شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد

خدمات پشتیبانی سایت

رضایت کاربر ریشه در خدمات رسانی سایت شما دارد. بنابراین سایت شما برای حفظ جذابیت باید همواره بروز باشد. تا بتواند مشتریان بالقوه شما برای مثال در سایت فروشگاهی را به خریداران همیشگی تبدیل کند. خدمات پشتیبانی سایت یکی از دغدغه های مشتریان پس از طراحی وب سایت است. عده ای فکر میکنند که هزینه پشتیبانی و نگهداری سایت اضافی است که باید جلوگیری شود اما کاملا در اشتباه هستند.

اگر اهداف بلند مدت با راه اندازی سایت خود دارید. و یا اینکه نمیخواهید هزینه هایی که صرف طراحی سایت کرده اید بی نتیجه بماند. خدمات پشتیبانی سایت را از شرکت طراحی سایت معتبر بخواهید. اگر سایت شما دارای مقدار مشخص ترافیک در روز است. و مشکلی ندارید. ممکن است که با تغییر و تحولی ترافیک سایت شما بسیار زیاد شود. اگر نتوانید این بار را تحمل کنید. قطعا به مشکل برخواهید خورد. زیرا باید بدانید که اگر سایت شما نگهداری میشد در آن زمان میتوانست بار زیاد سایت شما را مدیریت کند.

سایت فروشگاهی، سایت شرکتی، طراحی سایت شبیه دیوار و غیره که تعامل زیادی با مشتریان خود دارد. به طور قطع نیاز به نگهداری و پشتیبانی سایت دارند. سایت هایی مانند سایت صرافی و طراحی سایت ارز دیجیتال نیاز دارند. که شرکت طراحی سایت، امنیت سایت را همواره برقرار کند. همواره باید از امنیت و دیتا های سایت و مشتریان حفاظت کرد.

مزایای خدمات پشتیبانی سایت

در این مقاله قصد داریم که توضیح دهیم خدمات پشتیبانی سایت و توسعه سایت چیست. چگونه این کار انجام میشود. طراحی و توسعه سایت نیاز به زمان و هزینه دارد. پس از ساخت باید به طور مدام سایت شما بروز رسانی شود. البته این بروزرسانی به این معنی نیست که حتما امکاناتی اضافه شود. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، محتوا و عناصر سایت را مطابق با سئو سایت بهینه سازی کنید. قراردادهای پشتیبانی سئو سایت اگر نیاز داشته باشید در قرارداد پشتیبانی و نگهداری از سایت شما لحاظ خواهد شد.

از مزایای خدمات پشتیبانی سایت برای مثال بازدیدکنندگان موبایل صرفا میخواهند که به مطلب اصلی خود دسترسی پیدا کنند. و اگر بیش از حد از عناصر گرافیکی سنگین و با کیفیت بالا استفاده کنید موجب نارضایتی کاربران میشوید. به همین دلیل است که در طراحی سایت ریسپانسیو سرعت و نوع المان ها در صفحات دیگر مانند گوشی موبایل بررسی میشوند.

پشتیبانی سایت با وب سازان مرصاد​

مزایای پشتیبانی و نگهداری سایت توسط وب سازان مرصاد

پشتیبانی جهت بالا بردن ترافیک سایت

عناصر مانند پیوند ها ولینک های شکسته، امکانات غیر قابل دسترس، سرعت لود پایین صفحات و غیره مشتریان بالقوه شما را از ماندن در سایت منصرف میکند. و همچنین باعث میشود که دیگر به سایت شما سر نزنند. طراحی با محتوا باید سازگاری داشته باشند. پشتیبانی و نگهداری سایت منظم سایت منجر به آرامش خاطر شما خواهد شد. که عناصری که در سایت طراحی کرده اید مناسب کاربر هستند. پشتیبانان وب سایت به طور منظم به تجزیه و تحلیل سایت شما میپردازند. و رفتار مشتریان شما را میسنجند.

تجربه کاربری عالی

موتورهای جستجوگری نظیر گوگل به UX سایت بسیار اهمیت میدهند. طراحی تجربه کاربری یا User Experience Design یک فرآیند مهم از طراحی سایت است. هدف آن طراحی سایت متناسب با نیاز کاربر است. که مواردی مانند طراحی رابط کاربری را درون خود دارد. سایت شما زمانی UX خوبی دارد که قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی کاربر بسیار آسان و مورد پسند باشد. معماری اطلاعات و تعاملات کاربر با سایت به UX سایت مربوط میشود.

تضمین امنیت سایت با پشتیبانی سایت

امنیت سایت برای محافظت از داده های سایت لحاظ میشود. اگر سایت را مرتب بروزرسانی کنید. و نسبت به پشتیبانی و نگهداری سایت اقدام کنید. منجر به این میشود که خطرات حمله هکر ها را کاهش دهید. گواهینامه های SSL از مواردی است که باید به موقع تمدید شود. نرم افزارها و کدهای سایت باید همواره بروزرسانی شوند. تا به محافظت از سایت و اطلاعت شما کمک شایانی شود.

گرفتن بک آپ از سایت

اگر دچار مشکلات جدی شامل این شوید که اطلاعات شما از بین رفته باشد. مجبورید تا از ابتدا سایت را بازسازی کنید. به همین منظور باید از سایت فایل پشتیبان Backup تهیه کنید. تا اطمینان حاصل کنید که داده های شما در جایی ذخیره میشوند. و در صورت مشکل میتوانید از داده های بک آپ گرفته استفاده کنید. شرکت پشتیبانی و نگهداری سایت باید اطمینان دهد که اطلاعات سایت از دست نخواهد رفت.

بروزرسانی فنی سایت

اگر طراحی سایت با وردپرس باشد باید نرم افزارهای مدیریت محتوای وردپرس که بیشتر شامل افزونه ها هستند بروزرسانی شوند. پلاگین ها به هسته سایت وردپرس متصل میشوند. که هر کدام کارایی را به سایت وردپرسی شما اضافه میکند. اگر از پوسته وردپرس استفاده میکنید باید مرتبا بروزرسانی شود. در طراحی اختصاصی نیز باید ابزارهای و زبان های برنامه نویسی که استفاده میکنید بروزرسانی شوند. ورژن پکیج ها و کتابخانه های شما باید بروزرسانی شوند.

گرفتن باگ در سیستم

برخی از مشکلات اگر در ابتدا برطرف شوند رفته رفته بزرگ تر و بزرگ تر مشوند. زمانی میرسد که باید اقدام به باز طراحی سایت خود کنید. این غفلت به مرحله ای میرسد که پشتیبانی و تعمیر سایت هزینه بیشتری نسبت به باز طراحی سایت خواهد داشت. خدمات پشتیبانی سایت و نگهداری سایت جلوی این این باگ ها در سیستم را میگیرند. زیرا سایت شما همواره زیر زره بین است. اگر سایت شما مشکلی پیدا کند هرچقدر هم کوچک اقدام به تعمیر آن برآیید.

دسترسی به پشتیبانی سریع

با قرارداد پشتیبانی و نگهداری سایت، شرکت طراحی سایت به طور منظم در هر ساعت شبانه روز در دسترس شما خواهد بود. تیم پشتیبانی همواره عناصر سایت شما را زیر نظر دارند. و چون نسبت به سیستم شما آشنا هستند اگر مشکلی پیش آید بسیار سریع تر از سایر افراد قادر به حل خواهند بود. پشتیبانی اختصاصی برای سایت حرفه ای آسیب هایی که به سیستم شما وارد میشوند. را سعی میکنند تا در کمترین زمان ممکن برطرف کنند. زیرا اگر نداشته باشید باید بعد از بروز مشکل به دنبال پشتیبان سایت باشید.

هزینه پشتیبانی سایت با وب سازان مرصاد

قیمت پشتیبانی سایت بستگی به نوع پشتیبانی سایت دارد. بدر واقع برآورد هزینه بر اساس کیفیت کار، ساعاتی که بر روی سایت شما وقت گذاشته میشود و نوع سایت یکه دارید محاسبه میشود. پکیج های مختلف برای پشتیبانی و توسعه سایت وجود دارد. در صورت انتخاب پکیج پشتیبانی پایه خدماتی از قبلی رفع مشکلات هاستینگ، بک آپ گیری از سایت، بروزرسانی افزونه ها و قالب سایت، بهینه سازی محتوا و عکس های درون سایت، حذف خطاها و باگ های سایت، بررسی امنیت سایت، مانیتورنیگ وضعیت سایت، پشتیبانی فنی به صورت 24 ساعته و دیگر موارد که میتوانید از آن ها بهره مند شوید.

در واقع خدمات پشتیبانی یعنی نگهداری از سایت شما بدین منظور سایت شما در برابر خطرات محافظت میشود. خدمات سئو و خدمات بهینه سازی سایت متفاوت هستند زیرا برای بهبود رتبه سایت شما هستند اما پشتیبانی مربوط به داخل سایت شما است. در صورتی که پکیج حرفه ای ما را انتخاب کنید خدمات بهبود سئو سایت نیز انجام میشود که باعث بهبود رتبه سایت و افزایش ورودی از گوگل میشود. همچنین ما سرعت سایت شما را نیز بهبود میدهیم که موضوع بسیار مهمی است. هزینه پشتیبانی سایت با پکیج ویژه که شامل سئو سایت به صورت ماهیانه محاسبه خواهد شد.

انواع خدمات پشتیبانی سایت

سایت مانند یک اتومبیل است که باید به طور منظم نگهداری و سرویس شود. رقبای شما همواره در تلاش هستند که نسبت به هم صنفی های خود وضعیت بهتری داشته باشند. تعمیر و نگهداری از سایت باید به طور منظم انجام شود. بدین منظور باید از تیم پشتیبانی و نگهداری سایت بخواهید که به شما در رشد کسب و کار خود کمک شایانی کند. طراحی سایت ریسپانسیو مهمترین نوع طراحی سایت است. که اگر غیر این باشد سایت شما ارزشی از نظر کاربران و گوگل نخواهد داشت. لوگو و نشان برند تجاری شما باید در همه صفحات وجود داشته باشد.

در واقع سرعت لود صفحات هرچه کمتر باشد نرخ پرش را کمتر میکند. البته نرخ پرش در سایت به تولید محتوا و طراحی تجربه کاربری نیز بستگی دارد. گوگل این نرخ پرش ها را یک نمره منفی برای سایت شما لحاظ میکند. خدمات پشتیبانی سایت و نگهداری سایت باید سرعت سایت را در بهترین حالت خود نگه دارد. سرویس خدمات پشتیبانی سایت و توسعه آن به طور منظم لینک های شکسته و خراب را در سایت شما مشخص میکند. و به محص شناسایی این لینک ها آن ها حذف یا اصلاح خواهند کرد.

خدمات بروزرسانی سیستم

اگر از هر نوع سیستم مدیریت محتوا استفاده میشود باید همواره آن را بروزرسانی کنید. سایت وردپرس ابزارهایی دارد که میتوانید به صورت خودکار بروزرسانی کنید. اما گاهی بعد از بروزرسانی میان افزونه های سایت وردپرسی و یا با پوسته سایت تضاد با Conflict به وجود می آید. تیم پشتیبانی و نگهداری سایت مسئول رفع این مشکلات است. زبان PHP در سایت وردپرس و دیگر زبان های بک اند باید متناسب با سایت بروزرسانی شوند.

خدمات بهبود سرعت سایت

اگر سرعت لود سایت شما بیش از 5 ثانیه طول بکشد کاربران از سایت خارج میشوند. درست است که زیبایی در طراحی سایت بسیار مهم است. و همواره طراح سایت درنظر داردکه از اسلایدشو های و آیتم های گرافیکی زیبا در سایت استفاده کنند. اما استفاده از این عناصر گرافیکی باید به صورت استاندارد و به اندازه استفاده کرد.

رفع خطاهای کد های سایت

کدهیا سمت فرانت اند و سمت بک اند سایت باید مرتبا بازبینی شوند. و به صورت اشکالات آن ها گرفته شده و بروزرسانی شوند. آن چه ممکن است یک خطای کوچک به نظر برسد با ادامه پیدا کردن آن مشکلات دیگری به وجو می آید. تیم پشتیبانی و نگهداری از سایت باید مشکلات مربوط با کدهای سایت چه در هسته سایت و چه قالب سایت برطرف کنند.

خدمات بهینه سازی سایت

بررسی منظم سایت و بهود خطاهای آن سایت شما را سلامت نگاه میدارد. و همین بروزرسانی سایت روند سئو و بهینه سازی سایت را برای گوگل سرعت میبخشد. تحقیقات کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. استراتژی سئو ساختار سایت شما را شناسای میکند. و مطابق با آن بهینه سازی سایت شما را انجام میدهد.

خدمات سازگاری سایت با همه مرورگر ها

سایت شما باید باید در همه مرورگرها قابلیت نمایش استانداری داشته باشد. مرورگرها منظور مرورگرهای گوشی، لپ تاپ، تبلت وغیره هستند. که ممکن است در انواع دستگاه ها نوع مرورگرها و نسخه مرورگرها نیز تغییر کند. اگر سایت شما در این مرورگرها به خوبی نشان داده نشود. کاربر را ناراضی خواهد کرد. مانند طراحی ریسپانسیو که بسیار مهم است. سازگاری سایت با مرورگرها نیز اهمیت ویژه ای دارد.

خدمات حذف لینک های شکسته

هر لینک در سایت شما باید به مکانی متصل شود. گاهی اوقات پیوندهای سایت خراب هستند. سایت یا منبعی که به آن لینک داده اید یا از بین رفته اند یا اینکه آدرس آن ها تغییر کرده است. جابه جایی صفحات، پست ها و دیگر موارد منجر به لینگ شکسته خواهد شد. که اگر روی لینک کلیک کنید قطعا ارور 404 را به شما خواهد داد. لینک شکسته میتواند این تصور را به کاربران بدهد. که صفحات سایت شما به درستی در دسترس نیست. سایت شما بروز نیست و سایت شما اعتبار ندارد.

خدمات تجزیه و تحلیل سایت

عملکرد سایت حرفه ای شما باید از نظر بازدیدکنندگان نیز کنترل شود. باید طی آمار و گزارش های سیستم را تحلیل و آنالیز کرد. باید ببینید که رفتار مشتریان هنگام مواجه با سایت شما چگونه بوده است. و اینکه میزان بازدید از سایت طی روز، هفته یا ماه گذتشه چگونه بوده است. باید تحلیل کنید که بیشتری بازدید از کدام صفحات، پست ها و مقالات سایت بوده است. و چه خدماتی بیشتر مورد پسند کاربران بوده است.

خدمات بروزرسانی پوسته وردپرس

نسخه های زبان های برنامه نویسی هر چند وقت یکبار بروز میشوند. در طراحی سایت وردپرس برای مثال بعضی از ماژول های سایت بی مصرف میوشند. و با تغییر قالب و پوسته سایت دیگر نیازی به این ماژول ها نخواهید داشت. و پشتیبان سایت موظف است که اقدام به تغییر پوسته یا ظاهر سایت شما با توجه به نیاز روز کند. تغییر پوسته سایت وردپرس زمان بر است اما قرارداد پشتیبانی و توسعه سایت این مورد انجام خواهد شد.

خدمات پشتیبانی سایت

لیست برخی از خدمات پشتیبانی و نگهداری سایت

  • پشتیبانی فنی سایت شامل رفع ایرادات،بک آپ، بهینه کردن کد های سایت، بهینه سازی سایت از نظر سرعت و ساختار
  • تولید محتوا سئو شده و بهینه شده
  • طراحی و ریدیزاین صفحات سایت
  • پشتیبانی سئو سایت شامل بهبود رتبه سایت
  • پشتیبانی سرور، هاست و دامنه
  • تبلیغات و معرفی در رسانه های اجتماعی
  • پشتیبانی شبانه روزی و پاسخگویی سریع
  • طراحی گرافیک سایت شامل اسلایدرها، بنر و غیره
  • پشتیبانی امنیت سایت و راه اندازی SSL
  • بروزرسانی افزونه ها و قالب سایت
  • آموزش نحوه کار با پنل سایت
  • و غیره
سایر خدمات طراحی وب با وب سازان مرصاد...