شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
راه های پیشرفت سایت فروشگاهی

راه های پیشرفت سایت فروشگاهی

دارا بودن یک فروشگاه اینترنتی کافی نیست شما باید مهارت های دیگر را نیز داشته باشید تا بتوانید از سایت خود نگهداری کرده و آن را توسعه دهید. منظور از توسعه در اینجا از لحاظ فنی نیست. بلکه شما باید از لحاظ بیزینسی سایت خود را گسترش دهید و تعداد مشتریان آن را اضافه نمایید. در این مقاله قصد داریم که به شما بهترین راه های پیشرفت سایت فروشگاهی را ارائه دهیم.

اگر به تازگی طراحی وب سایت فروشگاهی انجام داده اید به شما تبریک میگوییم. زیرا تغییر و تحولات بسیار خوبی در کسب و کار خود خواهید داشت. و همین باعث افزایش چشمگیر فروش و تعداد مشتریان شما میشود.

بازاریابی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است و بهترین راه برای پیشرفت فروشگاه شما است. دیجیتال مارکتینگ راه و رسم خود را دارد که در این مقاله به چند تا از تکنیک های آن اشاره ای خواهیم داشت که کاملا اجرایی و عملی است. روش های دیگری نیز وجود دارد که در بخش های تخصصی تر به آن پرداخته میشود. اما در حال حاضر بدون داشتن بودجه مشخصی شما میتوانید با انجام دادن موارد زیرا باعث پیشرفت فروشگاه آنلاین خود شوید. و تا جایی خواهید رسید که دیگر نیازی به فروشگاه فیزیکی خود نخواهید داشت.

فهرست مطالب

6 مورد از بهترین راه های پیشرفت فروشگاه اینترنتی

سئو و افزایش ترافیک هدفمند

سئو و بهینه سازی سایت از جمله اصول و قواعد موتورهای جستجو است که با استفاده از آن بتوانند سایت ها را در نتایج رتبه بندی نمایند. همانطور که میدانید در هر صفحه از نتایج جستجو در گوگل 10 سایت میتواند به ترتیب قرار گیرد. صفحات نتایج به ترتیب پشت سر هم قرار میگیرند و مردم عموما صفحه اول حاصل از نتایج را مشاهده کرده و به سراغ دیگر صفحات نمیروند. بنابراین شما باید با سایر سایت های رقیب خود به رقابت پرداخته و در نتایج اولیه جستجو قرار بگیردی تا افراد بر روی سایت شما کلیک کنند.

هرچه سایت شما بیشتر در معرض دید باشد باعث میشود که کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید نمایند. یکی از مزایای سئو سایت فروشگاه اینترنتی این است که باعث میشود شما کاربران هدف را به خود جذب نمایید. د راین صورت سود شما چند برابر بیشتر خواهد شد.

هدف گیری مجدد

یکی از تکنیک هایی که برای افزایش فروش استفاده میشود هدفگیری مجدد است. د راین تکنیک شما میتوانید تبلیغات وب سایت را برای افرادی که قبلا به وب سایت شما سر زده اند ارسال نمایید. این تکنیک یکی از راه های بسیار عالی برای افرادی است که قبلا سایت شما را دیده اند اما توجهی نکرده اند. معمولا 20 درصد از مشتریان باز به وب سایت بازمیگرند. در این صورت میتوانید از تکنیک بازاریابی درونگرا استفاده کنید. شما میتوانید از پوش نوتیفیکیشن از طریق اپلیکیشن موبایل، بازاریابی ایمیلی و غیره استفاده نمایید.

بهینه سازی برای کاربران موبایل

یکی از راه های پیشرفت فروشگاه اینترنتی این است وب سایت شما برای دستگاه های موبایل به صورت اختصاصی ریسپانسیو باشد. همانطور که میدانید بیش از نیکی از جستجو ها در اینترنت از طریق تلفن های همراه انجام میشود. بنباراین بهترین روش این است که تمرکز ویژه ای بر روی نحوه نمای صفحات و المان ها بر روی تلفن های همراه داشته باشید. افراد بیشتر از رایانه های رومیزی و لپ تاپ روی هم دسترسی دارند. افراد معمولا تلفن همراه خود را هرجایی میبرند اما در رابطه با کامپیوترهای شخصی این طور نخواهد بود. درست است که بهینه سازی هزینه طراحی سایت فروشگاهی را افزایش میدهد اما با توجه به نتیجه آن بسیار مفید خواهد بود.

توجه به پرسش و پاسخ

یکی از راه های موفقیت در کسب و کار اینترنتی داشتن تعامل با مشتریان است. زمانی که یک فروشگاه اینترنتی را تاسیس میکنید میتوانید رفتار مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید. این تحلیل ها میتواند با استفاده از روش های مختلف انجام شود. اما راحت ترین آن این است که دقت به نظرات مشتریان داشته باشید. میتوانید برای هر مقاله که منتشر میکنید و برای صفحات محصولات و خدمات خود بخش نظرات، پرسش و پاسخ قرار دهید. پرسش و پاسخ ها در واحد پشتیبانی نیز میتواند باعث افزایش آگاهی از برند شود. میتوانید برای بازدهی بیشتر فعالیت داشته باشید و نیاز مشتریان را برطرف نمایید.

نوشتن مقاله

بازاریابی درونگرا یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی در چند سال اخیر است. کاربران بعد از جستجو و مطالعه میتوانند ترغیب به بازدید از بخش های مختلف سایت شوند. بازاریابی محتوایی امروزه حرف اول را در تبلیغات میزند. مشتریان دوست دارند که خود با مطالعه مقالات در مورد محصولات و خدمات شناخت پیدا کنند.

افزایش امنیت سایت

یکی از مهمترین پارامترها برای وب سات ها امنیت است. امنیت در حوزه دیجیتال نیز همیشه صد در صد نیست. اما اگر نکات ساده را رعایت کنید میتوانید این امنیت وب سایت را بالاترین حد ممکن خود برسانید. و در این صورت از اطلاعات خود و کاربران محاظت خواهید کرد. افزایش امنیت یکی از نکات مهم برای پیشرفت است که باید به آن توجه داشته باشید.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...