شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
الگوریتم موش کور گوگل

الگوریتم موش کور

الگوریتم موش کور یکی از الگوریتم هایی است که برای تکمیل دیگر الگوریتم هایی مانند کبوتر ابداع شده است. این الگوریتم جزو الگوریتم های ناشناخته گوگل است. این الگوریتم به این صورت است که باعث میشود برخی نتایج کسب و کارهای محلی فیلتر شوند. یا اینکه باعث میشود که برخی نتایج در SERP تغییر جایگاه داشته باشند

الگوریتم موش کور کسب و کارهای محلی را فیلتر میکند اما با این حال گوگل در حال تست کردن و ایجاد تغییرات در این الگوریتم است. بنابراین بهتر است که بر روی استراتژی بازاریابی جستجوی محلی خود کار کنیدممکن است که گوگل سایت شما را در برخی از جستجو ها نشان ندهد اما میتوانید بر روی استراتژی هایی کار کنید که سایت برای مشتریان قابل دسترسی باشد. در ادامه میخواهیم به این الگوریتم بپردازیم :

فهرست مطالب

الگوریتم موش کور یا Possum چیست ؟

یکی دیگر از الگوریتم هایی که گوگل آن را در سال 2016 معرفی کرد موش کور یا Possum است. در واقع قبل از به روی کار آمدن این الگوریتم کسب و کارهای محلی شانس این را نداشتند که بتوانند در رتبه های اولیه در گوگل قرار بگیرند. برای مثال اگر شما رستوران در رشت را جستجو میکردید نمیتوانستید رستوران هایی که در رشت هستند را مشاهده نمایید. در واقع این الگوریتم کمک کرد تا کسب و کارهای محلی بتوانند در جستجوی محلی در نتایج اولیه دیده شوند. بنابراین اگر شما رستوران های در شمال تهران را جستجو میکنید نباید رستوران هایی که در مرکز شهر هستند به شما نمایش داده شود.

علت نام گذاری الگوریتم possum

تمرکز اصلی موش کور بر روی جستجوی محلی و نزدیک است. و تمرکز اصلی این الگوریتم بر روی سئو محلی است. با توجه به دقت زیادی که این الگوریتم دارد باعث شده است که یک سایت به ازای یک کلمه کلیدی نشان داده شود و گاهی اوقات نیز دیده نشود و برخی سئوکاران تصور کرده که شاید دچار پنالتی شده اند. به همین علت است که به این الگوریتم مش کور گفته میشود.

کمک به کسب و کارهای محلی

همانطور که در این مقاله گفته شد هدف الگوریتم موش کورد این است که کسب و کارهای محلی را در رتبه های خوبی قرار دهد. یکی از تمرکز های اصلی این الگوریتم بر روی موقعیت های مکانی است. الان فرقی نمیکند که در چه حوزه و چه شهری مشغول به فعالیت هستید. شما میتوانید با انجام سئو محلی در شهر خود بازدید کننده از گوگل داشته باشید. برای مثال افراد زمانی که رستوران در شهر لاهیجان را جستجو میکنند بتوانند رستوران های آن شهر را ببیند نه اینکه رستوران های شهر رشت در نتایج اولیه ظاهر شود.

اقدامات لازم در مواجه با الگوریتم موش کور گوگل

یکسان سازی آدرس

یکی از مواردی که در الگوریتم موش کور مهم است یکسان سازی آدرس است. در واقع این الگوریتم بر اساس آدرسی که در گوگل مپ وارد کرده اید شما را در سئو محلی در نتایج اولیه قرار میدد. آدرس را به صورت صحیح و کامل وارد کرده و به هیچ عنوان از دو آدرس استفاده نکنید. زیرا این الگوریتم فقط یکی از آدرس ها را نشان میدهد و دیگری را فیلتر میکند. اگر آدرس شما تغییر کرده است را حتما در ابزارهای گوگل اصلاح نمایید تا آدرس فعلی شما را نشان دهد.

اهمیت موقعیت مکانی نسبت به قدمت کسب و کار

در الگوریتم موش کور موقعیت مکانی برای بالا آمدن در سرچ گوگل بسیار مهم است. در واقع از این طریق کسب و کارهای نوپا میتوانند در جستجوهای محلی بالا آمده و دیده شوند.

اگر کسب و کار شما محلی است حتما از کلمات کلیدی محلی استفاده نمایید. در واقع آدرس کسب و کار شما بر روی نقشه بسیار مهم است. برای این کار حتما در اولین فرصت آدرس محل کار خود را در گوگل مپ یا Google my business وارد نمایید.

بررسی و اصلاح اطلاعات محلی

بهتر است که اطمینان حاصل نمایید که شرکت شما اطلاعات تکراری و نادرستی را در سایت نداشته باشد. اطلاعات نادرست میتواند ربات های گوگل را برای ارائه نتیجه بهتر گیج نماید. در واقع انچه برای الگوریتم موش کور اهمیت دارد این است که برای نتایج مرتبط اهمیت بیشتری قائل میشود.در واقع سعی میکد کس و کارهایی را نمایش دهد که با عبارت سرچ شده مرتبط تر باشد.

الگوریتم موش کور یک آپدیتی برای رتبه بندی جستجی لوکال و محلی گوگل است . الگوریتم possum تصمیم میگیرد که سایت و کسب و کارهای محلی را در گوگل نمایش دهد. بیزینس شما اگر در محل در و خارج از محدوده شهر است اصلا نگران نباشید با روی کار آمدن این الگوریتم به راحتی در محدوده مورد نظر خود در نتایج جستجو گولگ دیده میشوید.

آپدیت الگوریتم موش کور

موش کور در واقع یک آپدیتی برای الگوریتم رتبه بندی جستجوی محلی گوگل است. و تعیین کننده این است که چه زمانی یک بیزینس در نتایج دیده شده و چه زمانی باید فیلتر شود در واقع با جستجوی یکان کسب و کار های محلی ممکن ات همیشه نشان داده نشوند.

کسب و کارهای خارج از محدوده جستجو شده هستند باز هم در نتایج گوگل دیده میشوند حتی با اینکه ممکن است کمی از محدوده مورد نظر دورتر باشد.

اگر د کسب و کار در یک ساختمان باشند در نتایج یکسان در رتبه نزدیکی ممکن است قرار نیگرند. ممکن است که دو دندانپزشک در یک ساختمان کار کرده اما کارشان به هم بی ربط باشد.

کسب کارهایی که چندین شعبه دارند اما برای یک نفر سهیتند به این صورت است که اگر جستجو کنید هر دفعه ممکن است با یکی از شعبات و وفاتر روبرو شوید. برای مثال تصور کنید که دکتر دندانپزشکی دارای دو مطب است اما هر دفعه که جستجویی را انجام میدهید یکی از مطب های آن فیلتر شده و در نتایج نشان داده نمیشود.

بنابراین اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید حتما سئو سایت محلی را انجام دهید. و در نقشه گوگل حتما شماره های تماس و آدرس خود به همراه دقیق و جامعی را وارد نمایید. در این صورت موتورهای جستجوگر راحت تر میتوانند شما را پیدا کنند و همچنین کاربران محلی نیز جذب کسب و کار شما شده و درآمد را افزایش میدهند.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...