شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
9 دلیل ترک سایت توسط کاربران

علت ترک سایت توسط کاربران

جذب بازدیدکننده در سایت یکی از کارهای مهم و ضروری است که مدیر وب باید به آن توجه داشته باشد. این مورد باعث میشود که سایت شما مورد علاقه کاربران قرار بگیرد. این مورد باعث افزایش ترافیک در سایت شما میشود. هرچه ورودی سایت شما بیشتر باید باعث افزایش رتبه در سئو سایت میشود و همین موجب افزایش درآمد بیشتر خواهد شد. عواملی هستند که اگر به آن ها توجه نکنید کاربان سایت خود را از دست خواهید داد. در این مقاله میخواهیم به دلایل ترک سایت توسط کاربران بپردازیم.

زمانی که کاربر وارد سایت میشود دلایلی وجود دارد به علت جذاب نبودن سایت شما را ترک خواهد کرد. تکرار این کار توسط کاربران بیشتر باعث میشود که رتبه سات شما تا میزان زیادی کاهش پیدا کند. گوگل به رفتار کاربران توجه زیادی میکند. در واقع با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران میتواند متوجه شود که یک سایت چه تجربه کاربری را ارئه میدهد. زیرا یک یاز اولیت مهم گوگل برای رتبه بندی سایت تجربه کاربری آن ها است. ممکن است که یک سایت شما بسیار زیبا باشد اما مشکلات جزئی میتواند باعث شود که کاربران از سایت شما بروند بنابراین علت ترک سایت توسط کاربران را حتما بررسی کنید.

فهرست مطالب

9 دلیل ترک سایت توسط کاربران

1) کند بودن سایت

علت اول ترک سایت توسط کاربران و بارزترین پایین بودن سرعت لود است. یکی از دلایل مهمی که کاربران ممکن است سایت شما را ترک کنند کم بودن سرعت بارگذاری صفحات سایت است. سرعت کند موجب میشود که کاربران به محض ورود به سایت شما منتظر بمانند. تحقیقات نشان داده است که کاربران بیشتر از 3 ثاینه برای لود سایت منتظر نمیمانند. اگر سایت کند باشد آن را بسته و وارد سایت دیگری میشوند. یک ثانیه تاخیر میتواند باعث کاهش مشتریان و مخاطبان شما شود. اگر میخواهید که بازدید ا سایت شما افزایش پیدا کند باید کندی سات خود را برطرف نمایید. بنابراین باید علل های کندی سرعت سایت را رفع نمیید.

2) طراحی کسل کننده سایت

تکنیک های مهم برای طراحی رابط کاربری زیبا و جذاب استفاده از متخصص در زمینه طراحی سایت است. اگر سایت شما جذاب و انرژی بخش باشد باعث مشود که کاربران مدت زمان زیادی در سایت شما بمانند. طراحی های قدیمی و کسل کننده باعث میشوند که کاربران سایت را ترک کنند. سایت باید برای حفظ تعامل با کاربران خود تلاش کند اگر رضایت کاربران را کسب نکنید بازدیدکنندگان دیگر به سایت شما مراجعه نخواهند کرد. در عوض اگر سات شما جذاب وزیبا باشد باز هم به سایت شما سر خواهند زد.

3) قدیمی بودن مطالب سایت

یکی از دلایل ترک کاربران سایت قدیمی بودن محتوای سایت است. سعی کنید که در هفته حداقل یکبار اقدام به منتشر کردن مقاله جدید کنید. اگر سایت شما آموزشی است سع کند مطالب آموزشی روز را قرار دهید. اگر سایت شما فروشگاهی است سعی کنید هر روز محصولات خود را بروز کنید و محصولات جدید را برای خرید قرار دهید. اگر این روند را به درستی ط کنید موجب میشود که کاربران با علاقه به صورت متعدد به سایت شما سر بزنند. با این روش رتبه سایت شما بهبود خواهد یافت زیرا گوگل متوجه میشود که کاربرانی که باز میگردند به این دلیل است که محتوای شما مناسب بوده است.

4) مسیردهی بد سایت

ساختار سایت ، دسته بندی ها، مسیردهی ها و غیره باید به درستی انجام شود. از گزینه های مناسب برای نقشه سایت خود استفاده کنید. باید محتوای سایت شما در هر جا که هست قابل دسترسی و قابل فهم باشد. اگر کاربارن بر پیدا کردن یک مورد در سایت شما دچار سردرگمی بشوند سایت شما را ترک میکنند. بنابراین موارد یکه برای کاربران مهم است را در دسترس آن ها قرار دهید. و مواردی که مهم نیستند را به صفحات در سطح دسترسی دورتر منتقل نمایید. در یک مقاله نشان داده است که 90 درصد افراد از طراحی و عدم دسترسی سایت های موجود رضایت کافی را ندارند .

5) طراحی نامناسب و غیر ریسپانسیو در موبایل

کاربران برای دسترسی بهتر به اطلاعات شما نیازمند نمایش مناسب در دستگاه ها مختلف هستند. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد کاربران به سرعت آن را ترک خواهند کرد. زیرا همین مورد مورد باعث کاهش بازدید از سایت شما خواهد شد. بیش از نیمی از افراد از طرق تلفن همراه خود وارد سایت ها میشوند. به همین دلیل اگر با ظاهر به هم ریخته یا نامناسب در دستگاه خود مواجه شوند سایت شما را ترک میکنند و وارد سایت دیگری خواهند شد. بنابراین ریسپانسیو نبودن سایت یکی از علل های ترک سایت توسط کاربران موبایل است.

6) قالب بندی و محتوای بد سایت

قالب بندی محتوا میتوانید تلاش های شما را از بین ببرد. سایت شما باید به گونه ای باشد که قابلیت خواندن و نوشتن بالایی داشته باشد. برای این منظور مطالب مرتبط با موضوع را به صورت ساده و شفاف ارائه دهید. از کلمات سنگین و جملات طولانی دوری کنید. سعی یکنید که ماطلب را به خلاصه ترین و بهترین حالت به کاربر ارائه دهید. برا یهایلایت مطالب در متن از تیترها جذاب استفاده کنید.

7) تایپوگرافی بد

اندازه فونت نوع تایپوگرافی، رنگ بندی، چینش صفحات، رنگ پس زمینه و غره میتواند منجر به کاهش خوانایی شود. همواره سعی کنید که ابزارهای مناسب را در سایت خود استفاده کنید. بنابراین به صورت کلی محتوای سایت و ادبیات سایت خود را بررسی کنید.

8) تبلیغات بیش از حد

نمایش تبلیغات در سایت یک راه حل ایده آل است که میتوانید باری درآمدزایی از آن استفاده کنید. ولی استفاده بیش از خد از بنرها تبلیغاتی موجب شلوغ شدن سایت و کلافه کردن مشتریان میشود. به جای اینکه کاربر را با انوع تبلغات های متنی و تصویری آزار دهید. سعی کنی که د رحد کم تبلیغات در سایت خود قرار دهید. تا کاربر برای اینکه به مطلب خود برسد محبور نباشد که تبلیغات های شما را به ناچار ببینند. بسیاری از سایت های اول تبلیغات را در بخش بالایی صفحه خود قرار میدهند سپس مقاله خود را در بخش پایینی صفحه سایت قرار میدهند که کاربران مجبور باشند برای دیدن آن اسکرول انجام دهند.

9) ثبت نام اجباری

یکی از دلایلی که باعث میشود کاربران سات شما را ترک کنند به دلیل ثبت نام اجباری در سایت ها است. برای مثال برای مشاهده ماطلب و لینک ها مجبور هستد که در ابتدا ثبت نام کنید. این موانع برای کاربر خوش آیند نخواهد بود. و همین باعث میشود که کاربران سایت شما را ترک کنند. باید بدانید که اگر موانع برای تعامل کاربر با سایت ایجاد کنید، کاربر سایت شما را ترک میکند. زیرا سایت های دیگری هستند که نیاز به ثبت نام ندارند. بنابراین دلایل و امتیازهایی را از این راه کسب نمایید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...