شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
الگوریتم ماه عسل گوگل

الگوریتم ماه عسل گوگل

در واقع ماه عسل گوگل یک نوع رفتار است که گوگل نسبت هب صفحات تازه انتشار یافته نشان میدهد. به این صورت که صفحات تازه منتشر شده را به نتایج اولیه میبرد تا این فرصت را به آن ها بدهد که کاربران بررسی و مشاهده کنند. و به این صورت اگر رضایت کاربران زیاد باشد طبیعتا افت رتبه پیدا خواهد کرد اما نه چندان زیاد. اما اگر زیاد مورد استقبال کاربران مواجه نشود به صفحات خیلی عقب تر میرود.

شما نیز دیده اید که صفحه ای را تازه ایجاد میکنید  در این صورت ترافیک کرابران نیز افزایش پیدا میکند و با جستجو میتوجه میشوید که در در رتبه های اولیه گوگل هستید. و با گذشت زمان متوجه میشوید که ترافیک این صفحه به صفر رسیده است زیرا به صفحه های عقب تر نتایج رفته است. این رفتار ماه عسل گوگل است که با سایت های تازه وارد و صفحات تازه منتشر شده دارد تا بتواند یک فرصت و شانسی را برای دیده شدن به آن ها بدهد.

فهرست مطالب

هر از گاهی مخاطبان در بخش پرسش و پاسخ سوال میکنند که چرا یک صفحه از وب سایت آن ها مدتی از در صفحه اول گوگل قرار گرفته و ناگهان با افت شدید مواجه میشود. خوب این به دلیل ماه عسل گوگل یا google honeymoon اتفاق میفتد. در این مقاله میخوهیم که به صورت کامل توضیحاتی را در این باره خدمت شما ارائه دهیم. همجنین متوجه خواهید شد که تفاوت سندباکس گوگل یا ماه عسل گوگل در چیست .

علت ماه عسل گوگل چیست ؟

خوب تا اینجا متوجه شده اید که ماه عسل گوگل چیست و حدودا چه مدت زمانی طول میکشد. خوب حال میخواهیم بدانیم که دلیل این کار گوگل برای چه چیزی است ؟

نرخ پرش پایین نیز نشان دهنده این است که هر کاربر یکه وارد این سایت میشود رضایت کافی را کسب میکند. هر چه زمان ماندگاری کاربران در یک صفحه ای بیشتر باشد گوگل متوجه میشود که این سایت برای کاربران مفید بوده و توانسته است که نظ رکاربران را به خود جلب کند بنابراین شانس آن را میدهد که در رتبه های بالاتری قرار گیرد.

در واقع گوگل برای این که متوجه شود این صفحه تازه انتشار یافته چه کیفیتی دارد از نظرات کاربران استفاده میکند. که با توجه به توضیحات بالا نرخ پرش و نرخ ماندگاری ، تعداد کلیک ها از روی رفتار کاربران محاسبه میشود.

مدت زمان ماه عسل گوگل

آمار دقیقی نمیتوان در مورد ماه عسل گوگل داشته باشیم. اما طبق تجربه هایی که مطرح شده زمانی که شما صفحه ای را ایجاد کرده و محتوایی را منتشر میکنید گوگل آن را ابتدا به صفحه های اولیه برده و بعد از گذشت یک هفته ای که در صفحه اول میماند آن را به جایگاه اصلی خود بازمیگرداند که میتواند صفحه های بسیار عقب تر در نتایح باشد.

 آیا همه صفحات دچار ماه عسل میشوند ؟

لازم به کر است که این اتفاق برای همه صفحات اتفاق نمیفتد که گوگل آن ها را بعد از انتشار در رتبه های اولیه خود قرار دهد. اما تعداد زیادی ا زمقالات دچار ماه عسل میشوند که در آن سئو و بهینه سازی محتوایی نیز رعایت شده است.

تفاوت google honeymoon و sandbox

آیا کاهش رتبه های ناگهانی صفحات سایت ها به دلیل ماه عسل گوگل است ؟

البته اگر با توجه به اتفاقاتی که برای صفحات سایت میفتد نباید این برداشت را کرد که ا زسمت الگوریتم ماه عسل گوگل است بعضی از مواقع کاهش رتبه سایت یک خطر بسیار بزگی است که باید برای راه حلی برای رفع مشکل پیدا کنیم که در ادامه به آن اشاره میکنیم :

پنالتی گوگل

 ممکن است که شما به دلیل رعایت نکردن بعضی از قوانین که گوگل بر روی آن ها حساسیت دارد جریمه شوید. اشتباهات و تکنیک های سئو کلاه سیاه باعث بروز همچین مشکلی میشوند که بسیار خطرناک است.

آپدیت الگوریتمی

زمانی که گوگل یک الگوریتم جدید را معرفی میکند خیلی از سایت ها به دلیل اینکه مواردی خلاف جه آن الگوریتم را انجام داده اند دچار افت رتبه میشوند. اگر سایت شما با قوانین الگوریتم تضاد نداشته باشد گوگل آن را به جایگاه قبلی بازمیگرداند اما اگر خلاف آن باشد کاهش رتبه بسیار شدیدی را خواهد داشت.

رقابت 

هیچ موقع نباید رقبای خود را دست کم بگیرید. زمانی که شما فعالیت کمتری دارید بدانید که احتمالا آن ها بر روی سئو سایت زمان بیشتری گذاشته اند که رتبه و جایگاه خود را به رقبا داده اید.

تفاوت google honeymoon و sandbox

بعضی از مواقع است که کاربران ماه عسل گوگل را با سندباکس اشتباه میگیرند. در واقع سندباکس حالتی است که برای سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند یا سایت هایی که تازه از جریمه گوگل رها شده اند اجرا میشود و یک الگوریتم است. گوگل دامنه های تازه کار را در یک جعبه شنی مانند قرار میدهد که بتواند فعالیت های آن ها بهتر زیرنظر داشته باشد که حدود 3 الی 6 ماه طول میشکد تا گوگل متوجه شود که هدف از راه اندازی این وب سایت چه چیزی است. باید شما در این مدت کاری کند که گوگل به شما اعتماد کند که میتواند با تولید محتوای خوب و کسب رضایت کاربران ممکن بسازید. سندباکس هیچ گاه مورد تایید گوگل نشده است و سئوکاران نیز به صورت تجربی متوجه آن شده اند.

نتیجه گیری

مهمترین چیزی که باعث شده است تا گوگل اقدام به راه اندازی هانی مون کند به دلیل بررسی کیفیت و تجربه کاربری محتوای تازه انتشار یافته است. گوگل میخواهد ببینید که با قرار دادن این محتوا در صفحه اول بداند چه تعداد کلیک ، چه نرخ ماندگاری و غیره را خواهد داشت. زمانی که کاربران در نتایج جستجو صفحه ای رایمیبنند اما به سرعت از آن بیرون می آیند نشان دهنده این است که این صفحه کیفیت لازم چه از نظر محتوایی ، ساختاری یا ظاهری را ندارد. هرچه نرخ پرش کی سایت بیشتر باشد گوگل متوجه میشود که این سایت کیفیت لازم را ندارد.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...