شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
اشتباهات رایج در سئو

اشتباهات رایج در سئو

بسیاری از افراد سایت خود را سئو میکنند اما یک سری نکاتی که باید درنظر داشته باشند را فراموش میکنند. در این صورت با عدم رعایت نکات جدی باعث میشوند که به نتایج خوبی در رتبه بندی سایت خود نرسند. اشتباهات رایج در سئو و بهینه سازی سایت زیاد است اما در این مطقاله به اشتباهات مهم که بیشتر وبمستران و سئوکاران انجام میدهند اشاره کرده ایم.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از راه هایی است که باعث افزایش ترافیک سایت میشود و یکی از روش های بسیار ارزان قیمت برای جذب مشتری بیشتر در میان سیر روش های دیجیتال مارکتینگ است. سئو را باید افراد کاردان و با تجربه انجام دهند. در غیر این صورت باعث نابودی سایت شما خواهد شد. سعی کنید که مهارت های خود را بهبد دهید  رتبه سایت خود را افزایش دهید تا به درآمد بالا برسید.

فهرست مطالب

16 موارد اشتباهات رایج در سئو سایت که نباید انجام دهید!

 

نصب وردپرس در زیر دامنه

همانطور که میدانید گوگل اعتبار بسیار کمتری برای زیر دامنه درنظر میگیرد. نصب سابدمین در موارد خاص ممکن است مناسب باشد برای مثال زمانی که میخواهید سایت را چند زبانه کنید و یا بسیاری از موارد دگی ر. حتی زمانی که یک وبلاگ برای سایت خود راه اندازی میکنید باید بر روی دامنه اصلی باشد. چه برسد به صفحات مهم سایت که باید بر روی دامنه اصلی باشند.

 

انتخاب کلمات کلیدی نادرست

یکی از اشتباهات رایج در سئو استفاده از کلمات کلیدی نامناسب است که رتبه سایت شما را کاهش میدهد. چون ورودی خوب نمیگیرد بنابراین نرخ کلیک را کاهش میدهد. بنابراین سعی کنید ه عناوین تگ های شما نزدیک به عباراتی باشد که کاربران به دنبال آن هستند. میتوانید از ابزارهایی مانند keyword planner – google trend و kwfinder استفاده نمایید.

 

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

یکی از مواردی که به سئو سایت شما صدمه میزند keyword stuffing است. در واقع شما نباید بیش از حد اندازه از تکرار کلمه کلیدی عنوان در متن خود استفاده کنید. برای مقال اگر عنوان مقاله شما در مورد سئو سایت وردپرس است لازم نیست که این عبرات را دائم به کار ببرید زیرا ممکن است که با جریمه گوگل رو به رو شوید.

 

چشم پوشی از سئو داخلی

سئو داخلی یکی از موارد مهم در سئو است که سئو تکنیکال را نیز شامل میشود شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات مرتبط با این موارد را مطالعه نمایید تا بهتر متوجه شوید.

 

انتخاب قالب وردپرس نامناسب

سعی کنید که قالب هایی را برای سایت انتخاب کنید که بهینه باشند و از فروشگاه های امن فروش قالب آن ها را تهیه فرمایید. انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو در ابتدای کار توسعه سایت توصیه میشود. زیرا بسیاری از قالب های وردپرسی که رایگان یا به صورت نال شده هستند دارای کدهای مخرب هستیند که باعث صدمه به سایت و در نتیجه سئو سایت شما میشوند. گوگل امتیاز منفی به سایت شما میدهد که در این صورت رتبه سایت شما را پایین می آورد.

 

لینک های زیاد در ساید بار و فوتر

استفاده بیش از اندازه از لینک در ساید بار و فوتر باعث میشود که اهمیت خود را از دست بدهند و از طرفی برای سایت شما نیز مضر هستند. بهتر است که سایدبار نداشته یا اینکه آن را در صفحه وبلاگ قرار دهید. برای مثال بسیاری از سایت ها هستند که در صوورت دریافت هزینه لینک سایت شما را در فوتر یا سایدبار خود قرار میدهند در این صورت است که این حجم از لینک سازی در کنار هم باعث صدمه به رتبه سایت شما میشود زیرا برای گوگل این نوع لینک سازی خارجی بسیار مشکوک است.

 

عدم حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی باعث دیده شدن هرچه بیشتر شما در کمترین زمان میشوند. اینستاگرام، توییتر، لیندکین و فیسبوک دارای کاربران فعالی است که میتوانید آن ها را به سمت سایت خود جذب نمایید. شبکه های اجتماعی ابزار بسیار مفیدی برای برندسازی هستند. و صرفا چایی هتسند که میتوانید آن ها را به سمت سایت خود هدایت نمایید.

 

عدم تغییر تنظیمات عمومی

وردپرس یک CMS است که برای بهینه سازی و سئو سایت بسیار مناسب است. زیرا دارای امکانات لازم برای بهینه سازی سایت شما را دارد. در ابتدا کار بعد از اینکه وردپرس خود را نصب کردید حتما به تنظیمات اولیه سایت خود توجه کنید و ساخترا URL های خود را مشخص کنید. بعد از اینکه اقلب را نصب کرده و ساختار شما پیکر بندی شده میتوانید بعد از اینکه تعدادی مقاله قرار دادید آن را برا ی موتورهای جستجوگر باز بگذارید

 

عدم توجه به سرعت بارگذاری

کاربران همواره به دنبال سایت های هستند که سرعت بارگذاری بسیار خوبی داشته باشد. برای اینکه یک سایت با سرعت مناسب داشته باشید باید یک پوسته با سرعت بالا برای آن انتخاب نمایید. سعی کنید که بیش از حد از افزونه استفاده نکنید. زیرا باعث کند شدن سایت شما شده و ممکن است که باعث ناسازگاری در برخی از قسمت ها شوند. حتما از CDN استفاده کنید که با استفاده از افزونه کش ماانند WP rocket سرعت سای شما بهتر از قبل شود.

 

بهینه سازی تصاویر

تصاویر بهینه یکی از فاکتورهای رتبه بندی در موتورهای جستجو هستند. بنبارین از روش های مختلف برای بهینه سازی تصاویر سایت خود استفاده کنید تا بتواند به بهبود سرعت لود سایت شما نیز کمک زیادی کند. سعی کنید که اندازه و کیفیت تصاویر متناسب با سایت شما بوده و ویژگی نام و alt را متناسب با کلمات کلدی مدنظر داشته باشد. میتوانید با استفاده از افزونه SMUSH تصاویر ساتی را بهینه سازی کنید.

انتشار نظرات

سعی کنید که تایید خودکار نظرات را بردارید تا اسپمرها به صورت خودکار وارد سایت شما نشده و بک لینک از سایت شما نگیرند. از افزونه های کپچا و WPdISCUX استفاده کنید.

نادیده گرفتن نصب افزونه های سئو

از افزونه هایی مانند یوست و رنک مث برای بهبود سئو سایت خود استفاد کنید. بار یمثال اگر زیاد از کلمات کلیدی در متن خود استافده کرده باشید این افزونه به شما کمک خواهد کرد.

محتوای بی ارزش

محتوای ارزشمند و با کیفیت یکی از موارد یاست که بهبهبود هرچه بهتر سئو سایت شما کمک خواهد کرد. در درجه اول توجه داشته باشید که گوگل بسیار هوشمند بوده و درک میکند که محتوای شما مفهومی و برای کاربران کاربردی است. بنابراین فقط به قصد اینکه ورودی دریافت کنید به تولید محتوا نپردازید.

عدم رفع مشکل لینک های خراب

لینک خراب صفحاتی است که یا وجود نداشته یا اینکه حذف شده اند. سعی کنید لینک های شکسته را پیدا کرده و آن ها را ترمیم کنید. ابزارهایی مانند SCREAMING FROG برای یافتن لینک های خراب داخلی و خارجی وجود دارند.

عدم بروزرسانی محتوا به شکل منظم

به روزرسانی صفحات وبلاگ به معنای انتشار مقالات متنوع است. سعی کنید که محتواهای خود را به صورت دوره ای بررسی کرده و آن ها را بروزرسانی کنید. هرچه مطالب شما بهینه و یونیک باشد باعث بهبود سئو سایت شما میشود.

عدم استفاده از ابزارهای سئو و مارکتینگ

از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول استفاده کنید تا بتوانید آماز بازدید و نحوه رفتار مشتریان و وضعیت سئو سایت خود را بررسی نمایید. در این صورت نقاط قوت و ضعف خود را مشخص خواهید کرد. ار نمیتوانید مفاهیم سئو را پیاده سازی کنید از یک کارشناس استفاده کنید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...