شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
الگوریتم سندباکس گوگل

الگوریتم سندباکس گوگل

همین حال که در اینترنت در حال جستجو هستید بدانید که هر دقیقه 380 سایت جدید ایجاد میشود. این حاکی از آن است که رقابت در دنیای اینترنت روز به روز سخت تر خواهد شد. داور همه سایت ها موتورهای جستجوگر از جمله گوگل هستند. که هدف اصلی آن ها این است که طبق نیاز کاربر بهترین نتایج و مرتبط ترین ها را نمایش دهند. طبق آمار الگوریتم سندباکس گوگل به صورت ساعتی سایت های زیادی در عرصه رقابت گوگل وارد میشوند. بنابراین شما نیز باید بتوانید بهتر از آن ها عمل کنید. که به این صورت میتوانید جایگاه خوی را حفظ کرده و یا اینکه بهبود دهید.

گوگل باید بتواند تعداد انبوهی از سایت های قبلی و سایت هایی که راه اندازی میشوند بررسی و آنالیز نماید. تعداد سرسام آور سایت ها و صفحات تولید شده تحت وب در حد غیر قابل شمارش است. الگوریتم های گوگل نیز آموزش دیده اند که وقت و تمرکز خود را بر روی سایت ها مهم ، کاربرپسندتر، ارزشمندتر صرف نمایند. گوگل سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند را از سایت هایی که اعتبار دامنه آن ها بالاتر است جدا میکند.

از این رو الگوریتم سندباکس گوگل به روی کار آمده است. که سایت های جدید را از سایر سایت ها جدا میکند. گوگل در مورد الگوریتم سندباکس زیاد صحبت نکرده است. ولی یکی از چالشی ترین الگوریتم به خصوص برای سایت های جدید است. لازم است که هدف از تولید این الگوریتم را بدانیم.

فهرست مطالب

الگوریتم SandBox گوگل چیست ؟

سایت های جدیدی وارد گوگل شده اند همه سعی دارند که رتبه های بالای گوگل را به خود اختصاص دهند. بعد از گذشت زمان و تلاش های پی در پی، تولید محتوای زیاد و بهینه، لینک سازی داخلی سایت و لینک سازی خارجی شاهد تغییر در بهبود رتبه خود نخواهیم بود. زیرا به این دلیل است که سایت های جدید از بدو راه اندازی باید در بخشی به عنوان sandbox بمانند تا گوگل به این سایت ها اعتماد کند. به گونه ای انگار شما به صورت تمرینی در رتبه بندی گوگل هستید.

گوگل سندباکس توضیح میدهد که چرا سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند. هیچ بهبود رتبه ای در صفحات اولیه گوگل نمیکنند. به این دلیل است که گوگل میخواهید روش کار ما را آنالیز نماید. گوگل سندباکس علت پیشرفت کند سایت ها جدید را به دلیل اعتمادسازی میان گوگل عنوان میکنند. در مدتی بین 1 الی 4 ماه بعد از راه اندازی سایت در سندباکس قرار میگیرد.

تا در این مدت نحوه کار شما را بررسی نماید. کیفیت محتوا و زمینه اصلی کاری شما را بداند. شما با این وجود نمیتوانید در هیچ کلمه ای جایگاه بگیرید چرا که هنوز در سندباکس هستید. در واثع گوگل با این روش سایت های جدید را آماده سازی میکند که در ورود کسب و کار خود تولید محتوا باارزشی انجام دهند. تا زمانی که در سندباکس هستید میتوانید استراتژی تولید محتوا سایت را تدوین کنید. و برای رقابت در دنیای بزرگ تر گوگل که خارج از سندباکس است آماده شوید.

SandBox چیست ؟

عده ای تصور میکنند که الگوریتم سندباکس برای سایت های تازه راه اندازی شده یک عقبگرد و وقت تلف کردن است. اما گوگل در رقابت عظیمی که میان سایت ها وجود دارد. به شما امکانی میدهد که مدت کوتاه اولیه را در یک جعبه محافظت شده بمانید تا بتوانید راه و چاه طراحی سایت اصولی و سئو سایت را به خوبی یاد بگیرید.

این واژه سندباکس از آنجایی آمده است که کودکان بازی با شن را دوست دارند. والدین نیز نمیتوانند کودکان را تنها در ساحل بگذارند که با شن ا بازی کند. به همین دلیل محیطی محفوظ جعبه شنی برای آن درنظر میگیرند. تا حس و حال بسیار خوبی از بازی کردن در کنار ساحل به آن ها دست دهد. اما در این جعبه کودک محفوظ است و خطری او را تهدید نخواهد کرد. گوگل نیز مانند همان والدین است که شما را به یکباره در امواج خروشان حاصل از رقابت میان سایت ها رها نمیکند. بلکه به شما این فرصت را میدهد که مدتی را در این جعبه باشید تا اصول سایت را به خوبی یاد بگیرید.

علت قرار گرفتن در سندباکس گوگل

قبل از حضور الگوریتم های پاندا و پنگوئن ، سایت های تازه راه اندازی شده از با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه صرف مدت زمان کم در نتایج اولیه گوگل قرار میگرفتند. و از این رو نیز جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان را در مدت کوتاهی به خود جذب میکرند. در این میان گوگل در مورد سایت های اسپم تصمیمی گرفت. و آن این بود که بعد از راه اندازی سایتی مدتی را در سندباکس گوگل بمانند. تا بدین صورت نتوانند گوگل را فریب دهند و با تکنیک ای سئو سیاه در رتبه های اولیه قرار بگیرند. این کار گوگل یک جور برقرار کننده عدالت است. که باعث شده سایت هایی محتوای جذابی دارند در رتبه های بالاتری قرار گیرد. و سایت های اسپم نیز در اعماق نتایج گوگل دست و پا بزنند.

آیا همه سایت ها در ابتدا در سندباکس گوگل قرار میگیرند ؟

سندباکس گوگل ممکن است که برای همه سایت ها فعال نشود. و به این صورت بسیاری از سایت ها شانس جذب بازدیدکننده در هفته های اولیه راه اندازی سایت را دارند. اما این پروسه کند و نامحسوس است. سندباکس در سه حال پیش می آید :

  • سند باکس برای سایت فعال نشود.
  • حضور در سندباکس آهسته وکند باشد که صاحب سایت نیز متوجه نشود.
  • یکباره پس از راه اندازی سایت در سندباکس قرار گیرد. . نمایان شود

از کجا متوجه شویم که در سندباکس گوگل هستیم ؟

برای بررسی سندباکس بودن سایت به ابزار سرچ کنسول مراجعه کنید. ترافیک کلمات کلیدی صفحات سایت خود را ملاحظه کنید. اگر ورودی سایت شما بر اساس عباراتی غیر از کلمات کلیدی باشد. ممکن است به این دلیل باشد که گوگل سایت شما را در سندباکس قرار داده است. هرچقدر از زمان پیاده سازی سایت شما میگذرد باید وضعیت کسب جایگاه شما نیز بهبود پیدا کند. که این روند بسیار کند است. اما با خروج از سندباکس یک جهش بسیار بزرگی خواهید داشت.

نحوه خروج از سندباکس گوگل

اگر دامنه شما به تازگی ثبت شده است. باید حداقل به مدت 6 ماه صبر کنید که گوگل شما را معتبر دانسته و از جعبه شنی بیرون بیاورد. و در طی این مدت باید ارزش واقعی خود را به گوگل ثابت کنید. تولید محتوا با ارزش کنید. تجربه کاربری خود را بهبود بدهید. اصول و تکنیک های سئو سایت را به کار ببرید. در نهایت یک سایت بسار استاندارد بر اساس اصول سئو و بهینه سازی سایت داشته باشید. تا گوگل هرچه سریع تر شما را معتبر بداند.

مواردی که باعث میشود گوگل به سایت شما اعتبار بدهد:

  • از سایت های ارزشمند مانند یوتیوب، ماکروسافت بک لینک بگیرید.
  • محتوای جذاب، مفید، کاربردی، کاربرپسند و بهینه شده تولید نمایید. و به صورت پیوسته محتواهای جدیدی را در سایت خود منتشر کنید. تا گوگل متوجه فعالیت شما شود.
  • از شبکه های اجتماعی بک لینک به سایت خود بگیرید.
  • از کلمات کلیدی در حد معمول در صفحات سایت خود استفاده کنید. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی نیز نتیجه معکوس دارد.

البته انجام این کارها لزوما به معنی بیرون آمدن شما از سندباکس گوگل نیست. کارهای را انجام دهید که گوگل نسبت به آن ها تاکید کرده است. دنیای سئو سایت و بهینه سازی سایت یک چالش و بحث است. که هر کس دید متفاوتی نسبت به آن خواهد داشت. بسیاری این را نمیداسنتند که چرا در ابتدا در نتایج اولیه گوگل ظاهر نمیشدند. اما با آشنایی با الگوریتم سندباکس میتوانید متوجه شوید که گوگل هرکسی را در سندباکس بیندازد. به راحتی خارج نمیکند. مگر اینکه رقیب سرسخت بسیاری از سایت های قدیمی باشد. در قرارداد سئو تضمینی نیز اشاره میکنیم که باید حدود 6 الی 1 سال برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل وقت بگذارید. زیرا سئو سایت چیزی نیست که همین لحظه به دست آید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...