شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. همانطورکه میدانید بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به مراکز آمورشی خود مراجعه نمیکنند . در منزل به صورت آنلاین به تحصیل خود ادامه میدهند. با توجه به تکونولوژی و افزایش تعداد کاربران، استفاده از اپلیکیشن های تلفن های تلفن همراه بسیار زیاد شده است. با توجه به دغدغه های فراوانی که وجود دارد. اعمل از شیوع بیماری های مختف، قرنطینه ها، ترافیک، کمبود زمان و غیره بسیاری از مدارس هوشمند سازی شدند. یعنی به صورت مجازی کلاس درس برای دانش آموزان برگزار میکنند و در نهایت نیز از آن ها آزمون گرفته میشود.

بنابراین مراکز آموزشی و آموزشگاه ها باید به فکر طراحی اپلیکیشن آموزشی باشند. زیرا کاربر با اپلیکیشن ها راحت تر از کار با نرم افزارهای برگزاری جلسه است. دانش آموزان ممکن است که امکانات لازم نظیر لپ تاپ را نداشته باشند. اما تنها از طریق تلفن همراه خود میتوانند با اینترنت به کلاس درس مجازی متصل شده و از آن بهره لازم را ببرند. طراحی اپلیکیشن آموزش آنلاین برای دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی یک الزام است.

بسیاری از اپلیکیشن های آموزش محور نیز وجود دارند که توسط شرکت ها جهت آموزش های مختلف ارائه میشوند. برای مثال سایت و اپلیکیشن Udemy یکی از آن ها است. شما میتوانید از طریق این اپ از بی شمار فیلم و فایل آموزشی با موضوعات متنوع استفاده نمایید.

مزایای طراحی اپلیکیشن آموزشی

با ساخت اپلیکیشن آموزشی میتوایند بستری فراهم کنید که اساتید بتوانند دانش خود را به دیگران نیز منتقل کنند. ممکن است که شرایط مکانی و محیطی به گونه ای باشد که دسترسی به یک استاد بسیار سخت باشد. اما شما میتوانید امکانی را فراهم کنید که دانشجویان در هر شهر و کشوری که باشند بتوانند از علوم استاتید متخصص استفاده نمایند.

بسیاری از مدرسان فایل های خود را در فضای مجازی به دلیل رعایت نشدن قانون کپی رایت قرار نمیدهند. اما در بستر اپلیکیشن آموزشی میتوانید این اطمینان را بدهید که اطلاعات آموزشی محفوظ باقی میماند. و دانشجویان زمانی میتوانند از فایل های آموزشی استفاده نمایند که وارد اپ مربوطه شوند. اپ آموزشی مانند یک کتابخانه هوشمند عمل میکند که افراد میتوانند هر زمان که خوساند به صورت دسته بندی شده به جزوات دسترسی داشته باشند.

فواید ساخت اپ آموزشی
برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی با هزینه بسیار کم که باعث بهبود بهره وری میشود.
درآمدزایی با فروش محصولات آموزشی و گرفتن حق اشتراک کاربران
درآمدزایی از طریق تبلیغات در اپلیکیشن ها
ارتباط دو طرفه از طریق چت میان استادان و دانشجویان

طراحی اپلیکیشن آموزشی
طراحی سایت رایگان

طراحی اپلیکیشن آموزش زبان

همانطور که میدانید یادگیری زبان های ملیت های مختلف مسئله ای است که هیچوقت قدیمی نمیشوید. شما باید زبان انگلیسی خوبی داشته باشید تا بتوانید در سطح بین الملی تحصیل و کار کنید. و یا اینکه برای مهاجرت و یا مسافرت با زبان آن کشور را خوب بدانید. به همین علت است که اپلیکیشن های آموزش زبان های مختلف بسیار زیاد شده اند.

طراحی اپلکیشن آموزش زبان های مختلف یکی از نمونه های پرطرفدار در حیطه اپ های آموزش محور میباشد. این اپ های آموزشی درآمد خوبی نیز دارند. زیرا کاربران و طرفداران این اپ ها بیش از سایر اپ ها آموزشی است. .و جزو دسته اپلیکیشن های آموزش محور عمومی محسوب میشوند.

شما برای یادگیری زبان باید مسیر زیادی را طی نمایید تا بتوانید به مکان موردنظر خود برسید. و همچنین هزینه های کلاس های زبان بسیار زیاد است. اما شما با صرف هزینه بسیار کم و بدون مراجعه حضوری میتوانید زبان موردنیاز خود را یاد بگیرید. که در وقت و هزینه شما صرفه جویی میشود. در کنار طراحی اپلیکیشن زبان باید اقدام به طراحی سایت آموزش زبان نیز کنید. زیرا این دو ابزار با هم تاثیر بسیار بیشتری برای شما خواهند داشت.

مزایای ساخت اپلیکیشن آموزشی

امکان تحلیل روند آموزش

یکی از ویژگی های مهم در طراحی اپلکیشن های آموزشی امکان تحلیل روند است. از آن جا که شما میتوانید در این اپ ها تست و آژمون های خود را بدهید. این اپ نیز دیتاهای نتایج آموزشی و نحوه کارکرد شما را تحلیل کرده و در قالب گرفا و نمودار به شما نشان میدهد. که متوجه خواهید شد که درصد رشد یا افت شما تا چه میزان بوده است. البته بهتر است که مشاوران و متخصصان نیز به صورت حرفه ای افراد را راهنمایی کنند تا بتوانند پیشرفتی داشته باشند.

استفاده از منابع آموزشی

همانطور که میدانید یکی از ویژگی های مهم اپلیکیشن های آموزشی این است که افراد راحت تر به فایل ها دسترسی دارند. با ورود به اپلیکیشن میتوانند به فایل های خود در سریع ترین زمان متصل شوند. شما با داشتن یک اپ آموزشی میتوانید در هر زمان و هر مکانی با هر امکاناتی که هستید به منابع و فایل های آموزشی دسترسی داشته باشید.

دسترسی به منابع آموزشی

از مزایای ساخت اپلیکیشن آموزشی دسترسی آسان آن به کلیه منابع آموزشی است. امکانی میتواند فراهم شود که افراد در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند از منابع آموزشی استفاده نمایند.

ایجاد ارتباط تعاملی

ارتباط میان مدرس و دانشجویان یی از مزایای طراحی اپلیکیشن آموزشی است. امکان چت آنلاین در این سیستم بسیار آسان بوده. و همچنین از طریق اپ دانشجویان میتوانند نوتیفیکیشن های مهم و ضروری را دریافت نمایند.

ایجاد سرگرمی همراه با آموزش

آموزش همراه با سرگرمی بسیار مهم است شما باید اپ ای طراحی کنید که برای کاربران و دانش جویان خسته کننده نباشد. میتوانید در کنار مطالب آموزشی ، مثال ها و بازی های آموزشی مرتبط با موضوع نیز قرار دهید. که همه این موارد باعث یادگیری آسان تر کاربران میشود. و شوق استفاده از مطالب آموزشی را در افراد بیشتر میکند.

معروف ترین اپلیکیشن های آموزشی

یودمی Udemy

یکی از اپلیکیشن های معروف در زمینه آموزش یودمی است. این اپ در میان کاربران بسیار محبوب است و به مهارت های آموزشی توجه ویزه دارد. در این اپ انوع آموزش با موضوعات مختلف ارائه شده است که یکی از بزرگترین منابع آموزشی را در اختیار دارد. آموزش های این اپ و سایت در قالب ویدیو بیشتر بوده که طرفداران زیادی دارد.

دولینگو Duoingo

اپلیکیشن آموزشی دولینگو یکی از معروف ترین اپ های موبایلی است که در سراسر دنیا خدمات آموزش محور ارائه میدهد. الیکیشن دولینگو در سال 2014 شروع به فعالیت کرد و باعث تحولی عظیم در صنعت آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان های زنده دنیا شد. آموزش در این اپ همراه با بازی و سرگرمی است که برای همه سنین مناسب است. سازندگان این اپلیکیشن اعلام کرده اند که اگر 34 ساعت آموزشی در این اپ بگذرانید گویی که نیم ترم از کلاس مدرسه را گذرانده اید.

پرگار

اپلیکیشن پرگار یکی از اپ های معروف در زمینه آموزش است که در مجموعه بزرگی از آموزش ها به صورت ویدیویی وجود دارد. افراد در هر سن و سالی که هستیند میتوانند از یان اپ استفاده کنند. بیشتر آموزش های ارائه شده در پرگار برای حضور در بازار کار است.

مکتب خونه

مکتب خونه یکی از اپلیکیشن های معرف و در حوزه آموزش داشنگاهی بیشتر وجود دارد. اگر دوره های آموزش در مکتب خونه را بگذرانید میتوانید مدرک رسمی از برگزار کنندگان دریافت نمایید. هدف سایت و اپ مکتب خانه آن است که بتوایند فایل های آموزشی با کیفیت بالا در دسترس عموم قرار دهید.

گاجینو

گاجینو یکی دیگر از اپلیکیشن های آموزشی است که برای محصلات و شاگردان برنامه ریز شده است. آموزش های ارائه شده در این اپ شامل کتاب های درسی مدارس است. که دانش آموزان میتوانند جهش سنجش تست های آن را به صورت آنلاین بدهند.