شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
محتوای همیشه سبز چیست ؟

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز مانند یک باغ همیشه سبز زیباست به همین دلیل است که گوگل آن را Evergreen content گذاشته است. نحوه تولید محتوا با اهداف خاصی انجام میشود. همیشه هدف این است که بتوانید توجه زیادی را جلب نمایید تا بدین صورت مشتریان شما افزایش پیدا کند. باید بتوانید ارتباط خود را همیشه به صورت خود و پیوسته با کاربران خود داشته باشید. باید مقالات و نوشته هایی منتشر نمایید که کاربر برای خواند آن ها به صورت پیوسته به سایت شما سر بزند. در واقع گوگل با داشتن الگوریتم تازگی محتوا به بروز بودن محتواهای سایت شما اهمیت زیادی میدهد که روی سئو بسیار تاثیر گذار است.

تولید محتوای همیشه سبز به زمان وابسته نیست و ماهیت آن برای کاربر همیشگی است. و برای پاسخگویی به نیازهای اصلی کاربر نوشته میشود. برای مثال شما نوشته ای در سایت منتشر میکنید که در بازه زمانی بسیار ورودی خواهد داشت. اما بعد از مدتی این ورودی کمتر خواهد شد. بدانید با تولید محتوای تازه و سبز ورودی و ترافیک خود را از دست نمیدهد. و همیشه در ترند های اولیه جستجوی کاربران باقی میمانید.

فهرست مطالب

خوب حال باید ببینیم که چگونه محتوای تازه تولید نمایید. و این محتوا باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ برای مثال تصور کنید که شما میخواهید باغچه ای درست نمایید. بنابراین سعی میکنید که از گیاهان و گل های زیبایی استفاده کنید که ماندگار باشند. برای مثال گل رز برای چهار فصل سال نیست بنابراین از گل هایی استفاده میکنید که در زمستان نیز دوام کافی داشته باشند. محتوای تازه و سبز نیز به این صورت است. همیشه سرحال و شاداب در سایت شما خواهد بود و قدیمی نمیشود.

نحوه تولید محتوای سبز

برخی از عناوین در محتوا و مطالب هستند که با گذشت زمان قدیمی نمیشوند. و تا مدت ها و سال ها پاسخگوی نیاز کاربران هستند. برای مثال اطلاعات تاریخی در مورد تکنولوژی را در نظر بگیرید. طبیعا نسل های آینده نیز جستجو میکنند که کامپیوترهای اولیه به چه شکلی بوده اند. مواردی از این دست نوشته همیشه سبز هستند. این محتوا ها میتواند ویدیو، مقاله و یا تصویر باشد. و موضوع آن مربوط به فصل یا زمان خاصی نخواهد بود.

از ویژگی های مهم نوشته evergreen این است که همیشه جاودان است. و همچنین بسیاری از مقالات را میتوایند با توجه به الگوریتم تازگی محتوای گوگل، بروزرسانی نمایید. یعنی هرچند وقت یکبار به محتواهای خود سر بزنید و مطالب آن را بروز نمایید که یکی از راه های افزایش بازدید از مقالات وبلاگ نیز محسوب میشود. طریقه نوشتن مقاله همیشه سبز نیز باید به این صورت باشد.

لازم است ذکر کنیم که همیشه لازم نیست برای افزایش سئو سایت مقالاتی منتشر نمایید که سبز باشند. بلکه باید مقالاتی در مورد ترندها و ارقام و اخبار روز نیز منتشر نمایید. چار که بسیاری از کاربران فعال این عناوین بروز را دنبال میکنند. و چه خوب است که برای خواندن مقالات جدید و بروز و داغ به سایت شما مراجعه نمایند. درست است که محتوای همیشه سبز برای جذب کاربر نیاز است. اما نوشته های فصلی و ترند روز نیز برای جلب رضایت همیشگی کاربران نیاز است.

 

تفاوت-محتوای-سبز-با-محتوای-همیشه-سبز

محتوای همیشه سبز یا Evergreen content

عده ای از تولید کنندگان محتوا به دنبال نوشتن مقالات همیشه سبز میروند. اما غافل از اینکه تولید محتوا برای موضوعاتی که عمر کوتاه دارند در جای خود میتواند بازدید از سایت شما را تا حد زیادی بالا ببرد.

عده ای تصور میکند که محتوای همیشه سبز معیار درستی از کیفیت نوشته موردنظر است. حائز اهمیت است که مقاله همیشه سبز نیاز کاربران را به صورت دائمی رفع نمیکند. و مقاله ارزشمند با محتوای evergreen متفاوت است. یک evergreen content میتواند ارزشمند یا غیر آن باشد. یک محتوای ارزشمند نیز میتواند همیشه سبز نباشد. اما این دو باید در یک سو باشند.

شما باید نیاز مخاطب را دنبال نمایید. باید تحلیل کنید و تشخیص دهید که مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد و بر اساس آن بهترین نوشته ها را منتشر نمایید. بنابراین تعیین هدف جستجوی کاربر یکی از مفاهیمی است که شاید کمتر نویسنده و وبمستری به آن توجه کند. این ترند جزو تکنیک های جدید گوگل است.

محتوای سبز چیست ؟

لازم به ذکر است که تولید مقالات همیشه سبز کمک میکند تا مدت ها ارزش محتوای خود را حفظ نمایید. اما اگر تمرکز ما بر این باشد ممکن است که از نیازهای روز کاربران غافل بمانیم. با توجه به کسب و کاری که دارید. در مقاله نویسی در سایت یک مقاله سبز را در کنار نوشته EVERGREEN داشته باشید.

اگر محتوای شما سبز نیست باید توجه کنید که تغییر نگارش و بیان آن را سبز نشان ندهید. زیرا این کار به ضرر شما خواهد بود.

به نیاز روز کاربران و اخبار در بازه های کوتاه مدت دقت نمایید. این نوع محتوا کمک زیادی به جذب مخاطب و افزایش ورودی سایت در بازه کوتاه خواهد کرد. و با ورود کاربران میتوانید آن ها را به مقالات همیشه سبز نیز هدایت دهید.

شایان ذکر است با تولید محتوای همیشه سبز کار شما به پایان نرسیده است. باید تازگی محتوا را حفظ نمایید. و اگر میخواهید حفظ جایگاه در صفحه اول گوگل داشته باشید. باید حواستان به رقیبان نیز باشد. و مقاله خود را مطابق به نیاز روز بهبود دهید.

تفاوت محتوای سبز با محتوای همیشه سبز

سئو کاران و تولید کنندگان محتوا باید بدانند که محتوای همیشه سبز با محتوای سبز متفاوت است. و مهمترین تفاوت آن ها مدت زمان ماندگاری هر کدام است. یک مقاله همیشه سبز سال ها ارزشمند و ترند باقی میمانند. اما محتوای سبز مقالاتی هستند که ارزشمند هستند اما برای مدت مشخص و کوتاهی ترند و مهم هستند. و با گذشت زمان ارزش خود را از دست میدهند.

شما میتوانید با بروزرسانی مقالات سبز آن ها را برای همیشه سبز نگه دارید. البته باید توجه کنید که به عنوان مقاله نیز بستگی دارد. برای مثال قیمت طراحی وب سایت در سال 1400 یک سال کاربرد دارد. و با توجه به عنوان مقاله باید مقاله دیگری برای سال 1401 ایجاد نمایید. اما اگر عنوان مقاله شما در مورد مقایسه قیمت های طراحی سایت طی سال ها باشد. میتوانید در هر سال مقاله خود را بروز نگه دارید. و در این صورت شما یک محتوای همیشه سبز خواهید داشت.

راز داشتن یک مقاله همیشه سبز این است که مانند یک گیاه همیشه به آن رسیدگی کنید. به روز رسانی منظم مقالات ارزشمند باعث حفظ تازگی آن ها شده و محتوای شما را همیشه سبز نگه میدارد. بروزرسانی مداوم مقالات قدیمی کاربری یکی از روش های داشتن مقالات همیشه سبز است.

راز داشتن یک مقاله همیشه سبز این است که مانند یک گیاه همیشه به آن رسیدگی کنید. به روز رسانی منظم مقالات ارزشمند باعث حفظ تازگی آن ها شده و محتوای شما را همیشه سبز نگه میدارد. بروزرسانی مداوم مقالات قدیمی کاربری یکی از روش های داشتن مقالات همیشه سبز است.

3 روش تولید محتوای همیشه سبز

انتخاب موضوع سبز

موضوع مقاله اولین چیزی است که باعث میشود که مخاطب به صفحه از سایت شما هدایت شود. همیشه سبز بودن یک موضوع باعث میشود که مخاطبان زیادی به سایت شما وارد شوند. عنوان یک مقاله هرچه باید باعث سرسبزی و جذابیت صفحه از سایت شما میشود. بهینه سازی داخلی سایت و خارجی سایت را باید به خوبی بدانید.

لینک سازی

باید برای رشد گیاه به آن آب و نور کافی برسانید. باید ریشه های گیاهان شما روز به روز محکم تر شوند تا طراوت و تازگی و سبز بودن خود را حفظ کنند. باید با لینک سازی مناسب صفحات سایت خود را تازه نگه دارید. با لینک دادن به صفحه های قدیمی باعث میشوید که گوگل متوجه ارزشمند بودن صفحه موردنظر شود و آن را از یاد نبرد. میتوانید مقاله نحوه لینک سازی داخلی را جهت اطلاعات بیشتر دنبال نمایید.

تازگی محتوا

یک درخت برای بزرگ شدن و قد کشیدن نیاز به هرس شدن دارد. بنابراین شما نیز باید هرچند مدت بعد از انتشار مقاله، مظالب خود را بروز نگه دارید. با بروزرسانی همیشگی صفحات میتوانید یک مقاله را برای همیشه سبز نگه دارید. با ویرایش و اضافه کردن مطالب حتی جزئی به صفحه ای از سایت آن را همیشه سبز نگه میداریم. و این مقاله با ماندگاری که پیدا خواهد کرد.

باعث میشود که در بالا کشیدن سایت شما در موتورهای جستجوگر کمک بسزایی کند. برای مثال شما ی مقاله در مورد الگوریتم های گوگل منتشر کرده اید. باید با توجه به آپدیت های الگوریتم های گوگل ، مقاله خود را نیز بروز نمایید. و به این صورت شما یک محتوای همیشه سبز خواهید داشت که بروز و تازه است.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...