شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
قیف بازاریابی محتوا

قیف بازاریابی محتوا

این مدل به شما نشان میدهد که چگونه مشتریان یک کسب و کار مراحل از ورود  تا خرید را طی میکنند. قیف بازاریابی محتوا یا Content Marketing Funnel این امکان را میدهد که در هر مرحله از روند جذب مشتران را مورد آنالیز قرار دهید. و از ان طرق متوجه شوید که کدام قسمت ها نیاز به بهینه سازی دارد.
فهرست مطالب

عناصر قیف بازاریابی محتوا

آگاهی Awareness

محتواهایی که در بالاترین سطح قیف محتوا قرار دارند در بخش آگاهی هستند. در حقیقت محتواهای این بخش برای اشخاصی ایت که هیچ آگاهی از تجارت شما ندارند. به همین دلیل باید با تدوین استراتژی بازاریابی خوب ان اطلاعات به صورت هدفمند به آن ها ارائه دهید.

طیف وسیعی از مخاطابن و افراد نیاز دارند که در مورد کسب و کار شما آگاهی داشته باشند. بنابراین باید موضوعات محتوای شما به صورت عمومی تر بیان شود تا مخاطبان از هر صنفی که هستند بتوانند به خوبی با آن آشنایی پیدا کنند. برای مثال میتوانید اقدام به ایجاد وبلاگ نمایید و از این طرق طیف زیادی از مخاطبان را جذب نمایید. در این بخش در مورد مسائل عمومی تر مقالاتی را ارئه دهید تا بتوانید افرادی که به صورت تخصصی اطلاعات ندارند را به سمت سات خود جذب کنید. برای مثال اگر سایت ما در مورد طراحی سایت و بهینه سازی سایت است. میتوانیم مقالاتی در مورد برطرف کردن باگ های برنامه نویسی نیز ارائه دهیم.

به شما پیشنهاد میشود که در تقویم محتوای خود در ماه یک الی دو مقاله عمومی را منتشر کنید. برای اینکه بتوانید موضوعات مرتبط اما عمومی تر را بیابید میتوانید از ابزار Kwfinder و Google Trend استفاده کنید.

جستجو

مخاطبان در این مرحله تصمیم میگیرند که در مورد محصولات شما تحقیق بیشتری کنند. بنابراین محتواهای آموزشی ارائه دهید. و در محتواهای خود در مورد جنبه ها یثبت و منفی محصولات و خدمات که ارائه میدهید بنویسید.

پیشنهاد ما این است که حداقل دو برابر محتواهای دیگر انرژی قرار دهید. چرا که مشتریان از مراحل قبلی گذشته اند و میتوانید نرخ تبدیل در این قیمت را با تولید محتواهای مختلف در محصول و خدمات خود بالا ببرید. تمام محصولات و خدمات خود را معرفی نمایید. مزایا و معایب هر یک از محصولات خود را مشخص کنید. هرچه اطلاعات بیشتر باشد مشتریان بهتر میتوانند به شما اعتماد کنند. برای مثال ما برای هر یک از انوا طارحی سایت که ارائه مدیهیم ، مقاله جداگانه ا ینوشتیم و در مورد هر سبک طراحی سایت اطلاعاتی داده ایم.

ارزیابی و توجه

مخاطبان این بخش اشخاصی هستند که تصمیم به خرید گرفته اند اما دچار تردید هستند و نمیدانند که کدام برند را انتخاب نمایند. حال شما نیز باید بتوانید مقالات آموزشی و تخصصی بیشتری را ارائه دهید. از مزایا و ویژگی های محصولات و خدمات خود بگویید. اما کاربران را مجبور نکنید که از شما بخرند. صرفا یک اطلاع دهنده باشید تا مشتری خود تصمیم بگیرد که از شما یا از برند دیگری خرید خود را انجام دهد. پیشنهاد ما این است که بسته به خدمات و محصولات که د ربازار ارائه میدهید ماهی دو محتوا را به این اختصاص دهید که در مورد مزایا و معایب سیستم های مختلف صحبت کنید و بدون غرض ورزی اطلاعات ارائه دهید. برای مثال ما در مورد سئو سایت اطلاعاتی را ارائه میدهیم اما اعلام میکنیم که این اطلاعات برای آگاهی شما است و صرفا باید خود با تووجه به مزایا و م عایبی که وجود دارد تصمیم گیری کنید.

اقدام به خرید

مخاطبان این بخش کاربرانی هستند که تصمیم گرفته اند تا از برند شما خرید خود را انجام دهند. حال همه چیز مهیا است تا مخاطب را به سمت سفارش گذاری و خرید هدایت کنید. در این بخش باید محتواهای از نوع کپی رایتنیگ بنویسید که این نوع شیوه محتوا نویسی برای متن فروش است. برا یمثال در سایت دیجی کالا تمامی محصولات توضیحات کاملی دارند و بخش نقد و بررسی به مخاطب کمک زیادی میکنند تا متوجه شوند که آیا واقعا به محصول نیاز دارند یا خیر.

پیشنهاد ما به شما این است که به صفحات خدمات و محصولات خود توجه کنید. بسیاری از سایت ها هستند که زمان زیادی را بر روی وبلاگ خود مگذارند اما صفحه محصولات آن ها داری مشکلاتی است. هرچه توضیحات در صفحه محصول شما کامل تر باشد باعث برطرف تردید در خرید مشتریان میشود. این بخش مرحله آخر است که میتوانید مشتری را به شمت خرید هدایت کنید.

ماندگاری

شاید تصور کنید که بعد از اینکه محصول خود را به مشتری فروخته اید کار شما تمام شده است. بیش از 70 درصد از کسب و کارها هنوز نیز به وسیله مشتریان وفادار خود سرپا مانده اند. مشتریان قبلی شما را میشناسند و بدون اینکه مراحل قبلی را طی کنند میتوانند با سرعت بیشتری به مرحله خرید وارد شوند. شما دیگر نیازی نیست که برای مشتیان قبلی خود تبلیغ ارائه دهید. به همین دلیل برای مشتریان دائم خ احترام زیادی قائل باشید. بسیای از افراد هستند که همیشگی به سایت ما سر زنده و مطالب ما را دنبال میکنند. این مشتریان دائمی هستند که باعث پیشرفت یک کسب و کار میشوند.

پیشنهاد ما به شما این است که مشتریان خود را با سایت درگیر نگه دارید. به همین دلیل است که اعلام میشود همیشه محتوای تازه متشر نمایید. حال باید ببینید که چه محتواهایی برای مشتریان همیشگی شما مناسب است. این را باید با توجه به فیدبکی که از مشتریان خود میگیرید متوجه شوید. به مرور میتوانید علاقه مندی های مشتریان خود را متوجه شوید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...