شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد

page authority

در دنیای دیجیتال و به ویژه در حوزه سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)، مفهوم پیج آتوریتی یا Page Authority به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم برای ارزیابی و رتبه‌بندی صفحات وب مطرح است. پیج آتوریتی یک امتیاز عددی است که توسط سیستم موتورهای جستجو به هر صفحه اختصاص داده می‌شود و نشان دهنده اعتبار و ارزش صفحه است. در این مقاله، به معرفی و توضیح مفهوم پیج آتوریتی، عوامل تأثیرگذار بر آن و راه‌های بهبود آن پرداخته خواهد شد.

تحقیق کلمه کلیدی

نجوه جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای سئو

میخوام در این بخش به صورت جامع به شما نشان دهم که چگونه میتوانید جستجوی کلمه کلیدی حرفه ای در سال 2022 انجام دید. در این بخش خواهید خواند :
• نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی
• انتخاب بهترین کلمات کلیدی
• استفاده از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی
• نکاتی در مورد جستجوی کلمات کلیدی به صورت حرفه ای
• و غیره
اگر شما نیز میخواهید که رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید.

سختی کلمات کلیدی

سختی کلمات کلیدی یا keyword difficulty چیست ؟

در این بخش میخواهیم ببینیم که منظور از کلمات کلیدی سخت در سئو چه چیزی است. در واقع Keyword Difficulty یعنی سئو سخت یا کلمات کلیدی رقابتی.در پروسه ارزیابی سختی قرار گرفتن در نتایج اول گوگل متوجه خواهید شد که برا یهر کلمه کلیدی چه درجه سختی وجود خواهد داشت تا بتوانید در لیست نتایج اولیه قرار بگیرید. سختی کلمات کلیدی بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین میشود که میتوان به اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و محتوای باکیفیت اشاره کرد. درجه سختی برای کسبو کارهای مختلف متفاوت است و میتواند به رقیبان شما نیز بستگی داشته باشد.

backlink

بک لینک یا بک لینک چیست ؟

بک لینک ها عموما لینک هایی هستند که اصطلاحا به آن ها لینک های یک طرفه یا لینک های ورودی گفته میشود. که به این صورت است یک سایتی به سایت دیگر لینک میدهد که به آن بک لینک یا لینک خارجی گفته میشود. گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در واقع بک لینک ها را یک رای مثبت برای صفحات وب درنظر میگیرند. در واقع صفحاتی که بک لینک های بیشتری داشته باشند شانس بیشتری دارند که در نتایج اولیه جستجو در گوگل و سایر موتورها قرار بگیرند. در واقع بک لینک به لینک مستقیمی گفته میشود که به سایت شما اشاره میکند.

AMP چیست ؟

AMP چیست ؟ و چگونه کار میکند ؟

با استفاده از AMP میتوانید صفحات کم حجم و سبک را طراحی نمایید تا نمایش سایت در تلفن های همراه با سرعت بسیار بالاتری نسبت به دسکتاپ باشد. برای شما نیز پیش آمده زمانی که یک سایت را د رتلفن همراه خود باز میگردید زمان بیشتری را صرف میکردید تا اینکه آن را در دسکتاپ خود باز کنید.

بودجه خزش یا Crawl Budget چیست ؟

بودجه خزش یا Crawl Budget چیست ؟

بودجه خزش یا Crawl Budget در واقع به تعداد صفحاتی میتوان گفت که ربات های گوگل در بازه زماین مشخصی آن ها را ایندکس میکنند. بودجه سایت بر اساس اهمیت سایت شما از نظر بروزرسانی محتوا و لینک های ورودی به سایت شما مشخص میشود. با این بودجه خزنده های گوگل به سایت شما می آیند و مطابق با بودجه ای که دارید تعدادی از صفحات شما را ایندکس میکنند. هرچه نرخ خزش شما بیشتر باشد باعث میشود که صفحات بیشتری از سایت شما ایندکس شوند. به همین دلیل است که همه سایت ها در تلاش این هستند که توجه گوگل را به خود جلب کرده و نرخ خزش خود را بالاتر ببرند. تا جایگاه خود را هرروز بهتر سازند.

طریقه نوشتن بهترین headline tag برای مقالات

طریقه نوشتن بهترین headline tag جذاب برای صفحات

نوشتن سرفصل برای هر صفحه ای بسیار هم است. این پست میتواند وبلاگ ، خبرنامه ، صفحه فرود و غیره باشد. هدف یک تیتر خوب جلب توجه خواننده و کنجکاوی وی برای خواندن مطلب است. با جذب توجه خواننده میتوانید آن ها را تبدیل به یک بازدیدکننده وفادار کنید. سرفصل ها آنقدر مهم هستند که اگر از آن ها چشم پوشی کنید محتوای شما ممکن است هیچ خواننده ناشته باشد.
خوب باید دید که تیتر برنده برای هر مطلب چیست ؟ چه تیتر هایی خواننده را جذب میکنند ؟ تمام این موارد را در این مقاله به شما خواهم گفت بنابراین با من همراه باشید.

هدف جستجو یا search intent چیست

نحوه استفاده از search intent یا هدف جستجو

درک هدف جستجو یک فرآیند مهم در رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو یا SERp است. هدف جستجو یا Search intent را اگر بشناسید میدانید که از چه کلمات کلیدی باید در صفحات خود استفاده کنید. بهترین راه برای شناسایی اهداف جستجو این است که میتوانید کلمه کلیدی که میخواهید را در گوگل جستجو کنید و سپس عبارات و عناوین کلیدی نتایج سه صفحه اول را مشاهده کنید.
در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهتر بتوانید هدف جستجو کاربران خود را پیدا کنید و سپس از آن ها در فرآیند تولید محتوا استفاده کنید.

بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی

بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی

چند دهه پیش ایده صحبت کزدن با دستیارهای رباتی تخیلی به نظر میرسید. اما حال شما میتوانید حتی مشاوره با این ربات ها داشته باشید تا بتوانید بهترین پاسخ را دریافت کنید.

از گوشی های هوشمند گرفته تا بلندگوها و تلویزیون های هوشمند همه همراه با دستیار مجازی هستند. به جای اینکه زمان برای تایپ کردن بگذارید به راحتی میتوانید با صحبت کردن منظور خود را برسانید.

شناسایی کیفت بک لینک​

شناسایی کیفت بک لینک

اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت اطلاعاتی داشته باشید. متوجه خواهید شد که دریافت بک لینک باکیفیت از سایت های معتبر، یکی از راه های افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر است. اما باید قبل از آن بدانید که چه بک لینک هایی برای شما مفید است. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما چگونگی شناسایی کیفیت بک لینک ها را بگوییم.