شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
الگوریتم برت گوگل

الگوریتم برت گوگل

الگوریتم برت گوگل یکی از بزرگ ترین و باهوش ترین الگوریتم های گوگل است. که با نام BERT شناخته میشود و مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representation From Transformers است. یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است. که کمک میکند که ساختار معنایی در عبارات و کلمه های موجود را درک کند. این الگوریتم در آینده ای نزدیک آپدیت هایی خواهد داشت که سئو سایت و بهینه سازی سایت ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین شما به عنوان سئوکار باید با نحوه عملکرد الگوریتم های سئو گوگل آشنا باشید.

اگر کلمه ای را در گوگل سرچ کنید میبینید که به شما پیشنهاداتی در مورد جستجو عبارات ارائه میدهد. BERT به الگوریتم های گوگل کمک میکند که زبان محاوره و عادی مردم را در جستجو درک کنند. و خوب همانطور که میبینید باید خیلی به زبان انسان نزدیک باشد. این روزها پیشنهادات گوگل عموما به صورت زبان های عامیانه است که افراد استفاده کرده اند.

فهرست مطالب

گوگل بر این تصمیم شده که بر اساس الگوریتم های هوش مصنوعی زبان ماشین را به زبان طبیعی و انسانی نزدیک تر کند. زیرا بیشتر مردم با زبان عامیانه ای که دارند جستجو میکنند. ربات های گوگل نیز از این حیث بسیار ایده آل تر شده اند. البته قابل به ذکر است که الگوریتم RANKBRAIN تا حدودی زبان انسانی و عامیانه را جایگزین زبان ماشینی کرده است. ولی با حضور الگوریتم BERT یک مکملی برای رنک برین شده است که باعث شده که نتایج ایده آل تر و مرتبط تر باشند.

درک ساختار پیچیده الگوریتم برت گوگل

با توجه به روی کار آمدن الگوریتم های جدیدی مانند الگوریتم برت، گوگل در یک جمله که مینویسید، کلمات را تک تک معنا نیکند. بلکه موقعیت قرارگیری کلمات در جمله را توجه میکند. بلکه مفهوم کلی و معنایی جمله را تشخیص میدهد. برای مثال قبلا شما مینوشتید چگونگی مهاجرت به سوئیس، خوب اگر حرف “به” را برداریم و از “سوئیس” بگذاریم معنی جمله تغییر میکند.

قبل از آپدیت الگوریتم BERT تفاوتی میان “از” و “به” قائل نمیشد. و نتایج متایج مهاجرت سوئیس را نشان میداد. اما حالا بعاد از آپدیت به گونه ای شده که معنی حروف اضافه در هر جای جمله که باشد متوجه میشود. و شما اگر حروف اضافه را تغییر دهید نتایج متفاوتی خواهید گرفت. الگوریتم BERT عنوان یکی از مقالات آموزشی متخصصان گوگل است که در سال 2018 آن را ارائه دادند.

این الگوریتم برت میتواند کمک کند که ماشین ها دیگر نزدیک به زبان انسان باشند. یعنی زبان محاوره ای انسان را درک نمایند. و این باعث میشود که هنگام انسان در تعامل با ماشین خطاها به میزان زیادی کاهش پیدا کند. به این فرآیند NLP (Natural Language Processing) گفته میشود. که در الگورتیم برت از این الگوریتم هوش مصنوعی استفاده شده است.حال با آپدیت الگوریتم برت گوگل ، ماشین ها میتوانند زبان ما را درک کنند. و در کارهایی مانند سرچ در گوگل، نتایج بهتری خواهیم گرفت. زیرا زبان ما را بهتر درک کرده و کوئری کاربران را تحلیل کرده.

الگوریتم BERT

فرض کنید که شما قبلا کلمات یکسان که معانی متفاوتی داشتند را در گوگل مینوشتید. برای مثال How to catch a cow fishing خوب طبیعا قبلا از آپدیت الگوریتم برت، نتایج گاو ها و ماهی خاردار را نشان میداد. در انگیسی Cow هم به معنی گاو و هم به معنی ماهی خاردار است. که گوگل تفاوتی ماین این دو قائل نمیشد. اما حال بعاد از آپدیت الگوریتم BERT شاهد آن خواهید بود که الگوریتم های گوگل معنی Fishing را در کنار Cow قرار دهند و متوجه شوند که منظور ماهی است نه گاو. چون از عبرات Fishing استفاده شده است. توجه شده که باید معانی کلی جمله را درنظر بگیرد.

تاثیر الگوریتم برت بر کوئری

گوگل بعد از آپدیت های جدیدی که ارائه داد سر و صدای زیادی به پا شد. اما رتبه سایت ها بعد از ایجاد این الگوریتم تغییر نکرده است. زیرا این الگوریتم تمرکز خود را بر روی کوئری های طولانی قرار داده است. و کمات کلیدی طولانی نیز مورد توجه سئو کاران نیست. البته این بروزرسانی الگوریتم برت باعث شده است که ده درصد نتایج گوگل تغییر کنند.

تاثیر الگوریتم برت بر روی سئو سایت

الگوریتم های گوگل هر تغییر را بروزرسانی که کنند بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت نیز اثر میگذارد. سئو فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجوگر نظیر گوگل است. بنابراین تغییرات آن ها بر روی سایت ما و رتبه بندی سایت ما بی تاثیر نخواهد بود. حال باید ببینیم چه کاری انجام دهیم که مناسب الگوریتم BERT گوگل باشد :

در واقع آقای دنی سالیوان که یکی از متخصص های گوگل است اعلام کرده است که روش بهینه سازی برای BERT وجود ندارد. این الگوریتم میتواند درکی بهتر از محتواهای مرتبط به کاربر بدهد. این نتایجعه گیری را میتوانیم کنیم که رضایت کاربر از هر چیزی مهم تر است. بنابراین با محتوایی بنویسیم که کاربردی و مناسب کاربر باشد. هدف اصلی الگوریتم برت بهبود نتایج جستجو کاربر است.

درک هدف جستجوی کاربر و بهینه سازی سایت

الگوریتم برت هدفی که دارد بهبود هدف جستجو کاربران است. که بتاند با درصد خطایی بسیار کمی منظور کاربر را درک نماید. و نتایجی را ارائه دهد که به منظور کاربر نزدیک ترین باشند. برای مثال شما اگر چیزی را به اشتباه تایپ کنید گوگل آن را برای شما اصلاح میکند. و نتایجی را میدهد که شما به دنبالش بوده اید. الین الگوریتم بر پایه درک بهتر جستجوی کاربر ایجاد شده است. بنابراین سعی کنید هنگام محتوا نویسی در سایت به زبان ساده مطالب خود را بنویسید که کاربر درک درستی از آن داشته باشد. استفاده از جمله بندی پیچیده و طولانی مناسب نخواهد بود.

گوگل این مسیر را پیش گرفته است که الگوریتم های هوش مصنوعی آن درکی شبیه به انسان داشته باشند. و مانند یک انشان فکر کنند. و همین باعث میشود که کاربران هنگام جستجو نتایج قابل قبول تری بگیرند. وب مسترها ها باید به این نکته توجه کنند گه تولید محتوای بهینه در ساخت سایت لازم است. باید بتوانید به زبان کاربر صحبت کنید نه به زبان ماشنی. هرچه محتوای شما خواناتر و مفیدتر باشد، نشان دهنده پیشرفت و موفقیت شما خواهد بود.

تاثیر الگوریتم برت بر روی بازاریابی محتوا

اولین تغییر با روی کار آمدن آپدیت های جدید به سئوکاران توصیه میشود که در تولید محتوای بیش از پیش دقت لازم را نمایند. بهتر است که از روش های بهتر و نوین تر تولید محتوا استفاده نمایید. باید به جای سبز کردن پلاگین هاییی مانند YOAST که برای سئو استفاده میشود.

بهتر است که در مورد کلمات کلیدی مناسب تحقیق نمایید. باید هدف از جستجوی کاربران را درک کنید. چیزی را به کاربران بدهید که به آن نیاز دارند. باید خود را به جای کاربر بگذاریم و از دید کاربر شروع به تولید محتوا کنیم. اینکه کاربر چه نوع محتوایی را دوست دارد. ممکن است که شما کلمه کلیدی را انتخاب نمایید ولی با سرچ متوجه میشوید که گوگل عبارات کلیدی دیگری از کاربران را به شما پیشنهاد داده است.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...