شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
انتخاب بهترین عنوان در سئو

آموزش انتخاب بهترین عنوان در سئو

منظور از عنوان سئو همان تگ تایتل است که در وردپرس و یواست نیز به همین عنوان است. یکی از بخش های مهم در سئو محتوا بر اساس کلمات کلیدی مورد جستجو کاربران توجه به عنوان سئو سایت است. سایت هایی که بلاگ محور هستند مانند خبری ، آموزشی و غیره باید بیش از سایت های دیگر به عنوان سئو خود توجه داشته باشند. انتخاب بهترین عنوان در سئو فقط مختص به مقالات نیست بلکه باید برای صفحه اصلی ، محصولات، برگه ها و سایر بخش ها به درستی صورت گرفته و قوانین نگارشی برای آن انجام شد.

یکی از عامل های مهم برای جذب کاربران در نگاه اول عنوان سایت است. بسیار مهم است که شما از چه عباراتی برای مقاله سئو خود استفاده میکنید. یکی از دلایل مهم آن نرخ کلیک یا CTR است. انتخاب بهترین عنوان در سئو تاثیر مستقیمی بر روی این دارد کاربر ترغیب شود بر روی لینک وب سایت شما کلیک کند. بنابراین برای اینکه نرخ کلیک را افزایش دهید باید از عناوین جذاب و زیبا استفاده کنید.

فهرست مطالب

دلایل اهمیت عنوان سایت در سئو

  • عنوان صفحه در سئو سایت به ربات ها و کاربران کمک میکند که متوجه شوند محتوای صفحه در ارتباط با چه موضوعی است.
  • بهینه سازی عنوان سئو به شما کمک میکند تا راحت تر بتوانید برای کلمه کلیدی درنتایج جستجو گوگل رتبه بگیرید.
  • در صورتی که عناوین جذاب بنویسید کاربران بیشتری روی لینک شما کلیک کرده و در این صورت ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • در واقع گوگل برای اینکه صفحات را رتبه بندی کند بعد از اینکه متن صفحه شما را تحلیل کرد به عبارت کلیدی که در عنوان سئو خود استفاده میکنید نیز توجه میکند. در واقع یکی از معیارهایی که باعث افزایش رنکینگ سایت شما میشود مربوط به ctr است. گوگل سایت هایی که در یک صفحه قرار دارند را بر اساس بالا یودن میزان نرخ کلیک جا به جا میکند.

نکات بهینه سازی عنوان صفحات برای سئو

عباراتی که برای عنوان سئو درج میکنید میتواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیرگذار باشد.

عبارات کلیدی در عنوان سئو

عبارت کلیدی اصلی محتوا باید حتما در عنوان صفحه وجود داشته باشد. بهتر است که عنوان صفحه شما نیز با کلمه کلیدی اصلی صفحه شروع شود. برای این منظور باید کلمه کلیدی اصلی در ابتدای عنوان قرار بگیرد.

طول عنوان سئو

طول عنوان سئو باید حدااکثر 60 کاراکتر باشد. گوگل در واقع 600 پیکسل از تگ عنوان را در SERP نمایش میدهد. درست است که میتوانید بیش از این بنویسید اما عنوان شما در این صورت به صورت کامل در نتایج جستجو نمایش داده نمیشود و دادمه عنوان خود را به صورت خط چین خواهید دید. بهتر است که از عبارات کلیدی طولانی یا long tail keyword به جای کلمات کلید کوتاه استفاده نمایید. زیرا کلمات کلیدی طولانی تر شانس بیشتری دارند تا در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرند. بعد از این که رتبه های مدنظر را در گوگل گرفتید میتوانید عناوین خود را کوتاه تر نمایید.

منحصر به فرد بودن عنوان

یکی از خطارهایی که صورت میگیرد و بسیار نیز دیده شده است این است که عنوان دو یا چند صفحه مانند هم هستند. این خطا duplicate content است که برای اجتناب از آن باید هر صفحه از سایت شما دارای عناوین منحصر به فرد باشد. برای اینکه از تکرار عناوین جلوگیری شود میتوانید از افزونه هایی که برای وردپرس وجود دارد استفاده کنید. اما به شما توصیه میشود که هنگام انتشار یک مقاله توجه داشت هباشید که عناوین مانند هم نباشند.

باید عناوین شما نزدیک به عناینی باشد که کاربران در گوگل جستجو میکنند. برای اینکه بدانید گاربران بیشتر چه چیزهایی را جستجو میکنند میتوانند از ابزارهای مختلف استفاده کنید اما راحت تر روش توجه به پیشنهادات گوگل است.

عنوان سئو کجا است ؟ 

اگر افزونه یواست را نصب کنید عنوان سئو وردپرس در بالای توضیحات قرار دارد. هر عبارتی که در این فیلد است در تگ title صفحه وجود دارد. میتوانید برای مشاهده تگ عنوان یک صفحه به سورس آن مراعه کرده و تایتل آن را مشاهده نمایید.

چرا گوگل گاهی از برچسب عنوان استفاده نمیکند ؟

گاهی اوقات گوگل عناوینی را به شما نشان میدهد که با تگ عنوانی که نوشته اید مطابقت ندارد برای این است که گوگل آن را بازنویسی کرده است. چند احتمال وجود دارد

اول اینکه تگ عنوان شما از کلمات کلیدی پر شده باشد
دوم اینکه تگ عنوان با کوئری جستجو مطابق نباشد که در این صورت گوگل عنوان شما را بازنویسی میکند.

دارا بودن عنوان جایگزین

ممکن است که عناوین جایگزین در بخش های دیگر داشت هباشید مانند توییتر و فیسبوک و گوگل از آن ها استفاده کند.

 

نکات نوشتن تگ عنوان خوب برای سئو

نکات نوشتن تگ عنوان خوب برای سئو

توجه به طول تگ

اگر عنوان تگ خیلی طولانی باشد موتورهای جستجو تمام تایتل شما را نشان نداده و ممکن است آن را با سه تا نقطه به پایان برسانند. و در این صورت کلمات کلیدی که میخواهید در نتایج نشان داده نمیشود. بنباراین سعی کنید تگ عنوان شما بین 50 تا 60 کارکتر باشد. البته بستگی به نوع کاراکترها دارد. زیرا بعضی کارکترها فضای بیشتری را میگیرند.

بهینه سازی بیش از انداره برای تگ عنوان نکنید

اگر عنوان صفحه سایت شما با کلمات کلیدی تکراری وجود داشته باشد هم برای کاربران و هم برای گوگل ناخوش آیند است. برای مثال به عنوان زیر دقت کنید :

خرید نرم افزار ، طراحی نرم افزار ، بهرترین نرم افزار و غیره

نباید کلمات کلیدی خود را دائم در عنوان سئو تکرار کنید. این عناوین هم از نظر کاربران و هم از نظر موتورهای جستجوگر قابل قبول نیست. زمانی گه گوگل متوجه شود ما به عمد کلمات کلیدی را به شکل های مختلف در عنوان سئو خود قرار دادید در این صورت است که باعث سئو منفی سایت میشود. بنابراین همواره توجه داشته باشید که بهینه سازی بیش از حد نکنید.

هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد

عناوین منحصر به فرد به موتورهای جستجوگر کمک میکند تا بتوانند محتوای صفحات را از یکدیگر تفیکیک نمایند. شاید سایت شما جزو سایت هایی باشد که صفحات زیادی در آن داشته و درنظر گرفتن عناوین منحصر ب فرد کمی دشوار باشد. برای همین به شما توصیه میشود که میتوانید برای هر محصول خود از الگوی زیر استفاه کنید :

نام محصول دسته بندی محصول – نام تجاری

شاید پیش خود بگویید که چرا به صورت نام محصول – دسته بندی محصول – نام تجاری نوشته نشده است. به این دلیل که هر عبارت بین خط فاصله یک کلمه کلیدی محسوب میشود که باید منحص به فرد باشد. و شما یک صفحه دسته بندی محصول دارید که تعداد زیادی محصول هستند. بنابراین بهتر است که دسته بندی در کنار نام محصول قرار گرفته باشد.

کلمات کلیدی مهم در ابتدای عنوان صفحه باید قرار بگیرید.

سعی کنید که کلمه کلیدی شما در ابتدای تگ عنوان باشد. در این صورت برای سئو عنوان شما نیز بهتر خواهد بود. همچنین افراد نیز به کلمات اولیه توجه بیشتری میکنند که این باعث میشود نرخ پرش در سایت شما افزایش پیدا کند.

استفاده از مزیت برند

حتما سع یکنید که نام برند خود را در انتها عنوان اضافه کنید. زیرا باعث شناخته تر شدن وب سایت شما میشود.

نوشتن تگ عنوان مختص مشتریان

تگ های عنوان برای سئو بسیار مهم هستند.باید ب گونه ای جذاب بنویسید که مشتریان که هدف شما هستند بر روی آن کلیک کنند. تگ عنوان اولین تعامل کاربران با برند شما است. بنباراین سعی کنید که عنوان شما حاوی پیامی باشد که آن ها به دنبال آن هستند.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...