شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
علت کاهش سرعت ووکامرس

علت کاهش سرعت ووکامرس

یکی از مشکلاتی که باعث میشود سایت فروشگاهی شما سرعت لود پایینی داشته باشد پایین بودن سرعت ووکامرس است. بنابراین اگر طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس دارید بهتر است که این آموزش افزایش سرعت ووکامرس را همراه ما باشید تا بتوانید سرعت سایت خود را بهبود دهید. فاکتورهای زیادی هستند که میتوانند علت کاهش سرعت ووکامرس باشند که باعث کاهش نرخ تبدیل و فروش میشود.

برای این درآمد بیشتری از سایت فروشگاهی خود داشه باشید با سرعت ووکامرس شما نیز افزایش پید کند. هرچه سرعت بالاتر رود باعث میشود که رضایت کارربان بیشتر شده و نرخ تبدیل نیز بیشتر میشود. منظور از نرخ تبدیل یعنی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان که میتواند برای شما همراه با سود بیشتر باشد. باید سعی کنید که سرعت سایت خود را بهبود دهید تا مشتریان مکرر به سایت شما برای خرید محصولات خود سر بزنند.

فهرست مطالب

اگر وارد یک سایت با سرعت پایین شوید اولین کاری که میکنید این است که آن را ترک میکنید و به سراغ سایت های دیگر میروید. در این مقاله با آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس همراه خواهیم بود تا بتوانید سایت وردپرسی و بخش ووکامرس خود را بهینه سازی کنید. میتوانید از ابزارهایی که موجود هستند استفاده کنید. طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بنابراین از ابزاهرای مختلف استفاده کنید و ببینید که عدد سرعت سایت شما چقدر است. با بهبود سرعت سایت وردپرس میتوانید هم بر روی گوگل تاثیر مثبت داشته باشید و وهم بر روی کاربران. گوگل با عرضه Core Web vitals نشان داد که باید صاحبان سایت ها به نیازهای کاربران توجه زاید کنند تا تجربه خوبی از بازدید سایت شما داشته باشند.

 

دلایل کند شدن سرعت سایت با ووکامرس

استفاده از هاست ضعیف

استفاده از هاست ضعیف و ارزان قیمت میتواند باعث شود که سرعت لود سایت شما پایین باشد. برای فروشگاه های اینترنتی هاست مناسب بسیار مهم است. در مراحل اولیه ایجاد فروشگاه اینترنتی ممکن است که هاست مهمترین نگرانی شما نباشد. پس از یک سال ممکن است که بسته به ترافیک و فروشی که دارید سرعت هاست نیز کاهش پیدا کند.

عدم استفاده از CDN

CDN یا شبکه توزیع محتوا یکی از روش هایی است که میتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید. این شبکه ها سرورهای کامیپوتری هستند که در سراسر دنیا قرار دارند. و فایل های استاتیک وب سایت در آن قرار میگیرد. این کار باعث میشود که اشخاص در هر جایی که هستند بتوانند به نزدیک ترین سرور متصل شوند در این صورت سرعت لود بسیار خوبی نیز خواهند داشت.

عدم استفاده از پلاگین cache

یکی از دلایل کم بودن سرعت سایت های ووکارمسی برای این است که از پلاگین کش استفاده نمیشود. کش یک کامپوننت است که دیتای سایت را در خود نگه میدارد. در این صورت کاربارن در مراجعات بعدی میتوانند آن را مشاهده نمایند. پلاگین کش به جای اینکه سایت شما را به صورت کامل لود کند صفحات را در همان مرتبه بر روی کامپیوتر کاربر ذخیره میکند.

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر با کیفیت برای سایت ها بسیار مهم است. یکی از بخش هایی که برای لود پایین صفحات خود باید به آن شک کنید تصایر سایت است. برای این کار یا باید بهینه سازی تصاویر سایت به صورت کلی انجام شود. یا اگر در بخش های آنالیز سایت اعلام کرده است که کدام تصاویر حجم بالایی دارند آن ها را کاهش دهید.

مشکلات دیتابیس

در دیتابیس شما میتوانید اطلاعات زیادی را ذخیره سازید. محصولات، سفارشات و غیره بر روی دیتابیس شما ذخیره میوند بنابراین سعی کنید که دیتابیس خد را بهینه سازی کنید.

عدم ترجمه افزونه ها

یکی از دلایلی که باعث کاهش سرعت ووکامرس میشود این است ممکن است عملکرد آن در زبان های مختلف متفات باشد. برای مثال در سایت هایی که چندزبانه هستند با مشتریان مختلف در سراسر جهان خدمات خود را ارائه دهند. برای هر زبان باید یک سایت جداگانه درنظر گرفته شود. زیرا سیستم های چندزبانگی در یک سایت برای شما در آینده مشکل ساز خواهد بود. مگر این که سایت شما صرفا یک سایت شرکتی یا معرفی باشد که نیازی به پلاگین های مختلف نداشته باشید.

بنابراین برای اینکه عملیات فروش بهتر شود از ساختار مناسب در طراحی سایت بهره ببرید. سایت هایی که چند زبانه بر روی یک سایت هستند زمانی که شما زبان ها را تغییر میدهید باعث میشود که سرعت سایت زمانی که میخوهد زبان را تغییر دهد کند شود و فشار زیای به سرور وارد شود. برای اینکه عملکرد سایت شما بهتر شود میتوانید از افزونه هایی مانند Polylang – weglout و غیره استفاده کنید.

عدم حذف تراکنش های قدیمی ووکامرس

یکی از نکات ظریفی که باید به آن توجه کنید در مورد یافتن راه برای رفع مشکل کند بودن سایت ووکامرس است. متاسافنه در برخی موارد ووکامرس تراکنش های قدیکی را نگه میدارد و باعث میشود که تعداد اطلاعاتی زیادی که برای شما کاربردی نیست در سایت وجد داشته باشد. با نصب افزونه Transient Manager میتوانید تراکنش هایی که منقضی شده اند را از ووکامرس حذف کنید.

عدم حذف قالب و افزونه های غیر قابل استفاده

سعی کنید از قالب ها و افزونه هایی استفاده کنید که مناسب باشند نه اینکه از رده خارج شده یا بسیار سنگین باشند. بسیاری از این قالب ها دارای فایل های غیر کابردی هستند که باید حذف شده یا اینکه بهینه سازی شوند. افزونه ها و قالب هایی که استاندارد نیستند درخواست هایی را به سرور ارسال میکنند که اصلا ضروری نیستند. و همین باعث درگیری بیهوده سرور شده و در نهایت سرعت لود سایت کاهش پیدا میکند زیرا سرور در حال پاسخ به درخواست های غیر ضروری است.

علت کند شدن سایت فروشگاهی

همانطور که میدانید یکی از فاکتورهای که برای رنک دهی گوگل استفاده میشود سرعت لود صفحات است. اگر سایت شما در انتهای صفحه یک گوگل باشد نمیتوانید فروش زیادی را داشته باشید. چه برسد به این سایت شما در صفحات دوم و سوم و به قبل تر باشد. در یکی از تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده شده که کاهش مدت زمان لود صفحات باعث بالا رفتن نرخ تجربه کاربری شده که بر روی رنکنینگ سایت شما نیز تاثیرگذار است. طبق آمار گوگل بازدیدکنندگان یا خریداران احتمالی در سایت هایی بیشتر میمانند که سرعت خوب و ظاهر مناسبی داشته باشد.

اگر سایت شما در Core web vitals عملکرد خوبی نداشته باشد شانسی هم برای گرفتن رنکینگ خوب در گوگل نخواهید داشت. اگر بتوانید در این بخش امتیازهای لازم را دریافت کنید باعث میشود که در رتبه های بالاتری در گوگل قرار بگیرید. ووکامرس یک پلاگین بسیار قوی است که میتوانید سایت خود را مجهز به آن کنید تا تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی کنید. این ابزار میتواند یکی از دلایل کند شدن سرعت سایت شما شود.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...