شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی شما را به مقالات و صفحات دیگر متصل میکند. این لینک سازی داخلی ارتباط بین صفحات مختلف سایت را برقرار میکند. و حرکت کاربر میان صفحات مختلف را بهبود میدهد. و از همه مهمتر این است که ربات های خزنده گوگل نیز درک بهتری از محتوا و ارتباط میان صفحات سایت شما پیدا میکنند.

اگر لینک سازی داخلی شما به درستی رعایت نشود یک سایت گمراه کننده برای گوگل و کاربران خواهید داشت. لینک سازی داخلی در واقع یعنی صفحه ای از یک سایت به صفحات دیگر در سایت شما متصل شود. که کاربران با کلیک بر روی این لینک ها به بخش های مختلف در سایت شما منتقل شوند. ربات های گوگل با ورود به یک صفحه در سایت تمام لینک ها بررسی میکنند. و به اصلاح آن ها را follow میکنند.

فهرست مطالب

لینک سازی داخلی و استراتژی صحیح آن در بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت مهم است. رایج ترین مشکلاتی که با استراتژی لینک سازی، لینک های شکسته، لینک های مهم و لینک های کم اهمیت تر وجود دارد را برای شما بازگو خواهیم کرد.

اگر صفحه جدید ساخته اید حتما لینک آن را در صفحات دیگر سایت قرار بدهید. البته هرچه صفحه اهمیت بیشتری داشته باشد به طبع باید لینک آن در صفحات بیشتری در سایت شما ذکر شود. تمام لینک هایی که در منو سایت، سایدبارها، بنرها، فوتر و محتوای اصلی صفحه وجود دارد جزو لینک های داخلی محسوب میشود. که باعث درک بهتر مخاطب و تعیین مسیر حرکت میان صفحات مختلف سایت میشود.

اهمیت لینک سازی داخلی در سئو سایت

اهمیت لینک سازی داخلی

هدف گوگل از فالو لینک های داخلی، دسترسی به محتوای ارزشمند و جدید منتشر شده شما است. برای مثال شما یک صفحه ای منتشر کرده اید. اما لینک این صفحه را به سایر صفحات سایت نداده اید. و در نقشه سایت نیز قرار نداده اید. و از طرفی نیز بک لینکی برای آن از سایت های خارجی نگرفته اید. بنابراین ربات های گوگل چگونه به وجود این صفحه پی ببرند. عملا شما این صفحه را منتشر کرده اید اما گوگل از وجود آن بی اطلاع است. بنابراین هیچ تغییری در جایگاه و ترافیک سایت شما ایجاد نمیشود.

این شیوه مانند این میماند که شما یک واحد در برجی ساخته اید اما هیچ در ورودی و خروجی برای آن قرار نداده اید. عملا این واجد شما کاربردی نخواهد داشت. گوگل همواره ربات های خزنده را به سایت ها میفرستند که صفحات جدید را ایندکس کنند. در سئو سایت فروشگاهی این اهمیت را درنظر بگیرید.

بنابراین برای معرفی یک صفحه جدید بهتر است که لینک آن ها را در صفحات ایندکس شده در سایت قرار دهید. مهمتری دلیل لینک سازی داخلی شناسایی صفحات سایت به موتور های جستجوگر است. اگر صفحه ای فاقد لینک داخلی باشد. از نظر گوگل Orphan شناخته میشود. شما با تعداد لینک های داخلی خود به صفحه ای خاص به گوگل میگویید که این صفحه اهمیت زیادی دارد.

استراتژی صحیح لینک سازی داخلی

گرفتن بک لینک از سایت خود با لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی به اعتبار و ارزش رتبه شما در گوگل بسیار کمک میکند. اما اگر به درستی تکنیک های آن را به کار نبرید نتیجه عکس خواهدید گرفت. که در این صورت ممکن است که سایت شما توسط گوگل نیز جریمه شود. لینک سازی خارجی برای زمانی است که در یک رقابت سایت در صفحه گوگل قرار گرفته باشد. میتوان با جستجوی عبارت کلیدی صفحه جدید به صورت Site : page صفحات قدیمی که قبلا ایندکس شده را مرتبط با موضوع صفحه اصلی پیدا کنیم و ه آن لینک بدهیم. که در طراحی وب سایت بسیار مهم است.

ساخار سایت و لینک سازی داخلی نقش مهمی در سئو تضمینی و بهینه سازی سایت دارند. که برای سئو کاران در اولویت های اصلی است. تا حد امکان باید بتوانید در طراحی سایت دسترسی به بخش های مختلف و صفحات مختلف را آسان کنید. که هم برای کاربران و هم برای ربات های خزنده گوگل نیز قابل دسترسی و فهم باشد.

لینک های داخلی تعیین کننده این هستند که صفحات اصلی شما کدام ها است. صفحاتی که به آن ها لینک دادید از چه کلید واژه هایی یا انکرتکست هایی استفاده کرده اید. و هم اینکه ارتباط موضوعی میان صفحات سایت شما به چه صورت است. خدمات سئو سایت خارجی نیز در بخش مربوطه توضیح داده شده است.

مشکلات لینک سازی داخلی

اگر تکنیک های لینک سازی داخلی رعایت شود. باید میشود که سئو داخلی شما بهینه باشد. اما با مرور زمان با زیاد شدن تعداد صفحات این استراتژی به مشکل برمیخورد. زیرا ممکن است که تعداد از صفحات حذف یا تغییر لینک بدهند. باید هر چند وقت یکبار لینک های داخلی را چک نماییم. تا در صورت بروز مشکل آن ها حل کنیم. در ادامه اشکالات رایجی که در لینک سازی داخلی وجود دارد عنوان میشود. این تکنیک را در انواع طراحی سایت به خصوص طراحی سایت فروشگاهی حتما رعایت کنید. شرکت طراحی سایت معتبر دئووب ارائه دهنده خدمات سئو سایت به شما است.

لینک داخلی شکسته internal broken links

اگر در سایت لینک شکسته ای باشد وقتی برای روی آن کلیک میکنید صفحه 404 را نشان میدهد. که به معنی این است که صفحه ای با این آدرس وجود دارد. که سه دلیل دارد. یا اینکه همچنین صفحه ای اصلا ساخته نشده است. یا اینکه صفحه مورد نظر حذف شده است ولی لینک آن هنوز وجود دارد. و یا اینکه آدرس صفحه موردنظر تغییر کرده است.
برای رفع مشکل لینک های شکسته دو روش وجود دارد. لینک هایی که به آدرس های قدیمی اشاره میشود را به آدرس جدید تغییر دهیم. و دوم اینکه با استفاده از تکنیک ریدایرکت، اگر صفحه اصلی حذف شده است. لینک صفحه دیگر که ارتباط موضوعی دارد را جایگزین کنیم. در واقع به صفحه دیگری ریدایرکت کنیم.

لینک-های-داخلی-شکسته-300x146
لینک-داخلی-به-صفحه-ریدایرکت-شده

لینک سازی داخلی به صفحه ریدایرکت شده

برای مثال اگر واحد فروش در یک سازمان در طبقات 7 تا 9 باشد اگر بعدا به طبقات 5 تا 7 منتقل شود. شماره اتاق ها نیز تغییر میکند. بهتر است که تابلوی ورودی به واحد نیز تغییر کند. و شماره اتاق های جدید در آن نوشته شوند. زمانی که صفحه با 301 ریدایرکت میشود باید لینک های دیگری که به این صفحه می آیند را اصلاح کنیم. تا ربات های گوگل بین صفحات سردرگم نشوند. بهترین راهش این است که لینک های از صفحات دیگر را مستقیما به آدرس جدید صفحه ریدایرکت بدهیم.

لینک سازی داخلی زیاد به صفحات کم ارزش

به جای آنکه در صفحات به بخش های کم ارزش لینک بدهیم بهتر است که به صفحاتی که مرتبط با موضوع اصلی و الویت ما هستند لینک دهیم. اگر صفحه ای برای شما مهم نیست میتاند در فایل Robots.txt آن را درج نکنید. و از ویژگی Nofollow برای آن استفاده شود. برای مثال در راه اندازی سایت با وردپرس این اشتباه زیاد رخ میدهد که شما رعایت کنید.

لینک-سازی-زیاد-به-صفحات-کم-اهمیت
لینک-سازی-صفحات-مهم

لینک سازی داخلی صفحات مهم

هرچقدر تعداد لینک های یک صفحه بیشتر باشد باعث میشود که ارزش و اعتباری که به هر لینک میرسد کاهش پیدا کند. گاهی افراد یک صفحه مهم که جایگاه خوبی در گوگل پیدا کرده را شناسایی کرده و از آن صفحات مهم به صفحات ضعیف تر لینک دهی زیاد میکنند. اگر تعداد لینک دهی ها زیاد باشد عملا ارزش هر لینک به نسبت تعداد کم خواهد شد. اگر از نظر موضوعی در ارتباط نباشند باعث میشود که برای درگ گوگل با توجه به ارتباط موضوعی ، منفی نیز باشد.
صفحات لندینگ پیج را بیش از حد به سایر صفحات لینک دهی نکنید. زیرا گوگل از درک موضوع اصلی صفحه باز میماند. برای رفع این مشکل باید دو نکته را درنظر بگیرید. تعداد لینک های در هر صفحه بیش از حد نباشد. و تنها به صفحاتی لینک بدهید که از نظظر موضوعی با موضوع صفحه مرجع هم سو است.

لینک سازی داخلی صفحات فاقد لینک یا Orphan page

زمانی که یک صفحه ایجاد میکنید باید از صفحات درگیر به آن دسترسی دهید. در غیر این صورت به سایت شما ارزشی اضافه نخواهد کرد. بنابراین همانطور که برای صفحه لینک های خارجی تعریف میکنید. لینک های داخلی نیز قرار دهید. در سئو سایت داخلی این نکته را رعایت کنید.

صفحات-فاقد-لینک-یا-Orphan-page

استراتژی صحیح لینک سازی داخلی

مهمترین صفحات و بهترین محتوا دسترسی مستقیم داشته باشند. یکی از فضاهای مهم برای دسترسی مستقیم به صفحات مهم، منو اصلی سایت است. اما لینک سازی شما در این قسمت به گونه ای نباشد که منو شما شلوغ شده و اهمیت صفحات درک نشود. وجود لینک های داخلی زیاد نیست نتیجه معکوس دارد. زیرا گوگل به عنوان مزرعه لینک شناسایی میکند. و یک سئو کلاه خاکستری محسوب میشود. که باید آن را رفع نمایید. باید ارتباط موضوعی میان صفحه ولینک هایی که میدهید باشد. در کنار سئو سایت داخلی، سئو تکنیکال را نیز درنظر بگیرید. شرکت طراحی سایت معتبر دئووب این موارد مربوط به سئو سایت را با استفاده از خبره ترین سئوکاران انجام خواهد داد.

استفاده از انکر تکست در لینک سازی داخلی

انکرتکست استفاده شده در فرآیند لینک سازی داخلی باعث درک بهتر گوگل از محتوای صفحات میشود. هر صفحه یا هدف موضوعی مشخصی ایجاد میشود. انکرتسکت مانند تابلوهایی میماند که در یک شرکت بزرگ وجود دارند. برای مثال در طبقه 3 اتاق 512 برای مدیریت فنی است. اگر در تابلوی هر اتاق عنوان آن نوشته میشود. مراجعه کنندگان میداند که به آن اتاق وارد شوند یا خیر. با انکرتکست های متنوع و همسو با موضوع اصلی میتوانیم به درک گوگل برای شناخت موضوعات صفحات کمک کنیم. این تکنیک به رشد سئو سایت بسیار کمک میکند. در سئو سایت وردپرس نیز این موضوع را رعایت کنید.

تکنیک مرزبندی در محتوا در لینک سازی داخلی

اگر سایت شما دارای 6 دسته بندی اصلی باشد که هرکدام شامل 4 زیردسته مهم هستند. ارگ هما این صفحات را در منوی اصلی قرار دهید. از نظر گوگل ارزش برابری پیدا میکنند. در تکنیک مرزبندی برای مثال در منو اصلی سایت به دسته های اصلی لینک داده میشود. لینک سازی داخلی یک نوع خوشه بندی موضوعی است. در یک صفحات لینک های داخلی موضوعاتی مرتبط با هم دارند. این موارد باعث میشود که جستجو برای کاربران سایت ساده شود. ربات های گوگل ارتباط موضوعی صفحات مختلف سایت را درک کنند. و به صفحات مهم سایت اعتبار بیشتری داده شود.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...