنامه و نمرات دانش آموزان
  • اطلاع رسانی از وضعیت فرزندان به والدین در هر روز
  • ارائه نظرسنجی و نظرات در مورد امور مرتبط با مدرسه
  • درج فیلم ها وتصاویر و ویس از کلاس های آموزشی و امکان دانلود
  • قراردادن تکالیف دانش آموزان در اپ مدرسه
  • ارتباط والدین با مربیان و معلمان
  • درج سیستم حضور و غیاب دانش آموزان

طراحی اپلیکیشن مدارس هوشمند

دیگر مواردی که میتوانید در طراحی اپلیکیشن مدرسه اضافه کنید این است که والدین بتوانند از طریق اپ حساب تحصیلی فرزند خود را با دریافت صورت حساب ها و فاکتورهای آنلاین پرداخت نمایند. برای مثال میتواند در مورد شارژ کردن حساب فرزندان برای خرید از بوفه یا کتابخانه مدرسه یا شرکت در کلاس های فوق برنامه باشد. شما میتوانید از این طریق حساب کتاب هایی که با مدرسه دارید را به صورت آنلاین انجام دهید. با توجه به تمامی مواردی که در بالا گفته شد متوجه شدید که ساخت اپ و طراحی سایت آموزش مجازی برای مدارس لازم و ضروری است. و هرچه زمان بیشتری بگذرد متوجه نیاز شدید به آن خواهید شد.

شرکت وب سازان مرصاد از بروزرترین تکنولوژی ها و ابزارها استفاده مکند تا یک اپلیکیشن مدرن و کاربردی را به شما تحویل دهد. همیشه ما رضایت کاربران را سرلوحه کار خود قرار داده ایم. تعرفه طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS یک امر مهم برای تصمیم شما خواهد بود. اما ما در پلن ساخت اپلیکیشن ارزان به شما کمترین قیمت را پیشنهاد میدهیم. زیرا کیفیت برای شما بسیار مهم است. باید طراحی اپ خود را به دست شرکت حرفه ای طراحی اپلیکیشن بسپارید.

البته لازم به ذکر که شما نیاز به طراحی سایت مدرسه نیز خواهید داشت. بنابراین توصیه ما این است که در ابتدا اقدام به طراحی سایت مدرسه کنید و در کنار آن طراحی اپ را انجام دهید. البته دقت کنید که سئو سایت برای دیده شدن شما از طریق گوگل مهم است.

طراحی اپلیکیشن در تهران

نکات طراحی اپلیکیشن مدرسه

هر اپلیکیشینی مخاطبان مختص به خود را دارد مخاطبان شما نیز برای دریافت یک ارزش اپلیکیشن را نصب میکنند. باید کار با این اپلیکیشن برای دانش آموزان و والدین آسان باشد. و ایجاد کردن پیچیدگی در آن کیفیت اپ شما را کاهش خواهد داد.

لازم است بدانید اپلیکیشنی که میخواهید میتواند بر روی یک پلتفرم و یا چند پلتفرم باشد. اما ما اپلیکیشنی طراحی میکنیم که بتوانید برای همه پلتفرم ها استفاده نماییدو این اپ ویژگی های زیادی دارد و باعث میشود که بدون مشکلی دانش آموزان و والدین و مربیان بتوانند باهر تلفنی که دارند آن را بر روی گوشی خود نصب کنند.

اپلیکیشن ها نیاز به بروزرسانی دارند زیرا نسخه پلتفرم ها و سیستم عاملها نیز دائم در حال تغییر است. و باید اپلیکیشن شما پشتیبانی شود تا بتواند در صورت ایجاد تغییر یا به وجود آمودن باگی سریع تغییر نماید. که این محبوبیت بسیار مهم است.

یکی از ویژگی های مهم مخاطبان تحلیل رفتار آن ها برای بهبود اپلیکیشن است. شما باید شناخت خوبی از مخاطبان هدف خود داشته باشید. که همین باعث میشود که محصول شما روز به روز رشد بسیار خوبی داشته باشد. اگر اپلیکیشن شما برای مدرسه است باید مخاطبان خود را که اعضای مدارس هستند را بشناسید.