شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد

طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها فراگیر شده است. و اکثر کارهای اینترنتی افراد به واسطه این دستگاه ها انجام میشود. البته توجه داشته باشید که اندازه صفحه نمایش این دستگاه ها با هم یکی نیست. وب سازان مرصاد ، بهترین شرکت طراحی سایت در تهران اعلام میدارد طراحان وب سایت ها مستلزم رعایت اصول طراحی واکنشگرا شده اند. از موارد دیگری که باعث طراحی واکنشگرا شده است. تنوع مرورگرها و سیستم عامل های مختلف است. در طراحی سایت ریسپانسیو به این صورت است که باید در همه سیستم ها و مرورگرها نمایش استانداردی داشته باشد. موتورهای جستجویی نظیر گوگل برای سایت های غیر ریسپانسیو امتیاز منفی در نظر میگیرد.

 در طراحی وب سایت معتبر ریسپانسیو باید حین تغییر صفحه نمایش، محتوای سایت بهم نریزد. و سایت در همه نمایشگر ها اندازه استانداردی داشته باشد. اگر اصول طراحی سایت ریسپانسیو رعایت نشود. بازدیدکنندگان سایت را به سرعت ترک میکنند. سایت هایی که خود را با اندازه صفحه نمایش هر دستگاه سازگار میکنند. سایت ریسپانسیو یا سایت واکنشگرا نام دارند. کد های css در طراحی سایت به شیوه نوین نوشته شود. تا طراحی انعطاف پذیری به همه پلتفرم های مختلف ایجاد شود.

طراحی سایت ریسپانسیو  ارزان

طراحی سایت ریسپانسیو ارزان مفهوم مبهمی دارد. زیرا یا یک سایت ریسپانسیو تمام است. یا اصلا ریسپانسیو نیست. بنابراین اگر میخواهید توسط گوگل جریمه نشوید. طراحی سایت واکنشگرا خود را به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید. تا بتوانید به نتیجه مطلوبی برسید. همه پلن های ما از جمله طراحی سایت ارزان قیمت ها نیز نسبت به گوشی ها نیز واکنشگرا هستند.

قیمت طراحی سایت ریسپانسیو

این بخش مختص افرادی است که دارای سایت غیر ریسپانسیو هستند. زیرا تمام طراحی سایت های ما به صورت ریسپانسیو است. با توجه به سایتی که دارید قیمت طراحی سایت ریسپانسیو مشخص میشود. در ابتدا نیاز است که آدرس سایت خود را به ما بدهید تا ما بررسی اولیه انجام دهیم. قالب وردپرس بودن یا قالب اختصاصی شما در تعرفه طراحی سایت ریسپانسیو تاثیر گذار خواهد بود. زمان و قیمت نهایی طراحی ریسپانسیو بد از بررسی کد ها به شما اعلام خواهد شد. همچنین میتوانید با آموزش های ما در این زمینه همراه باشید.

 

تست سایت ریسپانسیو

اگر به موبایل یا تبلت دسترسی ندارید. و میخواهید ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن یک سایت را تشخص دهید. سایت مورد نظری که میخواهید را در لپ تاپ یا کامپیوتر باز کنید. و به آهستگی عرض مرورگر خود را کم و زیاد کنید. تا نوع تصویر را در اندازه های کوچک مرورگر بسنجید. سایت ریسپانسیو نسبت به اندازه صفحه نمایش واکنش میدهد. و المان ها، نوشته ها به همان ابعاد صفحه نمایش کوچک میشوند.

در طراحی سایت واکنشگرا اسکرول افقی ظاهر نمیشود. اما در یک سایت غیر واکنشگرا، برای نمایش قسمت های پنهان سایت باید اسکرول افقی نیز کرد. در یک سایت غیر ریسپانسیو برای مشاهده قسمت های مختلف باید زوم این یا زوم اوت کنید. اگر قسمتی از سایت ریسپانسیو شما این مشکل را داشته باشد. بدانید که خوب واکنشگرا نشده است. یک طراح سایت باید واکنشگرا بودن سایت را در همه دستگاه ها تست کند.

ممکن است بپرسید که همه دستگاه های لازم را برای تست سایت ریسپانسیو خود ندارید. بله درست است اما راهکاری بسیار ساده به شما ارائه میدهیم. تا خود یک سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو را شناسایی کنید.

چگونه سایت ریسپانسیو را  از طریق مرورگر شناسایی کنیم ؟

با مرورگر کروم یا فایرفاکس سایت خود را باز کنید. در سایت راست کلیک کنید و گزینه inspect را انتخاب نمایید. تا پنجره ای در گوشه یا پایین مرورگر برای شما باز شود. شما در اینجا میتوانید کدهای سایت خود را مشاهده کنید. اما با این کد ها کاری نداریم. در گوشه سمت راست پنجره toggle device toolbar را بزنید. همانظور که میبینید صفحه نمایش سایت بدون کوچک کردن مرورگر، تغییر کرد.

 در قسمت نمایش سایت میتوانید خود اندازه افقی و عرضی سایت را تغییر دهید. اما خود مرورگر تقریبا اندازه صفحه نمایش بیشتر مرورگر ها را ذخیره کرده است. که شما میتوانید دستگاه های مختلف را با نام انتخاب کنید. و نحوه نمایش آن ها را بدون داشتن خود دستگاه، مشاهده فرمایید. لازمه این کار این است. که شما ممکن است گوشی هوشمند پلاس داشته باشید. و باید نحوه نمایش در گوشی های کوچکتر را نیز بررسی بفرمایید.

 

 تبدیل سایت به یک سایت ریسپانسیو

شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد از ابتدای طراحی سایت، اصول ریسپانسیو بودن را رعایت میکند. ما سایتی که ریسپانسیو نباشد را طراحی نمیکنیم. زیرا میدانیم که برای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. چیزی که ارزش ندارد نباید اصلا هزینه ای بابت آن پرداخت کنید. اگر از قبل دارای یک سایت غیر ریسپانسیو هستید. تیم بهینه سازی سایت شرکت ما آماده مشاوره به شما است. شما میتوانید در مدت زمان کمی سایت خود را به یک سایت ریسپانسیو تبدیل کنید.

اصول طراحی سایت واکنشگرا

چند نکته در مورد اصول طراحی سایت ریسپانسیو خدمت شما عرض خواهد شد. سعی کنید متن های یک سایت کوتاه باشد. برای مثال اگر مقاله ای تهیه میکنید. به صورت سکشن  بندی در سایت قرار دهید. و برای نسخه موبایل فونت ها را کوچکتر نمایش دهید. اگر متن های شما زیاد است از دکمه ادامه مطلب استفاده نمایید. نمایش دکمه ها والمان ها در نسخه موبایل ظریف باشد. و نوشته های رو دکمه ها اندازه فونت مناسبی داشته باشند. تا چشم کاربر در حین کاوش با موبایل اذیت نشود.

در طراحی سایت ریسپانسیو از درج متون تصویری کمتر استفاده کنید. برای مثال شماره های پشتیبانی که درج میکنید. با یک کلیک در گوشی موبایل قابل تماس گرفتن باشند. لینک هایی که در سایت قرار میدهید به راحتی قابل کلیکی کردن باشد. برای مثال در طراحی سایت آموزش آنلاین اکثر دانشجویان با تلفن همراه هستند که باید توجه نمایید که واکنشگرا باشد.

 

مزایای طراحی سایت واکنشگرا

طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو مزایای زیادی دارد. از جمله اینکه با همه نمایشگر ها در اندازه های صفحه متفاوت سازگاری دارد. شما میتوانید به گونه ای طراحی کنید تا در طیف وسیعی از مرورگر های قدیمی و جدید نمایش مناسبی داشته باشد. طراحی سایت واکنشگرا انعطاف پذیری و امتیاز سایت شما را بالا میبرد.

از مزیای مهم طراحی سایت ریسپانسیو، مقرون به صرفه بودن آن است. اگر یک سایت از همان ابتدا ریسپانسیو طراحی شود دیگر نیاز نیست که چندین سایت برای دستگاه های مختلف طراحی کنید. یا بخواهید هزینه زیادی را صرف اپلیکیشن های موبایل کنید. برای مثال در طراحی سایت فروشگاهی با ریسپانسیو کردن سایت خود میتوانید به کاربران موبایل همان خدمات خود را ارائه دهید.

طراحی ریسپانسیو باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی خرید خود را از طریق موبایل خود انجام دهد. و با صرف هزینه کمتر، سایت خود را برای گوشی های همراه یا تبلت ها سازگار کرده اید. زیرا همانطور که میدانید بسیاری از اپلیکیشن های فارسی تحریم Appstore و google play هستند.

مزایا طراحی سایت واکنشگرا

 همانطور که میدانید اکثر مرورگرهای اینترنت با گوشی همراه وارد سایت ها میشوند. با طراحی سایت ریسپانسیو باعث رضایت درصد بالایی از بازدیدکنندگان سایت خود میشوید. این باعث میشود که طرفداران بیشتری جذب نمایید. سایتی که به درستی واکنشگرا نباشد کاربر را اذیت میکند. و باعث فراری دادن بازدیدکنندگان خواهد شد. طراحی سایت در تهران به صورت واکنشگرا یک مزیت رقابتی نیز محسوب میشود. که نشان میدهد چقدر در کار خود حرفه ای هستید.

موتورهای جستجوگر نظیر گوگل به سایت ریسپانسیو بسیار اهمیت میدهند. و یکی از آیتم های مهم در بهینه سازی و سئو سایت را واکنشگرا بودن سایت مطرح کرده اند. از مزایای مهم طراحی ریسپانسیو این است که رتبه بالاتری در گوگل خواهید گرفت. و کاربران بیشتری به سمت سایت شما خواهند آمد.

 

طراحی سایت واکنشگرا با وردپرس

طراحی سایت ریسپانسیو با وردپرس مزایای زیادی دارد. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پایه ای دارای قالب های ریسپانسیو است. اما حتی اگر قالب آماده استفاده میکنید. باید اصول ریسپانسیو را در طراحی رعایت کنید. چون وردپرس تنها اصول پایه ای واکنشگرایی را دارد. و برای طراحی سایت تماما ریسپانسیو باید کدنویسی را تغییر دهید. در طراحی سایت بیمه چون بیشتر درخواست کنندگان با گوشی خود هستند واکنشگرایی بسیار مهم است.

 ما در قالب های وردپرسی که خود طراحی مینماییم. تمام اصول واکنشگرایی را رعایت میکنیم. تمام سایت های ما از ابتدا ریسپانسیو طراحی میشوند. زیرا ریسپانسیو کردن سایت بعد از طراحی کاری غیر اصولی خواهد بود. اگر در حال حاضر طراحی سایت وردپرسی انجام داده اید. میتوانید انجام پروسه ریسپانسیو سایت وردپرسی خود را به تیم ما بسپارید. تا سایت وردپرس شما را به صورت اصولی بهینه سازیو ریسپانسیو کنند.

 

طراحی سایت واکنشگرا اختصاصی

همانطور که در بخش وردپرس نیز توضیح داده شد. تمام سایت های ما از ابتدا ریسپانسیو طراحی میشوند. زیارا سایت غیر ریسپانسیو اموزه کاربردی نخواهد داشت. و سئو سایت برای روی سایت های ریسپانسیو جواب نخواهد داد. طراحی سایت املاک حرفه ای و اختصاصی بسیار پرطرفدار است که باید توجه نمایید.

برای مثال شما باید آجرهای یک خشت را از ابتدا منظم بچینید. تا باعث ریزش آن نشود. ریسپانسیو کردن سایت بعد از طراحی اصلا حرفه نخواهد بود. بنابراین قبل سفارش طراحی سایت خود به شرکت ما تصمیمات جدی اتخاذ نمایید. اگر در حال حاضر دارای سایت غیر ریسپانسیو هستید. میتوانید انجام پروسه ریسپانسیو کردن سایت خود را به تیم طراحی شرکت ما بسپارید. تا بهینه سازی و ریسپانسیو بودن سایت شما را به صورت حرفه ای  در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

 

طراحی وب سایت ریسپانسیو

طراحی سایت واکنشگرا یکی از قوانین الزامی در طراحی است. که باید رعایت شود. زیرا اکثر کاربران اینترنت تنها به تلفن همراه دسترسی دارند. تا بتوانند سایت شما را بازدید کنند. و از امکانات شما بهره ببرند. شرکت وب سازان مرصاد  با تجربه 15 ساله مشاوره های خوبی به شما خواهد داد. پس کاربران عزیز نگران این موضوع نباشید. چرا که تمامی سایت های طراحی شده توسط ما این قابلیت ( واکنشگرا ) را دارا می باشد. دیگر نیازی نیست هنگام سفارش کار این موضوع را مطرح نمایید .

اگر درخواست طراحی سایت اختصاصی دارید. این موضوع یکی از امکاناتی می باشد که برای کاربر هزینه بردار می باشد. زیرا نحوه کدنویسی از پایه است. و در طراحی اختصاصی از پلتفرم های دیگری برای کدنویسی استفاده میشود. که باید کد های مخصوص ریسپانسیو بودن سایت در آن گنجانده شود. اگر طراحی سایت با وردپرس باشد نیاز به پرداخت هزینه اضافی نمی باشد .

 

 

هدف از طراحی سایت ریسپانسیو

واکنشگرا بودن سایت که در ابتدای این مقاله توضیحاتی داده شده است. همانطور که در جریان می باشید برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی با سایت شما ارتباط برقرار کنند. و مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند. نوع برنامه نویسی سایت باید مطابق با اصول ریسپانسیو همگام باشد. که یکی از مواردی که این سهولت را برای کاربران برقرار می کند؛ واکنشگرا بودن سایت است . مورد دوم که ما در هنگام طراحی سایت رعایت می کنیم بهینه سازی سایت است که شما از این لینک می توانید مطالب مربوط به این موضوع را مطالعه بفرمایید .

چرا طراحی وب سایت ریسپانسیو

طراحی سایت واکنشگرا عموما در تمامی سایت ها لحاظ می شود. تا سایتی که طراحی می شود بر روی تمامی اسمارت فون ها و همچنبن تمامی دیوایس ها لود شود. امروزه استفاده از لب تاپ ها با پیشرفت تلفن های همراه بسیار کم شده است. و برای اینکه بتوانیم بازدید کننده های سایت را مدت بیشتری در سایت نگهداریم. باید سایت طوری طراحی شود تا کاربر بتواند ارتباط خوبی را با سایت شما برقرار نماید. و همینطور بروی وسیله ای که با آن از سایت شما دیدن می کند بدون مشکل بالا بیاید . شرکت طراحی وب سایت وب سازان مرصاد تمامی سایت های را که طراحی می کند. فاکتورهای مطابق قوانین گوگل را هنگام برنامه نویسی و دیزاین رعایت می کند.

 

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو به این بستگی دارد که شما میخواهید سایت خود را از ابتدا به صورت ریپانسیو طراحی کنید که برای طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی متفاوت خواهد بود. تمامی قالب هایی که برای وردپرس طراحی میشوند از بیش واکنشگرا هستند. اما باید طراح سایت در دیوایس ها و دستگاه های مختلف میزان نمایش سایت را در صفحات مختلف امتحان کند. گاهی دیده شده که در گوشی نیز نمایش درست اما در تبلت خوب نیست. در طراحی اختصاصی سایت نیز به این صورت است که چون از ابتدا قالب برای شما طراحی میشود باید از ابزارهایی برای واکنشگرا کردن سایت استفاده شود که این ابزارها نیز زمان بر هستند. 

اگر سایت شما دارای یک سایت هستید اما میخواهید ریسپانسیو نمایید باید هزینه ریسپانسیو کردن سایت شما بعد از بررسی قسمت های مخلتف سایت محاسبه شود. زیرا ریسپانسیو کردن یک سایت سخت تر از ساخت قالب واکنشگرا از ابتدا است. توصیه میکنیم که نگران هزینه ساخت سایت ریسپانسیو خود نباشید زیرا برای شما بازگشت سرمایه به همراه خواهد شد. پیشنهاد میشود اگر سایت شما نیاز به ریسپانسیو بودن دارد، به بهینه سازی قالب سایت خود نیز توجه کنید. زیرا باید سرعت لود صفحات در موبایل بهتر از سایر دستگاه ها باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در این باره صحبت نمایید تا شما را راهنمایی کنند.

 

سئو سایت ریسپانسیو

اول باید عرض کنیم که 90 درصد کاربران شما ممکن است. با تلفن همراه وارد سایت شما شده باشند. اگر ظاهر سایت شما در گوشی آنان درست نباشد. به سایت های دیگری میروند. گزارشات اخیر حاکی از آن است که سایت های غیر واکنشگرا امتیاز منفی خواهند گرفت. بنابراین هرروز به رتبه های پایین تری نزول خواهید کرد. اگر از همان ابتدا قوانین گوگل را رعایت بکنید. با الگوریتم های مختلف جریمه نخواهید شد.

طراحی سایت واکنشگرا منجر میشود که رشد سریعی از نظر افزایش سئو سایت داشته باشید. ربات های گوگل سایت هایی را در رتبه های اولیه قرار میدهند که ریسپانسیو باشد. یعنی میشود گفت این آیتم یک ویژگی پایه ای است. سپس کد ها و طراحی شما را از نظر بهینه سازی بررسی میکند. سپس مطالب و محتواها و بک لینک ها و خیلی موارد دیگر را به ترتیب مورد آنالیز قرار میدهد.

با ریسپانسیو کردن سایت، سرعت بارگذاری سایت در گوشی یا تبلت بیشتر خواهد شد. زیرا یکی از اصول ریسپانسیو، کاهش حجم محتوا و المان های سایت در تبلت یا موبایل است. اگر دقت کنید سایت های ریسپانسیو که اصولی بهینه سازی شده اند. سرعت لود بالاتری در تلفن همراه یا تبلت شما خواهند داشت. زیرا تعدادی از جزئیات حذف میشود. و چینش صفحه بندی و قرارگیری المان ها بهینه میشود.