شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد
دلایل افت رتبه سایت در گوگل

دلایل افت رتبه سایت در گوگل

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ایجاد میشود به این دلیل است که سایت شما در نتایج گوگل بالا و پایین قرار میگیرد. افراد زمانی متوجه افت رتبه سایت خود میشوند که در نتایج گوگل به دنبال سایت خود میگردند. و با مقایسه رتبه قبلی و فعلی متوجه میشوند که سایت آن ها رتبه خود را در بیشتر صفحات از دست داده است. در بیشتر موارد شما میتوانید مشکل را بیابید و آن را برطرف نمایید تا دوباره به وضعیت اصلی بازگردد. اما در بعضی موارد نیز شما دلایل افت رتبه سایت در گوگل را نمیدانید. اینکه جریمه شده اید یا سایت شما دارای باگ است.

البته هر زمان که رتبه سایت شما کاهش پیدا کرد نباید نگران باشید و کارهای غیر عقلانی کنید. باید در ابتدا بدانید که آیا رو ش های درستی برای بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت استفاده کرده اید. دو دلیل برای کاهش رتبه سایت در گوگل به وجود می آید.

اول اینکه گوگل سایت شما را جریمه کرده است و به دلیل اینکه دچار پنالتی شده اید گوگل رتبه شما را کاهش داده است. و یا اینکه سایت شما دچار مشکلاتی شده است که باعث افت رتبه سایت در گوگل شده است. در ابتدا باید سلامت سایت خود را بررسی نمایید تا ببنید که علت کاهش رتبه سایت در گوگل چه چیزی است. که در ادامه در این مورد توضیح بیشتری به شما ارائه خواهیم داد.

فهرست مطالب

5 دلیل افت رتبه سایت در گوگل

افت رتبه گوگل به دلیل جریمه شدن توسط گوگل به صورت دستی و الگوریتمیک

افت رتبه گوگل به دلیل جریمه شدن توسط گوگل به صورت دستی و الگوریتمیک

پنالتی شدن در گوگل یک مشکل بسیار بزرگی است که برای تمامی کسب و کارهای آنلاین ممکن است اتفاق بیفتد. این مورد به این صورت است که به صورت ناگهانی اتفاق میفتد. علت آن نیز به دلیل بروزرسانی الگوریتم های هسته گوگل است. اگر الگوریتم های بروزرسانی گوگل سایت شما را بررسی کنند ممکن است مشکلاتی بیابند که در گذشته به آن برنخورده اند بنابراین رتبه سایت شما را کاهش میدهند بنابراین تمام صفحات شما درگیر خواهند شد.

که این جریمه شدن ها جزو جریمه های الگوریتمیک است. گاهی این جریمه ها به صورت دستی توسط نیروی انسانی گوگل اتفاق میفتد. به این دلیل که از سایت شما زیاد شکایت شده است. بهتر است برای اینکه بدانید جریمه شده اید یا خیر حتما به بخش Google search console بروید و قسمت مربط به اخطار ها را بررسی نمایید. ممکن است که گوگل شما را جریمه نکرده باشد ولی کاهش رتبه ناگهانی داشته باشید.

سایت شما توسط رقیبان افت پیدا کرده است

سایت شما توسط رقیبان افت پیدا کرده است

طبیعی است که زمانی که مشتریان شما تلاش بیشتری میکنند جایگاه بهتری در گوگل کسب میکنند. البته این کاهش افت رتبه سایت زیاد نخواهد بود. باید ببینید که رقیبان شما از چه نوع استراتژی برای سئو سایت خود استفاده میکنند. باید همیشه عملکرد رقیبان خود را درنظر داشته باشید.باید برای هر کدام برنامه ریزی داشته باشید. ممکن است رقیبان شما از استراتژی استفاده کرده باشند که برای شما مفید نباشد.

استراتژی تولید محتوا مهمترین چیز است که باید آن را درنظر داشته باشید. محتوای مناسب بر روی رتبه سایت شما در گوگل داشته باشد. بهتر است که از استراتژی های بازاریابی محتوایی خلاقانه و نو استفاده کنید. زمانی که شما با انجام دادن کارهای درست باز هم شاهد رتبه و ترافیک سایت خواهید بود. بدین منظور بهتر است که رقبای خود را زیرنظر بگیرید. و تغییرات سایت رقبا را مشاهده نمایید. زمانی که افزایش رتبه رقبای خود را فهمیدید میتوانید همان کارها را بر روی سایت خود انجام دهید.

افت رتبه سایت به دلیل بروزرسانی الگوریتم گوگل

برخی از صفحات شما بعد از بروزرسانی الگوریتم های گوگل افت پیدا خواهند کرد. این موضوع میتواند باعث افت رتبه سایت شما شود. و یا اینکه میتوانید مشکلات جدیدی را به وجود آورید.

فعالیت های شما در سئو سایت و بهینه سازی سایت باید به گونه ای باشد که همیشه از آخرین ابزارها و تکنولوژی و متدها استفاده کنید. باید همیشه بروزرسانی های الگوریتم های گوگل را دنبال کنید. زیرا ممکن است با یک بروزرسانی کوچک سایت شما از نتایج جستجو گوگل حذف شود. سایت های زیادی هستند که اخبار روز در مورد الگوریتم های سئو سایت میدهند. مقالات این سایت را پیگیری کنید تا بتوانید مانع از کاهش رتبه سایت خود شوید.

تغییرات طبیعی در گوگل

گاهی اوقات ممکن است که افت رتبه سایت شما ارتباطی به شما نداشته باشد. گوگل رفتار کاربران را بسیار مورد توجه قرار میدهد. اگر جستجوی یک عبارت افزایش پیدا گنید گوگل محتواهای دیدتر را نیز در نتایج اولیه قرار خواهد داد. بنابراین اگر نوشته های شما قدیمی باشند ممکن است که به صفحه دوم به بعد منتقل شوید که یکی از دلایل افت رتبه سایت در گوگل است.

افت رتبه سایت به دلیل سئو داخلی نامناسب

افت رتبه سایت به دلیل سئو داخلی نامناسب

اگر از روش ها و تکنیک هایی استفاده کنید که برای سئو داخلی مناسب نباشد میتواند باعث کاهش رتبه سایت شما شود. برای جلوگیری از این مشکل باید از منابع آموزش سئو سایت معتبر استفاده کنید تا بتوانید از آن استراتژی ها استفاده نمایید. ممکن است که لینک سازی شما مناسب نباشد که البته میتوانید بعضی از مشکلات را از طریق گوگل سرچ کنسول متوجه شوید. اما گاهی ساختار بد سایت نیز باعث کاهش رتبه سایت در گوگل میشود.

افت رتبه به دلیل از دست دادن لینک ها

این موردمیتواند باعث شود که سایت شما افت رتبه ای داشته باشید. برای این موضوع میتوانید به Google Search console مراجعه کنید و در آن لینک ها را مشاهده نمایید. اگر لینک های خارجی از دست داده اید بنابراین رتبه شما نیز در نتایج کاهش پیدا میکند. علت بروز چنین مشکلی به دلیل کیفیت عملکرد شما است. میتوانید از اصول لینک سازی خارجی طبیعی برای سایت خود استفاده کنید. برای مثال میتوانید در وبلاگ های مختلف پست مهمان منتشر کرده و آن را به سایت خود لینک دهید.

دلایل اصلی افت رنک سایت در گوگل

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی رتبه بندی سایت ها است که بر روی UX تاثیر زیادی دارد. زمانی که کاربران با کندی در سایت شما مواجه نشوند میزان بانس ریت کاهش پیدا میکند و نرخ ماندگاری افراد داخل سایت بیشتر خواهد شد. برای چک کردن سرعت سایت خود میتوانید از Gtmetrix و یا Pagespeed insights استفاده کنید.

تغییرات نرخ کلیک

گوگل در سال های اخیر متوجه شده است که یکی از اصل ها برای رتبه بندی سایت ها بر اساس تجربه کاربری باشد. بهتر است که گزارشات گوگل سرچ کنسول را مشاهده کنید ولینید که چه چیزی نرخ کلیک یا CTR را کاهش یا افزایش داده است.

مسائل فنی

سئو پایه اساس فنی دارد که ساختار سایت برای رتبه بندی بسیار مهم است. حتی مسائل فنی کوچک نیز میتواند بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد. میتوانید سئو تکنیکال را در بخش مبوطه مطالعه نمایید.

زمان حضور در سایت

مشارکت کاربران بر روی رتبه بندی سایت بر روی نتایج جستجو نیز تاثیرگذار است. میتوانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس بانس ریت و نرخ ماندگاری در سایت را مشاهده کنید. گوگل به این فاکتور ها توجه ویزه ای میکند.

محتوای تکراری

گوگل محتوایی را که بین چند آدرس وجود داشته باشد را به عنوان محتوای تکرای شناسایی میکند. اگر محتواهای سایت شما کپی شده باشند گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد. که اگر ادامه پیدا کند از نتیاج جستجو حذف خواهید شد.

Google flux

یکی از دلایل افت رتبه سایت در گوگل شما میتواند گوگل فلاکس باشد. در واقع شما نمیتوانید تغییری در ان ایجاد نمایید. چرا که این مسئله غیر قابل پیش بینی است. برای اینکه بدانید که چه چیزی باعث کاهش رتبه سایت شما شده است بهتر است که فاکتورهای زیر را بررسی نمایید:

  • سایت شما از نظر سئو سایت مشکلی ندارد
  • لینک سازی داخلی و خارجی در سایت شما مشکلی ندارد
  • مشکلی از سمت رقیبان ایجاد نشده است.
  • کوگل بروزرسانی بزرگی برای الگوریتم های خود انجام نداده است.
  • ساختار و سرعت سایت شما بدون هیچ گونه مشکلی است.

زمانی که هیچ یک از موارد بالا اتفاق نیافتاده بود مجبور هستید تا مدتی را صبر کرده تا منتظر باشید که رتبه سایت شما به وضعیت اصلی خود بازگردد.

به اشتراک گذاری پست ها

ادامه دارد …..

تیم تحریریه وب سازان مرصاد
تیم تحریریه وب سازان مرصاد

تیم تحریریه وب سازان مرصاد متشکل از محتوا نویسان است که به کوشش آن ها مقالاتی برای افزایش دانش شما در زمینه طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید میشود.

پست های مرتبط را مطالعه کنید ...